Tot en met wanneer kan ik de oude privé berichten nog bekijken en kopiëren?
Tot 1 september houd ik het in ieder geval online, daarna kan het archief op elk moment verdwijnen aangezien die forum software ook geen updates meer krijgt en ik het wel graag veilig wil houden.
Ik heb gisterenavond nog even goed gekeken, maar ik vond verder geen andere berichten waar dit fout is gegaan, dus ik heb deze met de hand aangepast.
Ik vond nog wel de nodige dingen die missen. Helaas ook onderlinge linken, binnen sat4all zelf. Dat is toch jammer, als in zo’n kennisbank de onderlinge linken verdwenen zijn bij de migratie.
Een aantal op een rijtje:
Link ontbreekt:
https://community.sat4all.com/t/zijn-er-al-dvb-s2x-ontvangers/379931/2
links niet doorgekomen:
4e plaatje |(schema) niet doorgekomen
linken niet doorgekomen:
links komen niet goed door:
links komen niet door:
links ontbreken:
En dit ontbreekt dan ook in een later citaat van @jmv2009
Link ontbreekt:
Het ziet er duidelijk uit als méér dan incidenten.
@a33, enorm bedankt voor je oplettendheid!
Dit heeft me de nodige uren gekost want er bleek een veel groter probleem. Het betrof bijna 7000 berichten. Ik heb dankzij jou ruim 6877 berichten kunnen redden.
Mooi! 7.000 / 2.700.000 is toch zo’n 2.5 promille!
.
.
Maar we zijn er nog niet, ben ik bang.
Ik vind meteen alweer deze:
de onderstaande link werkt niet, bij dit stukje tekst:
_Edit: bij deze post:
Ontvangst van 13, 16, 19.2, 23.5, 28.2? - 20 van trust _
.
Want zie hier hoe het nu is:
https://community.sat4all.com/t/4-feed-lnb-9-13-19-2-en-23-5e-in-combinatie-met-28-2e/382116/7
.
Even getest: de laatste underscore _ moet weg, dan doet de link het wel.
.
Ik weet niet hoe vaak dit probleem voorkomt, en waardoor dat is ontstaan? Moeten we meer leden vragen om vooral links te testen, in de tijd dat “het archief” nog werkt?
.
Groet,
A33
Het kwam 39x voor en is nu opgelost.
De site voor de zekerheid eens door de link checker halen?
Screaming Frog SEO Spider kost wel wat, maar ik heb zelf lang tot volle tevredenheid Xenu’s Link Sleuth gebruikt. Ziet er nu wel ouderwets uit, maar het deed wat nodig was. Nog steeds gratis beschikbaar op Find broken links on your site with Xenu's Link Sleuth (TM).
En nog meer wat mist:
.
link ontbreekt:
..
jpg links niet doorgekomen. Al bestaat de bovenste in het archief niet als link (wel als bijlage), en is de onderste een dode link op het moment:
Overigens, in het archief kan je terugklikken naar het citaat, om die hele post erbij te zoeken. In het nieuwe forum zit zo’n knopje er niet, bij deze post. (Ik had nog niet gekeken of dat vooral bij deze post misging, of dat het eigenlijk altijd zo is.
..
..
NB Voor iedereen die mee wil checken wanneer een link niet goed doorgekomen lijkt te zijn, en dan het oorspronkelijke bericht in het archief wil zoeken (waarvan Michel de link vraagt):
Zoeken op topic-titel binnen het archief, naar de oorspronkelijke post, lukt bij mij meestal (altijd?) niet.
Ik zoek nu die oorspronkelijke post als volgt: zoek (in het archief) de poster via ‘zoeken’ op ‘leden’. Zoek dan binnen alle ‘berichten’ van dat lid chronologisch naar de post met de betroffen berichtdatum. Dan kan je daar de link van bewaren en doorgeven.
.
Groet, A33
Dank a33, weer scherp gevonden.
