Out of footprint ontvangst

38 oost c-band nu een vier tal frequenties te ontvangen , mijn foto’s geven Horizontaal aan maar als ik de lnb 90 graden verdraai krijg ik geen ontvangst.

3952-V Kohenoor News

4085-V Dawn News

4104-V Mehran TV

4023-V 92 News

Hier 11 transponders op 38 oost en

Op 23-8-2018 om 00:05 zei satkijker:

Alex1970, de lnb is een Black-Ultra singel. Ja soms denk je dat kan niet dat die frequentie van sommige satellieten hier te ontvangen zijn , maar wel weer leuk als het wel kan.

De frequentie van 36-oost was vorig jaar in Augustus ook te ontvangen maar met andere zenders en een poosje ongecodeerd.

Of het met een 120cm zal lukken kan ik niet zeggen maar de kans dat het lukt lijkt mij klein, ik zou zeggen probeer het.

Op 7,2-west zijn ook nog een paar frequenties op de NW-Africa beam die hier te ontvangen zijn 11474-V- met 6-db, 11514-V- met 5,9-db en dan de …zenders met 7-db.

Voor de Nordic en Italy op 9-oost zie foto’s, de Italy beam is met de Edision primo S2 ontvanger.

Met welke schotel en op welke plaats werd de italian beam hier ontvangen?

De nieuwe eutelsat 5W B zal ook een Italian beam krijgen. Dus zou ik willen weten hoe makkelijk het is om de Italian beam van eutelsat 9e te ontvangen in Vlaanderen. (Regio Mechelen / Antwerpen)

Op dit moment zijn er diverse transponders goed te ontvangen op Eshail 1 25,5 oost

7 uur geleden zei stevenvc19:

Met welke schotel en op welke plaats werd de italian beam hier ontvangen?

De nieuwe eutelsat 5W B zal ook een Italian beam krijgen. Dus zou ik willen weten hoe makkelijk het is om de Italian beam van eutelsat 9e te ontvangen in Vlaanderen. (Regio Mechelen / Antwerpen)

stevenvc19 welkom op het forum.

Schotel= 180cm en de plaats is Mill noord-brabant.

Over de Italian beam voor 5west B heb ik nog niets kunnen vinden, wel dit, https://www.eutelsat.com/sites/eutelsat-internet/home/satellites/future-launches.html#eutelsat-5-west-b

Er staat:
EUTELSAT 5 West B vervangt de EUTELSAT 5 West A-satelliet op 5 ° West, een belangrijke digitale infrastructuur voor overwegend Franse, Italiaanse en Algerijnse broadcastmarkten.

En als je dan het filmpje bekijkt dan zie je dat de EUTELSAT 5 West B satellite, de volgende footprints heeft:

• Transalpine downlink bedoeld voor de Frankrijk en Italie
  • Europe downlink voor het grootste deel van Europa
  • Algeria downlink voor Algerije
    zie:

9 uur geleden zei satkijker:

stevenvc19 welkom op het forum.

Schotel= 180cm en de plaats is Mill noord-brabant.

Over de Italian beam voor 5west B heb ik nog niets kunnen vinden, wel dit, https://www.eutelsat.com/sites/eutelsat-internet/home/satellites/future-launches.html#eutelsat-5-west-b

Dag Satkijker,

Bedankt voor deze informatie. Ik vermoed dat voor mijn locatie dan ook een 180 nodig gaat zijn. een 110 zal te klein zijn om zelfs bij goed weer de Italian beam van 9 oost te ontvangen. Maar als ik zie wat Sprietje reageerde:

8 uur geleden zei Sprietje:

Er staat:
EUTELSAT 5 West B vervangt de EUTELSAT 5 West A-satelliet op 5 ° West, een belangrijke digitale infrastructuur voor overwegend Franse, Italiaanse en Algerijnse broadcastmarkten.

En als je dan het filmpje bekijkt dan zie je dat de EUTELSAT 5 West B satellite, de volgende footprints heeft:

• Transalpine downlink bedoeld voor de Frankrijk en Italie
  • Europe downlink voor het grootste deel van Europa
  • Algeria downlink voor Algerije

Sprietje,

Bedankt voor dit filmpje. Dit is iets of wat in tegenstelling met een kaartje dat ik vond op een ander satforum. Hier spreken ze van drie verschillende beams. Het is te zeggen, er wordt niet echt letterlijk van een beam gesproken, we zouden het ook kunnen lezen als “bedoelde ontvangstgebieden”. Indien er natuurlijk effectief een Transalpine downlink komt, hoeven we ons natuurlijk geen zorgen te maken om het mogelijke wegvallen van de Italiaanse DTT kanalen.

Het mag duidelijk zijn dat Eutelsat in hun filmpje aan geeft dat er 3 verschillende beams zijn en dat de TRANSALPINE downlink ook prima in Nederland te ontvangen is.

Hier de officiële footprint:

Dag Sprietje,

Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg!

Laat die Eutelsat 5B maar komen, zou ik zeggen

1 like

5B?

8 uur geleden zei Alex1970:

5B?

?

17 uur geleden zei Alex1970:

5B?

EUTELSAT 5 West B satelliet, opvolger van de EUTELSAT 5 West A satelliet die momenteel nog actief is maar eind september 2019 zijn “End of life -statuut” krijgt.

De nieuwe satelliet Eutelsat 5 WestB zal GEEN C-band transponders hebben.:roll_eyes:

7 West afrika beam 11.657 V Hannibal TV 5.8 dB

1.8 m ChannelMaster Offset Octagon Twin PLL lnb

Vanavond een blindscan gedaan op 75 oost en 390 kanalen gevonden met 180 cm CM

Toch een leuk resultaat

Op 22-7-2019 om 22:57 zei trust:

7 West afrika beam 11.657 V Hannibal TV 5.8 dB

1.8 m ChannelMaster Offset Octagon Twin PLL lnb

Ook op mijn 90 cm visiosatschotel met IBU-lnb lukt het soms om deze frequentie zwak te ontvangen.

1 like

Vanmorgen ondanks de boom op 338 m toch een eerste beeld ontvangen van de Thaicom op 78,5 oost C band met een 2m prime focus schotel

Afgelopen week een 12 inch actuator op de CM 180 cm gezet voor de elevatie.

Vanavond beetje zitten spelen op 78,5 oost en ziedaar ook met dit weer is er ontvangst mogelijk op 78,5 oost.

Zie screenshots.

7 West 11.158V - 5000 - 9/10 DVB-S2 - 8PSK (NW Afrika)

Ontvang deze soms met horten en stoten en dan weer een hele tijd helemaal niets.

Als er even een stabiel beeld is geeft de SNR ongeveer 11db aan, maar schommelt heel erg hard.

Hoe ontvangen jullie deze transponder?