Ik heb nu 3 receivers (XT4000, XT7000 en een VU+). Het toevoegen van network mounts via het menu is “redelijk omslachtig” (zeker op 3 receivers). Daarom heb ik eens gekeken of ik dit op Linux nivo kon doen via mtab oid. Hier staat weleens waar de data maar aanpassen is niet mogelijk (weet niet waarom; ben ingelogged als root). Heb jij een tip/idee hoe dit te realiseren?
Ik heb gezocht in Sat4All, OpenPli en WWW maar kan het niet vinden .
Ik heb op alle drie receivers een (CIFS) mount gemaakt naar een externe harde schijf die aan een ‘gewone’ Linux server in mijn netwerk hangt.
Deze mount is de vervanging voor de HDD (lrwxrwxrwx 1 root root 22 Jun 14 14:12 hdd -> /media/net/ExternalHDD) en daar neem ik dus op op en kan ik kijken.
Voordeel: ik kan op een willekeurige ontvanger opnemen en op een willekeurige ontvanger kijken.
In de fstab staat de informatie van mijn CIFS mount niet. In de mtab file wel …
Kijk waar je de mount aanmaakt is wel een punt, want als de server / NAS eens niet draait zal een mount per fstab je systeem receiver kunnen doen crashen.
Er zijn mensen die de Server/NAS wegens stroombesparingen ook in deepsleep laten gaan.
Ik heb jaren met fstab gewerkt omdat het een heel simpel zinnetje toevoegen betekend ( met DCC_E2 ) en dus ben je heel erg snel klaar met die mount
Maar het mounten middels Auto.network is eenmaal ingericht ook snel te kopieren voor dat doel op de receivers die je hebt staan.
Ik zou zelf echter NFS kiezen (vers4) dan heb je de Rechten per bestand al voorkomen .
ik heb zelf gewoon betere ervaringen met NFS op mijn NAS en dat ligt ook aan de nieuwe samba versies die tussendoor in de images zijn opgenomen nadat SMB 1.0 verdween uit veiligheidsoverwegingen, waarmee toch veel mensen problemen hadden. Dat probleem doet zich niet voor met NFS.