moeilijke diseqc vraag

Hallo; ik kom langs!

Op 14-9-2018 om 19:03 zei ketupa:

Ik moet erbij zeggen (en daar zit misschien het probleem) dat uitgangen 1, 2 en 3 van mijn eerste switch rechtstreeks naar 3 verschillende 411 switches gaan, dus zonder andere 420F switches ertussen (als overblijfsel van mijn oude, werkende configuratie, die ik dus nu probeer te laten evolueren).

Alle LNB die op deze manier zonder de 2de switch verbonden zijn werken niet meer (sinds ik de mode van mijn eerste switch van 1 nar 3 heb veranderd).

En 3E als enige LNB met de nieuwe cascade dus ook niet.

Eerst maar eens dit probleem oplossen? (En dan daarna met de nieuwe cascade aan de gang.)

Met de eerste spaun in mode 3 zouden de poorten 1 2 en 3 moeten werken met de opdrachten input 1, input 5, en input 9.

Als zelfs input 1 niet meer werkt voor de 4 LNBs op de eerste poort, na het omzetten van mode 1 naar mode 3, is dat wel gek!

Kan je poorten 2 en 3 dus ook eens proberen met de bovengenoemde commando’s (input 5 en input 9)?

Als het op poorten 2 en 3 niet lukt met input 5 en input 9, moeten we even verder puzzelen. Wellicht is er dan ook hier een omdraaiing van de UC-nivoos bij SPAUN, wat hier aan de orde kwam:

Voor het AA AB BA BB-deel van je vraag:

Dat zijn gewoon de diseqc 1.0-opdrachten die ook wel worden aangeduid met A B C en D, of ook 1/4 2/4 3/4 en 4/4. Allemaal aanduidingen voor hetzelfde, dus.

Groet,

A33

1 like