LCD-TV Philips 37PFL5603D/10 slechte kleuren

Deze LCD-TV geeft een negatief beeld waarbij de kleuren gewisseld zijn. Helderheid, contrast en kleurinstelling wijzigen niet wanneer de waarden aangepast worden.

In de SAM zijn geen fouten opgeslagen en de firmware die er in zit is up to date.

De volgende stap is meten, maar waar begin aan bij zo’n ding?? Ik heb wel de service handleiding en het chassis is de Q522.2E.

Wie weet raad??

T-Con board is defect

Ik heb hier nog een nieuw exmplaar liggen

Als het T-con board defect is, dan zal het einde toestel worden.

Toch bedankt Steve en Columbo

Simpel te vervangen en je hoeft niet eens te zoeken

hoezo ? t-con printen zijn te vinden voor ong 30 euro

30 euro??

Mijn leverancier gaat van 99 tot 222 euro…

even googelen naar gebruikte lcd onderdelen

Als je T-Con hetzelfde is als die op de foto die ik laatst gepost heb ,dan heb ik ook nog een gebruikte liggen van een 37".

Ik heb dezelfde klacht met exact dezelfde TV.

TV is een jaar of drie oud en vertoont exact dezelfde problemen. Kan ik zo’n T con zelf (ben geen electronicus) vervangen, want dat bespaard me de nodige ergenis bij de plaatselijke witgoed-dealer.

Ik heb een probleem met dezelfde TV.

Reparatie zou 272 euro gaan kosten.

Software update gedaan maar geen verbetering.

Bij mij is het beeld donkerder over het hele scherm.

Heeft iemand van jullie dit zelf kunnen oplossen door het plaatsen van het onderdeel.

Heeft iemand van jullie dit laten oplossen, maar dan een stuk goedkoper dan 272 euro?

Hopelijk reageert iemand nog. Zo te zien hebben meer mensen deze TV gekocht begin 2009 en nu allemaal problemen.

Dit zijn bijna allemaal bekende problemen ,typies philps ,je weet wel Lets (think we ) Make Thinks Better.

Bij een Duitse groot grutter, AL .. hebben ze nu een 21,5 “” LED backlcht tv met ingeb.dvd sp en er word zelfs een DVBT ant, bij geleverd,is zelf van een CI slot en usb ,2HDMI en VGA aansl. voorzien voor €119-

Ze hebben een aardig beeld,alleen de scart aansl. ruist wat.

dus voor dat geld kun je niks repareren.

AS15-F.pdfvervang op de t-con print het ic AS15F

Beste Steve, bedankt voor je reactie. Het document is voor mij te technisch maar hoe dichter ik bij de kern van het probleem kom, des te goedkoper zal het zijn om op te lossen. Ik ga morgen in Nijmegen contact zoeken met een reparateur en dit meegeven. Op ***geen-reclame*** kost dit onderdeel 5 euro: http://www.***geen-reclame***.de/itm/261102030776?nma=true&si=piLsHHQNvQJc4Jnn5rKWnGKl4eo%3D&rt=nc&_trksid=p4340.l2557&orig_cvip=true.

Of is dit een onderdeel wat ik er zelf zo op kan klikken?

Ik lees het al, moet met solderen. Daar heb ik hulp bij nodig. Zou zonde zijn om daarmee alles stuk te maken.

Ik heb hier nog een nieuw exmplaar liggen

Is deze nog te koop?

mj

Is deze nog te koop?

mj

IK ben van Flip naar Sam gegaan. Gebrek aan fatsoenlijke reparateurs. mag niet klagen. Soms moet je vaderlandse gevoelens loslaten.

Ze worden hier niet meer gemaakt met vaderlandse kwaliteits onderdelen. Na de matchlines is het over. Platte TV’s moet je zien tussen 2-4 jaar levensduur, daarna geen onderdelen support. (Meestal na 6 maanden niet meer >>> Flip) Ik heb een Sharp gehad die het 25 jaar gedaan heeft!! Geen flip beeldkwaliteit maar geen ergernis. Vroeger wat afgesoldeerd en schemas afgelopen voor chassis… en we hadden nog een oscilloscoop. Nu swap ik printen als het goedkoop is. Anders recycling. wat benzine verrijden voor nop etc en je hebt aardig toestelletje. Zeker als je kunt afdingen bij grote broeders. >> Prijsvechter. Ik heb nog nooit een probleemloze flip in 50 jaar gezien.

Ik heb in 50 jaar een keer een Philips Zw-Wit ontvanger gezien die eind 70er jaren, na 17 jaar in gebruik geweest te zij,n ingeruild werd zonder ooit een keer defect geweest te zijn.

Ze bestaan (bestonden) dus wel.

Jongens wat lopen jullie toch op Philips te mopperen. Moet je eens naar die klote zooi kijken die nu uit China komt. En daar hoor je niemand over klagen?

Philips was één van de eerste firma´s die kleuren TV´s produceerden. De eersten waren voor de Amerikaanse markt bestemd.

Ze waren oerdegelijk…OK, er zaten buizen in en werd heet. Daardoor gevoelig voor defekten.

Wat een gedoe, terwijl het uit het verre oosten allemaal zoveel beter schijnt te zijn? Doordat de lonen in het verre oosten duidelijk onder die uit W.Europa liggen kan het toch niet anders dan dat Philips daar niet meer tegen op kan boxen en de kwaliteit daardoor niet meer te handhaven is.