@Paardengek
Als ik het bestand open dan vind ik een CSV bestand van Microsoft Excel. Als ik de lijst open en doorscroll dan tel ik inderdaad 16 satellieten. Ik vermoed dat ik de lijst voor mij nog sterk kan vereenvoudigen door alleen Astra 1 en Astra 3 te behouden en al de rest van de lijst te deleten? Mogelijk kan ik nog verder gaan en alleen die 60 of 70 kanalen uitfilteren die mij echt interesseren namelijk de basic zenders van TV Vlaanderen, enkele free to air zenders en een deel radioprozenders?
Maar als dat zo is, dan heb ik nog een probleem, ik heb geen software om de lijst naar mijn satmeter te laden.
Ben ik op de goede weg?
Je bent inderdaad op de goede weg. Probeer de software in de bijlage om de lijst up te loaden naar je sat meter. Ik weet echter niet zeker dat je contact krijgt met jouw sat meter. Er moet ook een usb driver op jouw computer geinstalleerd worden ( ook in de bijlage ).
Daarbij heb ik een xsarius HD easy pro en jij een uitvoering zonder pro. Dus het kan ook wel eens niet lukken… Kijk eerst even op: http://www.xsarius.nl/download/
In mijn xsarius zat een lijst in van ca 150 satelieten… Dat is veel te veel ( We kunnen maar van 45 oost tot 45 graden west ontvangen ). Het gaat uiteindelijk om de schotel uit te kunnen richten. Daarbij is de uitrichting belangrijk, maar het hoeft niet perse de transponders te zijn van TV vlaanderen / Canal digitaal. Eigenlijk moet je van elke sateliet een sterke en een zwakke transponder hebben. Eerst uitrichten op de sterkste transponder, daarna fine tunen via een zwakkere transponder.
Er hoeft dus geen lijst in te zitten, welke transponders je wilt ontvangen op jouw satelietontvanger. Jouw satelietontvanger / decoder moet wel een goede recente zenderlijst hebben. Maar dat staat los van het uitrichten van een schotel.
De voor ons belangrijkste satelieten zijn:
Astra 23,5 ( Canal Digitaal / TV vlaanderen ) /
Astra 19,2 ( MTV / Duitse, Franse, oostenrijkse en spaanse zenders ) /
Astra 28,2 ( Engelse zenders o.a. BBC ) /
Hotbird 13.0 ( Franse / Italiaanse / Poolse/ Zwiterse zenders ook o.a. Erotische zenders )
Iets minder belangrijke zijn
Thor 1 west ( Scandinavische zenders )
Sirius 5 oost ( Scandinavische zenders )
Kijk voor info op http://nl.kingofsat.net/
Ik heb eerst de lijst bewerkt met excel, daarna via sateditor ook bewerkt.
Via sateditor en usb kabel in de Xsarius HD easy pro gezet.
Met vriendelijke groet, paardengek
sateditor_20160125.zip
CH341-win7-win8.rar