Migratie naar nieuwe forum software

sorry, ik had het niet over passwords maar de lengte van een bericht

Die staat nu op 2 karakters.

1 like

ik kan er helaas niet aan wennen, het is mij persoonlijk veel te druk en totaal geen overzicht. Ik zou persoonlijk veel eerder naar een phpBB neigen maar dat is persoonlijk :slight_smile: .

1 like

Daar hebben we ook uitgebreid naar gekeken, maar dat is wat mij betreft een hopeloos verouderde forum software met veel minder beheer functionaliteit en een veel minder moderne UI en technische onderlaag.

Ik weet dat je in phpBB van alles toe kunt voegen met plugins en addons van derden, maar dat is precies wat we niet willen omdat je dan in een onderhouds-nachtmerrie terecht komt.

Dit pakket kwam nog het meest overeen met het pakket dat we in het verleden gebruikten. De keuze is niet reuze als je gratis wilt.

Ik ben het persoonlijk helemaal niet eens met jouw bevindingen. Alle nieuwigheid heeft een periode van gewenning nodig, maar ik vond de overstap juist heel soepel gaan en was heel snel gewend. Ook aan het ingrijpend gewijzigde beheer-deel.

Verbeteringsvoorstellen voor wat betreft de werking of weergave zijn altijd welkom. Als er behoefte is, wil ik best kijken of het mogelijk is.

1 like

Bedankt voor de omzetting naar de nieuwe forum software, wat achter de schermen ongetwijfeld heel veel werk en voorbereiding is geweest. Het ziet er strak en modern uit en ik vind het persoonlijk erg goed gelukt. Ik ben er ook al snel gewend aan geraakt (al lees ik dat niet iedereen die mening deelt). Op de iPad heb ik de Discourse app geïnstalleerd en het Sat4all forum daaraan toegevoegd. Het ziet er mooi uit en laat zich heel gemakkelijk bedienen. Hierbij een screenshot:

Ik denk dat de beheersaspecten minder opwegen tegen het gebruiksgemak, maar ik heb daar weinig over te zeggen. Ik hoop dat iedereen zijn weg vindt. :slight_smile:

Zoals ik al schreef`; Verbeteringsvoorstellen voor wat betreft de werking of weergave zijn altijd welkom. Als er behoefte is, wil ik best kijken of het mogelijk is.

In iedergeval bedankt voor de inzet.

Moet er zelf nog erg aan wennen en mijn weg in zoeken. Zit nu ook nog ff te zoeken om de regel afstand te verkleinen als ik op enter druk na een zin.

Dan slaat ie namelijk een regel over.

En ik mis tot nu toe de knop dat je alles in 1 keer kunt markeren als gelezen. Maar ik had na een google zoektochtje begrepen dat bij deze software niet beschikbaar is.

shift-enter :slight_smile:

1 like

Zo volgens mij:

Dit laatste moet ik nog even naar zoeken, maar dank, Michel.

Ik ben de 15 e-mails per dag kwijt en het is me ook gelukt de snelkoppeling te veranderen door de koppeling naar een topic te verwijderen en kan nu idd in 1x op het forum komen.

Helaas moest ik ook sat4all daarom uit de 8 voorkeurposities die standaard aanklikbaar zijn verwijderen. Ben een uur aan het kloten geweest in een poging sat4all daar te laten staan terwijl de ingang via een topic verwijderd werd maar steeds kwam die ingang terug.

Sat4all staat nu onderaan bij de bladwijzers maar is dus simpel te vinden.

Hoe kom ik van die 15 mailtjes per dag af?

Zie: Tip van de dag! - 3 van Michel

Had ik al bestudeerd, maar, ik zie het niet?

Misschien toch even de moeite nemen goed je persoonlijke instellingen te doorlopen. Met name:

Bizar. Ik wilde 2 leden met beiden volkomen identieke problemen helpen en stuurde beiden via PB hetzelfde bericht. Het 1e werd geaccepteerd maar bij het 2e werd gemeld dat het geweigerd werd omdat het teveel overeenkwam met een eerder verzonden bericht.

Dus als ik 10 leden via pb hetzelfde wil meedelen moet ik er 10 verschillende berichten van maken?

Is dit iets met pb’s in de nieuwe software of was dit al langer hier aan de hand?

Heb dit nooit eerder meegemaakt.

Dat is logischerwijze bedoeld om forumspammers te voorkomen.

Snap ik volledig als het gewoon op het forum is.

Maar bij PB’s lijkt het me over de top.

Er wordt hier gedaan alsof we het eerste beste alternatief voor Invision Community gekozen hebben, maar deze software wordt gebruikt door zeer grote en bekende communities.

1. Community.home-assistant.io
  2. devforum.roblox.com
  3. us.forums.blizzard.com
  4. community.cloudflare.com
  5. forums.developer.nvidia.com
  6. forum.figma.com
  7. community.letsencrypt.org
  8. forums.docker.com
  9. Community.codecademy.com
  10. community.monzo.com

Ik kan bovendien echt helemaal niets met ‘ik vind t nix’, geef dan aan wat er volgens jou beter kan.

2 likes

Dat is dus niet zo, want dat wordt juist het vaakst misbruikt.