TiVuSAT ervaring

De zilveren kaart wordt uitgefaseerd t.g.v. de nera (1856). De oro reageert op caid 183e, de argenta op 183d.. Naar verluidt werken beide in OScam. Alleen de nera werkt niet meer in OScam (heeft het wel gedaan met extra keys, maar de publieke rsa is inmiddels uit….

2 uren geleden, Mimisiku zei:

De zilveren kaart wordt uitgefaseerd t.g.v. de nera (1856). De oro reageert op caid 183e, de argenta op 183d.. Naar verluidt werken beide in OScam. Alleen de nera werkt niet meer in OScam (heeft het wel gedaan met extra keys, maar de publieke rsa is inmiddels uit….

Bedoel je met uit gefaseerd voor de zilverenkaart dat die binnen kort niet werkt of dat hij niet meer verkocht gaat worden? Ik wil dit graag weten , omdat ik zon zilveren kaart wil gaan kopen. Ik heb de rsa key al gevonden voor oscam.

De blauw/witte eind 2023 en de oro/argenta eind 2024 volgens de TiVuSAT site

Op 25-9-2022 om 11:08, Mimisiku zei:

maar de publieke rsa is inmiddels uit….

Dan zijn er 3 mogelijkheden. Of de public generic rsa is vervangen maar dan moet je alle blocken in de ontvangers updaten, dat zal wel niet.

Of ze zijn naar unieke koppeling over gestapt, de kaart kijkt nu niet meer naar de generieke rsa maar naar de rsa die in elke box verschillend is. 016c block nodig van de ontvanger of ci+ waarmee gekoppeld is.

Of ze zijn naar CAK7 gegaan waarbij andere RSA sleutels gebruikt worden en dat kan nog steeds generiek zijn.

Ik heb momenteel een Tivusat smartcard (blauwe/witte versie) en heb zojuist (ook) gelezen op Tivusat dat deze smartcard kaartjes uitgefaseerd gaan worden. En Tivusat is reeds begonnen met de kaartjes die zijn uitgegeven in 2009. En volgens mij heb ik mijn kaartje in deze periode gekocht. Dus dat wordt wachten op een zwart beeld en dat kan ik in casa mia niet hebben.

Ik wil daarom de zwarte Tivusat versie aanschaffen en heb twee vragen hierover.

Heeft iemand op dit moment de zwarte Tivusat smartcard werkend met Oscam (in OpenPli)?

En heeft iemand op dit moment de zwarte Tivusat smartcard met CI+module werkend in OpenPli?

De Nera (1856) werkt sinds kort NIET meer met OScam. Heeft wel gewerkt (heb de RSA, NUID en CWEKEY hier). De CI+ module + Nera kaart niet in bezit dus kan ik niet testen…

1 like

Nadat TiVuSAT had aangegeven dat ze vanaf 21.12.2022 nieuwe anti-piraterij maatregelen gaat nemen heb ik besloten om een officiële WeCAM CI+ module te kopen. De TiVuSAT Gold kaart draait nu nog met OScam, maar dat gaat na 21.12 mogelijk niet meer…

De nieuwe WeCAM CI+ module getest in een TechniSAT S5 (officieel CI+ gecertificeerd) en daarmee werkt de Gold kaart. Ook getest op de DM920 en ook daar werkt de combinatie prima…. Ook geprobeerd met OpenPli8.1 met CI+ ondersteuning. Hier werkt de combinatie *niet*…

Wellicht interessant voor personen die ook een TiVuSAT kaart hebben….

goed dat je jouw ervaring deelt. Ik heb een paar weken geleden ook een CAM+kaart gekocht van Tivusat (zie hieronder). En vandaag ook de stap gemaakt om de zwarte Tivusat kaart + CAM-module te configureren.

Hieronder mijn situatie.

Ik draait OpenPli 8.3 en heb vandaag de Digiquest CAM + zwarte Tivusat werkend gekregen (dus beeld). Ik was (en ben) niet erg bekend met het configureren van een CI-module op OpenPli en heb hulp gehad.

Ik heb op hoofdlijnen de volgende stappen genomen.

Mijn VU-Zero uitgezet. CAM+(zwarte)kaart erin. VU-Zero aangezet en kreeg een foutmelding van OpenPli dat de CAM+kaart niet werd ondersteund (of iets dergelijks; kan de exacte melding niet meer voor me halen). De VU-Zero startte vervolgens op. Vervolgens de reader naar mijn Tivusat/183D uitgezet. Daarna via het menu de CI enabled (menu Main menu - Setup - SoftCam/CI). Daar werd door OpenPli “Tivusat 4k” herkend. Nog geen beeld op dat moment.

