.. of een speciale diseqc switch: Televes 7269.
1. De televes werkt natuurlijk prima in combinatie met een monoblock. Is dan niets anders dan wat we hier ‘het brugje van trust’ noemen: het inwendig doorverbinden van 2 diseqc poorten.
Of misschien is het in de televes gedaan vóór de schakeltransistoren, met twee diodes (in plaats dus van ná de schakeltransistoren); dat heb ik op de fotoos van de televes nooit goed kunnen zien.
@trust heeft die oplossing al in 2004 bedacht en uitgetest:
Foto van het brugje bijv hier:
trust had voor de combinatie van een triple LNB met een extra LNB ook een diseqc switch aangepast met drie diodes (vóór de schakeltransistoren). De foto ervan kan ik zo gauw niet vinden; staat ook ergens hier op het forum.
_Edit: bij deze post:
Ontvangst van 13, 16, 19.2, 23.5, 28.2? - 20 van trust _
2. Maar hoe jij de televes met 3 LNBs van de 4feed wilt verbinden, snap ik niet helemaal.
De televes verbindt slechts twee poorten; dus zit je dan te denken aan een opstelling zoals ik in deze link beschreef?
Dan lijkt me de knutseloplossing van trust toch een stuk handiger.
Want als ik me goed herinner is de televes switch ook niet de goedkoopste…
groet,
A33
Edit2: En je ontvanger moet natuurlijk een repeated diseqc signaal geven voor deze diseqc-1.0-cascade; niet alle ontvangers doen dat.
Sommige doen dat pas, als ze secondenlang geen lock krijgen.
Of je moet dan andere trucjes toepassen, door bijvoorbeeld niet direct naar diseqc B te schakelen, maar altijd via diseqc A…