Migratie naar nieuwe forum software

Michel kan als beheerder toch de “standaardinstellingen van discourse voor een nieuwe gebruiker” wijzigen?

Niet met terugwerkende kracht, dat kan alleen voor nieuwe gebruikers en een migratie is niet hetzelfde als een gebruiker die wordt aangemaakt via het registratieproces.

Die migratiemail had ik 1 maand ofzo geleden al. Toen heb ik mijn best gedaan om mij voor onzinnige emails af te melden. En later nog eens. Die instellingen blijken een 7-koppig monster met verholen tentakels.
Je bent niet zó maar van die emails af.

Er is 1 maand geleden helemaal geen migratiemail verzonden, sterker nog, we zijn pas 2 weken geleden gemigreerd.

Misschien heeft het met instellingen te maken. Die staan bij mij zoals op de afbeelding hieronder.

Je komt aan die instellingen via https://community.sat4all.com/u/*****/preferences/tracking

Vervang ***** wel eerst door jouw username.

Ik heb mijn mailbox ondertussen niet meer bekeken , maakt niet uit ,
ik val toch nog geregeld binnen hier op het forum , de instellingen laat ik staan ,
dus …

Ondertussen heb ik via firefox mijn beeldinstellingen aangepast ivm sat4all ,
en nou , 't is altijd wel wat wennen , maar het gaan nu wel lekker :grinning_face:
Ik kom niet zo vaak meer langs als vroeger , maar blijf graag lid !! :slightly_smiling_face:

Thank You So Much Message

Sat4all nog altijd aan de top , hop hop hop !! Zonder zou toch wel nachtmerries geven !!

Ik wil een leuk filmpje zetten in de youtubedraad , maar ik zie dan het volgende:

Ik heb mijn vorig antwoord in die draad bewerkt , maar noppes !!
Ook een paar keer opnieuw proberen te antwoorden , noppes dus !!
Is dit om spam te voorkomen ??

Ik heb dan maar via bewerking van het vorig antwoord dat filmpje geplaatst !!

Waar? (URL)

Jou kennende zul je inderdaad wel heel veel berichten direct na elkaar geplaatst hebben :wink:

Dat is inderdaad om spam te voorkomen (en helaas ook nodig).

1 like

Ik zou niet durven :kissing_face_with_closed_eyes:

In feite zou het moeten worden ,
https://community.sat4all.com/t/leuke-you-tube-filmpjes/326294/1008?u=cookie_monster
https://community.sat4all.com/t/leuke-you-tube-filmpjes/326294/1008

maar omdat het dus niet ging , dan heb ik het film dan geplaatst bij mijn vorige posting:

Ik krijg ook dezelfde foutmelding, waardoor ik geen nieuwe feeds kan plaatsen in bepaalde topics. (bv: wachtende reporter of paardensport in..)

Satfeeds-DX

Kan iemand exact uitleggen hoe ik dat kan reproduceren?

Bvd.

Daar is het dan inderdaad wel minder leuk !! :cry:
Elke keer een nieuw draadje openen per feed , mmmm ,
misschien dat Michel er iets kan aan doen ??

1 like

Ongeveer gelijktijdig :blush:

Nee , ik ken er letterlijk en figuurlijk geen fluit van :cry:

@A33_nieuw, Ja, dat had ik je destijds al geantwoord, maar ook die mail kwam dus niet aan.

Hier het geanonimiseerde log van het antwoord van yahoo:

At 09:51:56 Discourse authenticated as XXXXXXXXXXXXXXXXX (from your sat4all web server, XX.XXX.XXX.XXX) and submitted the mail. Postfix assigned queue-ID 12D70E0181, message-id ...@community.sat4all.com — confirming it’s the Discourse password reset. Then the key line: to=<XXXXXXXXXXXXX@yahoo.fr>, relay=mx-eu.mail.am0.yahoodns.net, status=sent (250 ok dirdel), and finally removed from the queue. Same clean 250 ok dirdel as the June 8 mail — Yahoo accepted it directly toward delivery.

Wat zoveel betekend als yahoo.fr heeft de mail geaccepteerd en daarna waarschijnlijk in je spam map gestopt. Wij kunnen daar in ieder geval verder niets meer mee.

Ik heb dit account verwijderd en het e-mailadres van dit account aan het originele a33 account gehangen.

Noch in mijn mailprogramma, noch in de webmail, is enige mail aangekomen, ook niet bij de spam. Dat had ik driedubbel gecheckt.
Dus voor mij werkte de procedure niet. Hoezo dat misging, geen idee.

Maar goed, nu via een omweg, op het andere emailadres, lukt het weer om in te loggen…

Groet,

A33

Dat moet je dan Yahoo vragen, want zij accepteren de mail en dan is ie voor ons afgeleverd.

Het zit inderdaad anders dan ik dacht.

In thunderbird is echt helemaal niets ontvangen, ook niet in de spam folder.

Maar op de webmail bleek het anders te zitten: weliswaar staat er geen getal achter de foldernaam van hoeveel (nieuwe) berichten daarin zitten, maar er bleken dus wel berichten van sat4all in te zitten! Omdat er geen getal achter staat, zoals dat wel standaard is bij de inbox en de drafts en dergelijke, had ik daar niet verder gezocht.

Nu moet ik dus op zoek of het mogelijk is, “spam” berichten op de webmail van yahoo.fr, gewoon in te laten lezen binnen thunderbird. Irritant, dat dat niet standaard gebeurt.

Bedankt, @Michel voor je terugmeldingen!

Groet,
A33

Even een paar dingen waar mijn oog op viel:

Is er in dit bericht iets misgegaan met de links, tijdens de migratie?

De twee links zijn gelijk, en verwijzen kennelijk niet meer goed?

.

.

En in deze post wordt de vermelding van @trust twee keer geheel weggelaten:

Dat is ook niet de bedoeling, lijkt me.

.

Groet,
A33

Heb je ook op het oude forum gekeken hoe het daar staat? Geef dan a.u.b. de url’s.

Nee had ik niet. Maar ter info:

en