Triax TD115 met te korte arm?

UPDATE op de Triax TD115 metingen:

Ik heb inmiddels ontdekt dat de meetmanier met de lengte van de top van de schotel naar het midden van de schotel, die ik gebruikte, extreem gevoelig is voor meetfoutjes.

Een meetonnauwkeurigheid van minder dan een millimeter leidt tot wel 6 millimeter verschil in ‘diepte’ in het midden van de schotel.

Het was weliswaar een makkelijke manier, maar het leidde dus tot verkeerde resultaten.

Ik heb die manieren dus uit mijn calculator verwijderd, en vandaag gewoon de diepte in het midden gemeten.

Wat blijkt: de arm heeft gewoon de goede lengte. Maar de arm hangt nog steeds te laag; de LNB hangt lager dan het brandpunt.

Bottomstring is ongeveer 62, Topstring moet ongeveer 111 zijn.

Ik ga binnenkort dus de arm goed links/rechts in het midden hangen (wat dus totnogtoe niet het geval was), en de arm/LNB wat hoger positioneren.

Aangezien hij inmiddels gedemonteerd was voor de meting van de maten, kan ik helaas niet een VOOR - NA vergelijking maken van signaalkwaliteit…

De nieuwe data:

_N.B .Ik heb ook opnieuw de hoogte en breedte gemeten, en kwam nu voor de breedte op 99.6 uit ipv 99.5. En ik lees net terug dat de fabrikant offsethoek van 26.0 opgeeft. Daar kom ik nu dus ook bijna op uit. _

Groet,

A33