Aah dit is inderdaad beter, tnx ![]()
Klopt maar dit moet je eens op een smartphone proberen, dan ben je wel even bezig en in safari lukt het me niet. De tabbladen waren daar echt top.
Ik weet niet of het mogelijk is om het laatste bericht eerst te naar voren te laten komen dan hoef je namelijk niet voor het laatste bericht helemaal door te scrollen, dit zal uiteraart ook weer nadelen hebben bij sommige onderwerpen.
Het kan eventueel ook door hier op te klikken:
Dan op ‘jump to’ of ‘spring naar’ en dan kan je hier ofwel een berichtnummer intypen, ofwel een datum selecteren.
Werkt top dankjewel, onze dank is groot.![]()
Ik heb dit als PB aan Michel gestuurd maar is zo te zien niet aangekomen.
Heeft niet veel zin want bij een screenshot ontbreekt de bovenregel waar staat wat nieuw is en wat ongelezen. Bij deze waren bv 2 nieuw en 1 ongelezen terwijl ik zeker 10 zo niet 15 uur op het forum geweest was.
Momenteel weer 2 nieuw bovenaan, terwijl er 9 nieuw zijn.
Bij elke poging een bericht te sturen waar dan ook krijg ik als enige optie de niet aangekomen PB waar ik wat aan toe kan voegen en bij dezen gedaan.
Die is wel aangekomen en beantwoord. Ik kan je alleen adviseren eens rustig te kijken hoe alles werkt, door je profiel-instellingen te lopen en dan pas conclusies te trekken.
Viel me pas daarnet op, het kopje koffie staat er weer. ![]()
Klopt, is nog wel een work in progress, maar het werkt. ![]()
Mooi. Ik heb helaas geen antwoord gezien bij de PB’s.
Maar goed. Ik zal eens gaan zoeken.
Er staat nu overigens bij het openen 2 nieuw terwijl er minstens 16 nieuw zijn.
Ik heb er trouwens niet zozeer een probleem mee, vind het alleen wat vreemd.
Ik kijk sowieso gewoon naar wat er nieuw is in de diverse topics die me interesseren.
Ik raad je aan wat beter te kijken. In jouw profiel onder berichten staat mijn reactie gewoon duidelijk: https://community.sat4all.com/my/messages
Als je net zo goed naar je andere profielinstellingen hebt gekeken, snap ik wel waarom je niet ziet wat je verwacht te zien ![]()
Het kan zijn dat ik het gevonden heb na lang rondklikken. Wie weet werkt het.
IIg sorry voor de problemen. Ook al werkt het niet,
Je hebt het druk genoeg.
Grz, Ger
Misschien verwar je ”nieuw” met ”nieuwste”?
”nieuw” zijn de topics met een eerste post, de openingspost laat ons zeggen.
”nieuwste” zijn de posts hierboven vermeld + bestaande topics waarop een reactie werd gegeven.
Is het niet het omgekeerde?
Want hier staat nu vermeld 7 nieuw en 0 nieuwste.
Ik krijg wéér email van jullie terwijl ik dacht dat ik het had uit gezet.
Het mocht alleen als ik een persoonlijk bericht ontvang. Die heb ik nu op nooit gezet.
Blijkbaar vind de webmaster dat hij mij persoonlijk moet aanspreken als ik 1 maand niet in zijn sat4all kerk ben geweest.
Nu staat er nog een vinkje voor een maandelijkse Activiteitsamenvatting. Blijkbaar vind de webmaster dat hij die als persoonlijk bericht mag sturen.
Dat vinkje heb ik nu uit gezet.
IK wil helemaal geen emails meer. Doe niet zo irritant vervelend om van die onzin af te komen.
Dus ook geen emails die juliie “meldingen” noemen.
Je hebt te veel varianten die email meldingen geven terwijl ik had ingesteld dat ik geen emails wil.
Even eerst een lesje in fatsoen. Als je iemand jou zo zou aanspreken op iets dat jij beheert, zou jij dan na zo’n bericht nog heel veel zin hebben er naar te kijken?
Ik niet iig.
Ik heb toch maar even gekeken. Niet om jou te helpen, maar om wat recht te zetten:
Je hebt overduidelijk je e-mail instellingen niet goed staan.
Omcirceld wat jij ingesteld hebt staan, de pijl wijst naar jouw gewenste instelling. Ik heb niets veranderd, dat mag je zelf doen.
Als je naar account instellingen gaat, kan je ook hier op klikken:

dan krijg je zeker geen mail meer. Bedankt voor je waardevolle feedback!
Je hebt alle mogelijkheden (inclusief die welke verborgen zijn) om emails te sturen standaard AAN staan.
Dat zou je om moeten keren. Geen emails standaard, behalve voor die gevallen waar de gebruiker er een vinkje voor zet.
Ik heb het nu zo ingesteld
Mocht ik toch nog ongewenste emails van sat4all krijgen dan is verwijderen van mijn account een serieuze optie. In principe heb ik aan alleen lezen genoeg.
De manier waarop de forumsoftware nu ingesteld staat is “zuigend”, niet dienend aan de gebruiker.
Dat de beheerder er allerlei info uit verzamelt en aandachtaanvragen verzendt is hinder. Maar het is jouw hobby…
Ik kan me voorstellen dat een enkeling dat wel wil, maar leg het niet aan iedereen op.
EDIT 16 juli: Er is nog eentje door geglipt: “Melding sturen bij like”.. Die moest nog op “Nooit” gezet.
Dat zijn de standaard instellingen van discourse voor een nieuwe gebruiker (en dat ben je na een migratie).
Iedereen kan het zelf snel en eenvoudig naar eigen smaak instellen.
Als ik heel eerlijk ben; Dit is al heel lang niet meer mijn hobby. Ik doe dit voor leden die graag willen dat het forum blijft leven. Het spijt mij dan ook zeer, als ik dat niet professioneel genoeg heb aangepakt.
Kan zijn dat je de migratie mail nog ontvangt, maar die was al verzonden, dat duurt alleen even voordat die er allemaal uit zijn. Als je dat niet bevalt weet je die andere knop wel te vinden. ![]()