Quad Plus kan wel geflasht worden, maar start niet op.

Eureka! Het lag aan de burn.bat file. Ik las op een ander forum dat je met een teksprogramma een simple burn.bat file moet maken met daar in de tekst

flash -noheader usbdisk0:rootfs.img flash0.rootfs

setenv -p STARTUP “boot -z -elf flash0.kernel: 'rootfstype=jffs2 bmem=106M@150M root=/dev/mtdblock6 rw '”

De stick moet wel eerst geformatteerd zijn.

Daarna opnieuw flashen zoals vanouds, zonder burn.bat file erop. En zie: hij doet het !

1 like

wow goed gewerkt jnn1

Op 26-12-2021 om 18:07, jnn1 zei:

Als dit zo door gaat, denk ik dat deze decoder zijn laatste Kerst op deze aardkloot heeft mee gemaakt. Er ligt een grote voorhamer klaar…

Jammer, de rituele vernietiging gaat niet door…

Maar gefeliciteerd, de aanhouder wint!

Hier ben ik weer!

Ik kan nu de box flashen tot Open ATV 5.1. Ik zie dat deze ongeveer 66Mb groot is. Stap ik over naar een recentere versie bv Open ATV 6.4 ( +/- 113 Mb) start hij niet. Toch lijkt de 1511 bootloader erop te staan; Waar kan dit aan liggen?

doe het regeltje no force eens open

en kijk wat daar staat

misschien de naam even aanpassen

en aan de loader moet je niet komen aub want die zit er al in

in alle noforce bestanden staat rename this file to ‘force’ to force an update without confirmation, maar dat lijkt het probleem niet. Ik kan wel de versie boven 5.1 erop flashen, maar de decoder start niet door. Het lijkt wel alsof 90Mb (grootte van een uitgepakte file Open ATV 5.1) het max is wat de box kan verwerken. Zelfs Open ATV 5.3 is al te groot lijkt het (92,6 Mb uitgepakt)

|

er is toch normaal meer als genoeg geheugen hoor

Systeem

|
| CPU | BCM7356 |
| ROM-geheugen | NOCH: 4 MB
NAND: SLC 512 MB |
| RAM-geheugen | DDR-3, 1GB |

Met die burn.bat had je een lucky shot.

Het werkte toevallig maar je gebruikt env settings die niet bij je box horen.

Maar als ik nu mijn originele log vergelijk met die van jou dan zou ik zeggen dit moet ook werken:

flash -noheader usbdisk0:rootfs.img flash0.rootfs
setenv -p STARTUP “boot -z -elf flash0.kernel”

zou je eens een afbeelding van jouw ontvanger willen maken het voorfront met de naam enz

is het zo

klik op de afbeelding

Het heeft even geduurd om dat ik bij mijn dochter parket moest leggen, samen met mijn schoonzoon. (schoonzoon is ingenieur, en is niet in staat om een spijker in de muur te slaan, maar weet alles beter…).

Hierbij even snel een paar foto’s gemaakt.

idd een echte plus

maar waarom dat die de software niet neemt is nog steeds een raadsel