Daarna een folder aangemaakt /etc/ciplus/ vier bestanden in geplaatst. CI disabled en weer enabled. En vervolgens zag ik een window op het scherm verschijnen (zie hieronder).

En daarna had ik beeld (van Italiaanse kanalen). Vervolgens ook Oscam aangezet om mijn (lokale) CD-kaartje te laten werken. De reader naar mijn Tivusat/183D heb ik uitgelaten.

Vervolgens de Plugin “commoninterfaceassignment” geïnstalleerd. En CAID 0x1856 en de service “TV8 HD” geconfigureerd. Ik had verwacht dat dan alleen deze combinatie zou werken. Dat is niet het geval en alle Italiaanse kanalen blijven open gaan.

Ter info

Zappen met de CAM+kaart module gaat langzamer dan met Oscam.

Nog enkele eigenaardigheden

1. Kanaal RAI 4k met de CAM+kaart (zwart) laat geen goed beeld zien; alsof deze niet goed wordt ontsleuteld. Onderstaande 4k-kanalen van Tivusat gingen wel goed open.

2. De reader naar Tivusat/183D aanzetten zorgt er voor dat de Italiaanse kanalen bevriezen.

3. En zoals hiervoor genoemd - CAID en service toewijzing (assignment) werkt niet naar mijn verwachting.

4. Toen de CAM+kaart nog niet werkte kon ik wel RAI (HD) kanalen zien.

ps: zonder CAM (Digiquest) heb ik de zwarte Tivusat kaart niet werkend gekregen; mijn kennisniveau mbt (soft)cam is laag.

De zwarte kaart werkt niet (meer) met OScam. Heeft het wel gedaan maar is ergens in september uitgezet. Dit zelfde wil TiVùSAT nu ook met de andere kaarten doen vanaf 21-12-2022..

Bij mij wilde het met OpenPli 8.1 absoluut niet… Zou je een screenshot willen plaatsen van jouw CI instellingen?

hieronder mijn CI-instellingen. Laat even weten of dit is wat je zoek.

=> dit waren de standaard instellingen.

Bij mij staat PID filtering standaard AAN… Eens kijken of dat dan wél werkt….

Weet jij wat “PID filtering” betekent? Ik snap wat filtering is. Ik snap van PIDs zijn.

Maar houdt dit exact in in combinatie met een CAM+kaart?

PID staat voor P acket ID. Veel zenders bevatten meerdere ECM PID’s. Denk maar aan Canal Digitaal. 0100,0500,1817… Als je de verkeerde filtert komt de bonodigde ECM niet aan en blijft het beeld zwart…

1 hour ago, Mimisiku said:

PID staat voor P acket ID. Veel zenders bevatten meerdere ECM PID’s. Denk maar aan Canal Digitaal. 0100,0500,1817… Als je de verkeerde filtert komt de bonodigde ECM niet aan en blijft het beeld zwart…

Bedankt voor de uitleg. Dan is wel logisch om PID filtering aan te hebben.

Al beeld bij jouw?

8 uren geleden, Mimisiku zei:

Nadat TiVuSAT had aangegeven dat ze vanaf 21.12.2022 nieuwe anti-piraterij maatregelen gaat nemen heb ik besloten om een officiële WeCAM CI+ module te kopen. De TiVuSAT Gold kaart draait nu nog met OScam, maar dat gaat na 21.12 mogelijk niet meer…

Is het niet verstandiger om even af te wachten? Of ben je zo gehecht aan de Italiaanse TV dat je niet een dag zonder kunt. Waarschijnlijk worden diverse kaarten naar CAK7 gezet.

Trouwens je kunt toch zien waarom die kaart van jou gestopt is…

Als je de eerste posting even terugleest begrijp je waarom IK het belangrijk vind. En ja, ik kan best een dagje zonder, maar op mijn leeftijd gaat het om continuïteit als het om leren gaat.

1 uur terug, Codx zei:

Trouwens je kunt toch zien waarom die kaart van jou gestopt is…

Mijn kaart is niet gestopt.. Ik heb de ‘Oro’.

