@ dat de skew 3.5 graad gedraaid staat klopt wel, maar verder is het niet waar wat je verteld, dat onze opgave nergens klopt.
in jouw opgave scheelt het in maastricht maar 2 graden.
Hoe verklaar je dat dan?
Daar heeft John op het camperforum je al over aangesproken maar daar heb je niet op gereageerd.
John heeft onderweg naar Albufeira voor de zekerheid de opgegeven skew gecontroleerd.
En dan kan jij die fijn berekenen maar in de praktijk wijkt hij nauwelijks af met de opgave.
Daarnaast maakt die drie graden in de praktijk ook geen zak uit zoals we kunnen constateren.
Dan was er tot nog toe geen een fabrikant welke een overzicht leverde met elevatie en skew, dus voor de leek een hele vooruitgang.
Zelfs al zou het 2-3 graden schelen.
En wordt de consument door onze dealers geadviseerd als hij de satelliet gevonden heeft, (waar het in eerste instantie om gaat, ) de azimuth, elevatie en skew maximaal af te stellen voor het beste resultaat.
Waarom moet je altijd zo denigrerend en uit de hoogte doen?
ik heb onderweg uit mijn hoofd even 22 graden gezegd, en jij kijkt even op het lijstje en zegt het is 28.
Elk woord wordt hier op een gouden schaaltje gelegd en i.p.v. dat iedereen hier met elkaar probeert een goed verhaal te creeren ben je alleen maar bezig met hoe goed dat je zelf wel niet bent en dat de meeste er geen zak van weten.
We weten intussen wel waar jij goed in bent.
Toen ik studeerde waren er nog geen satellieten ,alleen antennetechniek, en alles wat ik weet is als autodidact, pure interresse en praktijk ervaring.
En misschien weet ik wel veel meer dan jij op andere zaken betreffende ons vak.
De eerste normen op qpsk heb ik door meten vast gesteld en later in de door mij gemaakte satellietcursus voor het satellietplatform opgeven wat daarna ook als standaard is overgenomen.
En er is nog HEEL veel en veel meer wat ik NIET weet en daar schaam ik me niet voor. Wat je niet weet maakt je niet dom. Je bent pas dom als je wat je leert niet gebruikt of zegt dat je het begrijpt terwijl je dat niet doet.
Je reactie had ook kunnen zijn: " hey commentaar wist je dat er 3 graden verschil zit in jouw opgave en wat ik selectief op een paar plaatsen berekend heb?"
Dan hadden we dat kunnen bespreken. En als jij het dan allemaal zo goed weet, maak dan een correcte lijst en plaats die op internet dan hoef ik dat werk niet meer te doen, graag voor astra 19-23 -28 en Joyne.