Ik had je gisteren al een reactie geschreven, maar vergeten te verzenden. ![]()
Een korte terugkoppeling van wat er gisteren is hersteld:
Wel hersteld:
- 138 embed-links die als kale
do=embed-URL in de tekst waren blijven staan → omgezet naar nette links (die weer als voorbeeldkaart tonen). - 137 half-omgezette links van het type
/t/topic/<nummer>→ nu correcte links, inclusief die in citaten. - 28 verdwenen embeds in citaten (“… zei X:”) → teruggeplaatst waar de geciteerde persoon een link had.
- Plus eerder al: de underscore-links die tegen cursief/vet plakten (39 stuks).
Bewust níet hersteld:
- ~1.145 gevallen waar de link tijdens de migratie spoorloos verdween en er in het nieuwe bericht géén eenduidig ankerpunt meer is. Ik plaats een link alleen terugplaatsen als de plek (geautmatiseerd) 100% zeker is (bijv. direct na een citaat-aanhef). Bij twijfel heb ik het laten staan — een verkeerd geplaatste link is vervelender dan een ontbrekende.
- De oude UBB-plaatjes (
/upload/…jpg, ~13.000 verwijzingen uit het pre-2010 tijdperk): die bestanden zijn bij een serververhuizing verdwenen en staan nergens meer, ook niet in het archief. Die zijn helaas definitief weg. - Jouw Triax-voorbeeld valt in de eerste categorie: het anker is “…zie:” en daar hoort de link duidelijk achter, maar dat patroon zat (nog) niet in de veilige set. Die kan ik in een volgende, gerichte ronde alsnog meenemen.
Over je vraag naar het terugklik-knopje bij citaten: dat klopt, bij sommige gemigreerde citaten ontbreekt de verwijzing naar de bronpost. Dat is een apart migratie-artefact; ik kijk of dat generiek te herstellen is.
En je tip over het opzoeken via ‘leden’ → berichten op datum: heel bruikbaar, dank. Zolang het archief nog draait blijft testen door leden waardevol — vooral technische draadjes met veel onderlinge verwijzingen en citaten.
Groet
Kleine update: ik heb de “voor een volgende ronde” vandaag alsnog opgepakt in de middagpauze.
Extra hersteld:
- 33 embeds waar de verwijzing na een duidelijk ankerpunt stond (“zie:”, “zie dit topic:”, “lees hier:”, en dergelijke). Daar is de plek van de link net zo eenduidig als bij een citaat, dus die kon ik veilig terugplaatsen.
- Jouw Triax-voorbeeld zit daar bij, “Er is al een onderwerp Triax failliet, zie:” verwijst nu weer netjes naar het juiste topic.
Daarmee komt het totaal aan embed-links dat vandaag is teruggezet op 336 (bovenop de eerdere ronde).
Nog steeds bewust laten staan: ruim 1.000 gevallen
- 652 van de 1.037 (531 + 121) zijn geen echt probleem - de link is al aanwezig of het is een citaat-artefact. Daar valt niets te herstellen.
- 342 hebben geen enkel ankerpunt (“dit was al geplaatst”, “heb je 't al opgegeven?”) - daar zou plaatsen puur gokken zijn. Precies wat ik wil vermijden.
- 5 zijn onherstelbaar (doel niet gemigreerd).
Al met al: het wordt steeds beter, maar de laatste rest is precies het soort waar handmatige controle, zoals jij die doet, onmisbaar blijft. Dus blijf vooral melden zolang het archief er nog is.
Wel graag alleen als hetzelfde patroon heel vaak voorkomt. Het is serieus veel werk om daar scripts voor te schrijven.
Mvg,
Michel
Dat is natuurlijk voor mij moeilijk om te overzien, of een patroon vaak voorkomt; dat kan jij beter beoordelen dan ik. Dus ik weet niet of ik aan dat verzoek kan voldoen; ik meld gewoon wat ik tegenkom.
.
.
In een eigen topic van mij ontbreken een aantal links in de openingspost:
De twee thumb.g plaatjes in de post misten ook in de oorspronkelijke post, die hoeven/kunnen dus niet hersteld (die zijn later in het topic opnieuw geupload).
.
