Werkt dat wel helemaal goed? Rotor staat niet waterpas en ik vind het nogal een houtje touwtje bedoeling met die dunne busjes. Lijkt mij windgevoelig
Het zijn de juiste buizen , waterpas , dus alles loopt als een trein
Geen last van de wind , het heeft zelfs de laatste zware storm doorstaan !!
Ontvangst van 18°W - 62°O , wegens de muren van de buren
17 uren geleden, Sprietje zei:
Ha, ha, ha, gemonteerd In het donker!
10 uren geleden, gerrithoogeveen zei:
Op zich maakt het niet uit als het niet waterpas staat recht op het zuiden want dat kun je wel opvangen met de moter. Maar dat het niet waterpas staat dat is duidelijk te zien. Ik zou het zo niet willen hebben
6 uren geleden, stevenvc19 zei:
Waarom staat de rotor eigenlijk op z’n kop? Zo krijg je toch water in de motor? Of zie ik het helemaal verkeerd?
6 uren geleden, Sat_marc zei:
Stab rotor? Aansluiting zit onder.
6 uren geleden, Old Satterhand zei:
Knap hoe je dat kunt zien op zo’n donker 2D plaatje. Ik heb de foto door Photoshop gehaald en ik zie het nog niet…
Op zich maakt het niet uit als het niet waterpas staat recht op het zuiden want dat kun je wel opvangen met de moter. Maar dat het niet waterpas staat dat is duidelijk te zien. Ik zou het zo niet willen hebben
Dacht dat die officieel tot + en - 70 graden kan als je pal zuid hebt ingesteld. Je kunt bij een rotor de limieten links en rechts instellen; mogelijk is die op 62 graden gezet.
Dacht dat die officieel tot + en - 70 graden kan als je pal zuid hebt ingesteld. Je kunt bij een rotor de limieten links en rechts instellen; mogelijk is die op 62 graden gezet.
Standaard tot 62E dus, als ik 63E kies gaat-ie juist de andere kant op draaien.
Een Fibo 90 kun je vergelijken met een normale 100 cm schotel.
Dit klopt wel wat je zegt.
Het rendement van een Fibo is 82%
Het rendement van een gewone goede offset schotel is 67%
Dat is 22,4% meer rendement.
Daarvoor heb je dus een gewone offsetschotel nodig die een oppervlak heeft van 22,4% meer. Dat is de wortel uit 22,4 is 1,106 maal groter dan 90cm is 99,6cm (afgerond 100cm).