Ik ben graag voorbereid… Zo duur is zo’n module ook weer niet. Hou wel van een beetje testen

38 minuten geleden, Mimisiku zei:

Mijn kaart is niet gestopt.. Ik heb de ‘Oro’.

Ik ben graag voorbereid… Zo duur is zo’n module ook weer niet. Hou wel van een beetje testen

Als je van een beetje testen houd ga je uitvinden waarom de kaart niet meer werkt, het kan zijn dat de kaart nu in cak7 mode draait en eerder niet. je sprak over rsa key met nuid/cwpk, is die rsakey een rsamod1 maar dan heb je ook een data88/key3588 nodig of is het een standaard rsakey? Maar dan kun je zien of de kaart nog initialiseert. Ook kan de cwpk veranderd zijn of de set is ge blacklist omdat die public was.

Het zou ook nog kunnen dat ze overstappen naar unique pairing, dan moet de kaart en module geregistreerd worden zodat ze aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

Je leest over een aantal zaken heen:

1. Mijn kaart werkt nog gewoon in OScam.

2, De niet werkende kaart was een blauw/witte van een andere gebruiker.

1. De anti-piraterij maatregelen starten op 21-12-2022 toevallig met de uitrol van Mediaset HD en worden afgerond in de lente van 2023.

2. Tot die datum blijft alles bij het oude

3. De kaart draait nu op RSA + boxkey met uitzondering van de Nera CAID 1856. Deze werkte tot september met OScam in CAK7.. Nu alleen nog via de CI+ module

Hopelijk is het zo wat duidelijker?

35 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je leest over een aantal zaken heen:

1. Mijn kaart werkt nog gewoon in OScam.

2, De niet werkende kaart was een blauw/witte van een andere gebruiker.

1. De anti-piraterij maatregelen starten op 21-12-2022 toevallig met de uitrol van Mediaset HD en worden afgerond in de lente van 2023.

2. Tot die datum blijft alles bij het oude

3. De kaart draait nu op RSA + boxkey met uitzondering van de Nera CAID 1856. Deze werkte tot september met OScam in CAK7.. Nu alleen nog via de CI+ module

Hopelijk is het zo wat duidelijker?

1. je zegt zelf dat een zwarte kaart sinds een paar weken niet meer werkt. Dat je ook nog een gold card hebt dat kan.

2. ik heb 2 blauw witte kaarten en die werken nog steeds.

3. inderdaad VANAF 21-12-2022, dat wil NIET zeggen dat per 21-12-2022 alles meteen op zwart is, het kan best zijn dat ze per kaart groep zaken gaan aanpassen.

4. Nou ja blijkbaar niet, zie punt 1…

5. Je moet een beetje nadenken, die RSA + Boxkey betekend CAK6 maar ook dat het generieke pairing is, als er een unieke koppeling tussen kaart en box bestaat kun je geen RSA/boxkey meer van anderen (internet) gebruiken maar dan werkt een kaart dus maar in 1 specifieke box of module, die moet je dan ook registreren bij Tivusat, anders hoe weten zij dat jou kaart en module bij elkaar moeten horen?

De (generieke) RSA key zomaar aanpassen gaat niet simpel want die zit in een versleuteld block verstopt in elke ontvanger/module. De mogelijkheden die ze hebben is, om kaarten 1 voor 1 uit te zetten, dan wel de codering af te schakelen (CAID uitzetten dan is alles in 1x uit) of ze stappen van generieke pairing naar unieke pairing maar dan moet alles geregistreerd worden, of ze schakelen CAK6.x naar CAK7 dat kan vaak wel omdat sleutels al langer in de ontvangers zitten of ze gaan over-encryptie vereisen (nuid/cwpk) en daarvoor geld hetzelfde, dat kan generiek of uniek.

En als ze echt vuil willen zijn gaan ze een mechanisme gebruiken die checkt of de kaart in een officiele box zit en anders wordt de kaart uitgezet. Maar dan moeten alle kaarten meestal eerst firmware updates (global emm) krijgen.

In oscam kun je door de log in te zien (2,4,16) als die oscam volledig cak7 capabel is redelijk vaststellen wat er aan de hand is.

Ik gebruik een OScam die ik bouw op mijn RasPi 3B+. Daar zit wel CAK7 in, maar de HD+ variant met data50, mod50 e.d. Heb daar als eens een discussie over gehad met je i.v.m. het voornemen van M7 om Seca3 uit te schakelen…

Die zwarte kaart heb ik niet zelf, die info heb ik weer uit andere fora..