Beste freekr
Dat treft, ik zit ook aan de Costa Calida alleen iets zuidelijker maar ik kan dus uit ervaring spreken over jou situatie.
Jij hebt een naamloze 80cm-schotel. Die is op de spiegel gemeten 80cm hoog en 75cm breed. Nou, die heb ik een aantal jaren al vervangen door een z.g. 100cm-schotel maar ook daarmee viel het beeld in de zomer regelmatig uit. Toen heb ik een Triax 110 genomen, al weer een stuk beter maar Eurosport HD, History HD en Planeta HD vielen bij heel mooi weer nog regelmatig weg. Toen het monoblock vervangen door Inverto Black Ultra’s en sinds die tijd nooit geen uitval meer gehad.
De UK zenders waar ik in geinteresseerd ben staan inderdaad allen op de
Die 75cm-schotel die jij hebt is in de Costa Calida dan ook onvoldoende om daar de moeilijke zenders van de Astra 23,5 behoorlijk te kunnen ontvangen.
Maar dan die 120cm-schotel voor de spotbeam van de Astra 28,2. Ook dat gaat niet meer lukken met de nieuwe Astra 2F-satelliet. Op dit moment zitten de meeste BBC-zenders nog op de Astra 1N die je met die schotel wel kunt ontvangen.
Ik zou je dus willen adviseren eerst die 120cm-schotel eens op eerder genoemde transponders in bericht 8 uit te proberen. Ontvang je die niet, en daar zal het wel op uitdraaien, dan kun je daar wel in investeren maar over een half jaar als de Astra 2E gelanceerd wordt, is het toch einde oefening met de BBC. Het enige wat je nog wel kan ontvangen zijn de Engelse zenders van de Eutelsat op 28,5 graden oost, zie deze site: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html
Ik betwijfel of je wel een DSR8211 satellietontvanger hebt?
Misschien zijn we wle buren Wij zitten in camposol bij mazarron.
Mijn decoder is een DSR 8121 ( typefoutje in mijn laatste bericht!)
Ik heb eigenlijk weinig last van uitval . Afgelopen zomer wel eens kortstondig blokken/vastlopen op HD zenders , maar meestal kort van duur en meestal begin van de avond.Kijk dan tijdelijk naar de 'gewone’NL zenders.
Eurosport HD en History HD werken goed ( d.h. op dit moment, kijk er zelden naar). .
Heb in NL op mijn trisat eigenlijk veel meer last van uitval: bij slecht weer/regen soms alle zenders weg.
Als ik de grote schotel wil uitproberen op de frekwenties uit bericht 8, moet ik m dan uitrichten? Of kan dat zoals ie nu staat?
Om die schotel te bereiken moet ik op een smal/schuin stuk dak met een drop-off van 5m + en daar ben ik helaas niet moedig genoeg voor
De UK zenders waar ik in geinteresserd ben staan inderdaad allen op de astra 1N lijst in de link die je stuurde.
Gaan die allemaal naar de nieuwe satelliet , inclusief de non HD versies?
Als dat zo is dan neem ik aan dat ik in NL op mijn trisat ook alles verlies??