Bij het teruglezen van mijn laatste posting kan er wat verwarring optreden… ( Toch blond
)
4 uur geleden zei 4KUHD:
Mijn spiegelen had tot gevolg dat Hotbird nu geconfronteerd werd met de LNB van Astra1
Op zich klopt dit wel voor mijn setup, maar ter verduidelijking bedoel ik hier de LNB van Astra1 in mijn huidige opzet en niet de opdruk op het monoblock.
In zijn orginele opzet van het monoblock 19/ 23 is de LNB gerekend vanaf de schotel aan de linkerkant de 19 (Astra1) LNB Dit omdat Astra 19 aan de hemel rechts staat
van Astra 3.
Het monoblock welke ik gebruik voor Hotbird en Astra1, maakt dus voor ontvangst Astra1 gebruik va de ‘opdruk’ 23 LNB
Zo heeft mijn andere monoblock voor Astra 2 ook de LNB23 in gebruik.
De door mij eerder genoemde ( orginele) CD lijst kent de 4 satellieten in deze volgorde toe; 1=Astra1, 2 =Astra3 , 3=Astra2 en 4 =HB.
Mag ik hieruit de conclusie trekken; Astra 1 = 1/4, Astra 3 = 2/4, Astra2 = 3/4, HB = 4/4 en daarom bij het monoblock de; 'opdruk’19 LNB behoort bij Diseqc 1/2
en de ‘opdruk 23’ LNB behoort bij Diseqc 2/2 ?
En een ander vraagje is over de committed en uncommited switch; Als ik het goed begrijp in Jip en Janneke taal, geeft de uncommitted switch het Diseqc commando op
de ingang ook door op de uitgang. Maar komt bij de committed switch het Diseqc commando op de ingang binnen, maar worden de uitgangen alleen maar van spanning
13/18 V voorzien voor voeding en H/V switchen van de LNB ? Dat zal zo zijn want anders was het brugje van Trust niet nodig geweest, maar begin het toch wel
verwarrend… ( Maar dat had je eerder al door A33
)
Groet 4KUHD