Zowel kabel als schotel zijn nieuw. Ik weet het merk niet van de kabel, gewoon universele kabel gekocht van de haspel, en dat lijkt mij ook niet het probleem. Als de kabel ertussen uit gelaten wordt, en de decoder op het dak naast de schotel hangt met een kleine scherm (dus slechts 1 meter kabel in gebruik) levert dat geen verandering op. De schotel die er eerst hing deed het jaren goed, maar toen de ontvangst problemen begonnen heb ik deze vervangen voor een nieuw exemplaar. Nieuw uit doos, zo het dak op. Uiteraard geeft dat geen garantie, kan tijdens fabricage en/of transport van alles mee gebeurd zijn. Ik zit er nu aan te denken om de schotel dan maar opnieuw te vervangen, ik las ergens op een ander forum dat ik met de standaard lnb van CD dat ik heb een grotere schotel kan installeren, en dan de boel maar opnieuw uitlijn. Mijn twee vragen zijn nu; wat is de grootste schotel dat met de DUO LNB 19,2 O+ 23,5 O van Canal Digitaal mogelijk is, en is iedere universele schotel hiervoor ook geschikt ivm bolling cq brandpunt?
ps het waait hier momenteel enorm, dus een foto van de huidige schotel zal eventjes moeten wachten.