Uitbreiding DAB(+) netwerk in Vlaanderen

Uitbreiding DAB(+) netwerk in Vlaanderen

Op 16 Maart 2016 lancering nieuw uitzendgebied

Norkring DAB+ Forum

http://www.digitalradio.vlaanderen/

Satfeeds-DX

zo zeg 20 zenders

wow

en ook zo snel te horen

Waarom bespeur ik toch altijd een lichte sarcastische en belerende ondertoon in uw reacties @Tonskidurch ?

Is u wellicht leraar van beroep?

heb je het afbeeldinkje gezien hoe het gepland is en wordt uitgebreid? zie dekking

er is niets belerend in mijn commentaar enkel scarcasme, hoe snel de dingen gaan in belgië

Iets wat ik niet begrijp bij die kaartjes, bij het tweede kaartje staat, “uitbreiding naar 5 zenders vanaf Q2 2016”. Waar staat die Q2 voor?

QU WARTAAL misschien, dus na de zomer

Even iemand een duidelijk antwoord? Aan bovenstaande reactie heb ik niets.

Q2 2016 is het tweede kwartaal van 2016…

edit

komt van “Quarter”

Ok De_Perre, dat is duidelijk.

Waarom bespeur ik toch altijd een lichte sarcastische en belerende ondertoon in uw reacties @Tonskidurch ?

Is u wellicht leraar van beroep?

Nou , voor iedereen duidelijk.

https://youtu.be/xMGCqUq9ZeQ

Er komt al wat binnen hier, maar het is nog wel heel zwak hoor…

TOP radio, de BBC world service, VRBO en nog wat zenders die ik zo gauw niet weet.

En ondertussen volle bak signaal, hier in het zuiden van Noord-Brabant, de nieuwe DAB+ zenders komen hier binnen met een S-je 9 tot 10!

(ik zat vroeger op een 27 MC bakkie)

En ze zenden ook netjes het radio station logo uit, goed bezig Norkring!

Misschien wordt het ook eens tijd om de DVB-T zenders eens uit te breiden, zwart gecodeerd signaal uitzenden is echt niet moeilijk, zet er de regionale zenders op, bijvoorbeeld ATV-Antwerpen of tv-Mechelen en tv-Brussel en geef één/Canvas en de waalse RTBF ook door, het liefste in HD kwaliteit…

Misschien wordt het ook eens tijd om de DVB-T zenders eens uit te breiden, zwart gecodeerd signaal uitzenden is echt niet moeilijk, zet er de regionale zenders op, bijvoorbeeld ATV-Antwerpen of tv-Mechelen en tv-Brussel en geef één/Canvas en de waalse RTBF ook door, het liefste in HD kwaliteit…

Vlaanderen is nogal bekabeld, daardoor is het aantal kijkers via DVB-T erg klein. Maar ik zou ook liever meer zenders op DVB-T zien.

Hier komen ze ook binnen. Al moet ik wel de juiste plekken opzoeken in huis.

Maar ik zit dan ook een eind uit het ontvangst bereik van de Brusselse zenders.

Mvg

En ondertussen volle bak signaal, hier in het zuiden van Noord-Brabant, de nieuwe DAB+ zenders komen hier binnen met een S-je 9 tot 10!

(ik zat vroeger op een 27 MC bakkie)

Even off-topic: Een S-meter gaat tot 9, daarna is het bijv. S9+10 dB.

https://en.wikipedia.org/wiki/S_meter

Vlaanderen is nogal bekabeld, daardoor is het aantal kijkers via DVB-T erg klein. Maar ik zou ook liever meer zenders op DVB-T zien.

Is lastig, evenals in Nederland maar kwestie van goed aanbod van voldoende zenders in goede kwaliteit, dus incl. Medialaan uiteraard, ook een aantal in HD ev. en tegen een concurrerende prijs en goede marketing.

Toen in Nederland Digitenne geĂŻntroduceerd werd gingen er ook heel veel kijkers van de kabel over naar Digitenne wat nog niet de helft kostte van de prijs van een kabelabonnement.

Wat helaas maar weinig mensen weten is dat je in Nederland nog steeds voor nog geen tientje per maand een abonnement kan nemen waarop je nog steeds drie kaarten kan aansluiten.

Vermits je geen 65" scherm hebt.

Vermits je geen 65" scherm hebt.

Nee, duh. En ook wel met kleiner moet je HD hebben.

Maar enorm veel mensen hebben nog een kleine TV en zal het worst wezen. Vaak kijken die zelfs nog analoog via de kabel. En betalen daar dan meer dan €18 per maand voor…

Zal eens moeten zien voor een adapter voor in de auto, want BBC world mis ik toch wel onderweg.

Op LW is die nog wel te ontvangen, maar de kwaliteit :frowning:

@ Tonskidutch : Als het goed is, moet jij dit gaan merken…

(bron : mediamagazine.nl)

In Vlaanderen is de ontvangst van de commerciële radiozenders via het DAB±netwerk van zenderexploitant Norkring verder verbeterd. De exploitant heeft vrijdag twee nieuwe steunzenders in gebruik genomen.

Nederland

Ook in Nederland kan worden geprofiteerd van deze steunzenders omdat ook de ontvangst rond Zuid-Limburg en Maastricht is verbeterd door de nieuwe steunzenders in Vlaanderen.

Kanaal 11A

Het gaat om steunzenders voor het netwerk van commerciële radiozenders in Vlaanderen op kanaal 11A. Momenteel zenden de radiozenders Qmusic, Joe, BBC World Service radio, TOPradio, VBRO Radio, VBRO Evergreen, Radio Maria, FamilyRadio en ROXX uit via het DAB±netwerk van Norkring

Steunzenders

Vrijdag zijn nieuwe steunzenders in Brustem (ten zuiden van Hasselt) en Millen in gebruik genomen. De steunzender in Millen gaat zorgen voor een betere ontvangst in de regio ten westen van Maastricht.