Hier komt een @Sprietje verwijzing niet door:
Zoiets hadden we al eerder, dat @trust ergens miste (2 keer). Hoe kan zo’n verwijzing nou misgaan?
.
Groet,
A33
En meteen de volgende maar doorgeven:
plaatje komt niet door:
Post#3 van dat topic “of is dit beter:” : plaatje komt ook niet door.
.
.
Groet, A33.
Is er ergens nog de optie “noteer alles als gelezen”?
Zodat je snel kunt zien wat nieuw is en je interesseert.
Lees even terug. Dat voorkomt dat we ons steeds moeten herhalen, herhalen, herhalen ![]()
Dank. Dat antwoord lost alle helemaal gigantische problemen op. Een opdracht om te gaan zoeken.
Je kunt het gewoon ook even melden hoe, ipv een kut antwoord.
Is heel veel minder moeite.
Waarom dit, Michel? Wat wil je ermee bereiken?
Dit forum was m’n favoriet na het forum waar ik modereer. Staat van plaats 2 nu op van ik ga er ook maar af en toe eens kijken. Vnl vanwege de fijne mensen hier.
Los van dat de nieuwe software de slechtste is die ik heb kunnen vinden.
Alle forums die ik heb kunnen ontdekken werken helemaal op dezelfde manier. Alleen dit forum niet.
En dan zelfs zoiets simpels niet maar ga maar zoeken.
Je kunt het gewoon ook even melden hoe, ipv een kut antwoord.Is heel veel minder moeite.
De reden dat je in dit topic zover terug moet zoeken is vanwege al dat gezeur dat je zelf hebt geplaatst ![]()
Voor jou heb ik maar èén oplossing: 180 graden draaien en rechtdoorlopen, want dat gezever van je heb ik nu wel lang genoeg gezien.
Je mening geven is prima, maar dat herhalen van steeds hetzelfde gezeur en negativiteit is voor iedere lezer zwaar vermoeiend.
Succes op je thuisbasis en blijft vooral lopen ![]()
Ik snap hier helemaal niets van, Michel.
Ik vroeg alleen maar Is er ergens nog de optie “noteer alles als gelezen”?
Zodat je snel kunt zien wat nieuw is en je interesseert.
En krijg dan van jou dat ik ver terug moet zoeken vanwege mijn eindeloos gezeur dat ik geplaatst heb met een en al negativiteit en eindeloos gezever. En het eindeloos herhalen van steeds hetzelfde gezeur en negativiteit wat voor iedere lezer zwaar vermoeiend is.
Heb je je ergens vergist? Kan gebeuren. Is mij ook overkomen.
Ik ben totaal verbijsterd
Ik had het vreemde idee dat ik hier positief aanwezig was de afgelopen jaren maar jij ziet dat dus totaal anders.
Je schrijft in dit topic alleen al minimaal vier keer hoe slecht je deze forumsoftware vindt en hoe vervelend het allemaal werkt. Dat is jouw mening en die respecteer ik, maar ik hoef dat niet steeds opnieuw te horen. Ik denk dat andere leden daar evenmin behoefte aan hebben.
Je draagt bovendien niets bij aan een oplossing; het is enkel geklaag, en vaak ook nog door fouten die je zelf maakt, zoals een bookmark die verwees naar een niet-bestaande URL in plaats van simpelweg naar www.sat4all.com.
De cijfers laten juist zien dat het aantal bezoekers en berichten ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar is gestegen. Dit terwijl de algemene trend binnen satelliet-tv juist dalende is.
Daarnaast hoef ik niet meer jaarlijks € 210,- uit eigen zak te betalen voor verouderde software die bovendien zeer arbeidsintensief was in het onderhoud. We gebruiken nu software die eenvoudig te upgraden is en goed te onderhouden valt. Het werkt misschien wat anders, maar wereldwijd kunnen miljoenen gebruikers hier prima mee overweg; het wordt gebruikt door de grootste online communities.
Als het je echt niet bevalt, stop dan met klagen en trek je conclusies. Aan die voortdurende negativiteit heeft niemand iets.
Met vriendelijke groet,
Michel