Een van de medekampeerders hier in Spanje heeft in Nederland een nieuwe satfinder gekocht en wel de Xsarius Satmeter HD Easy Pro.
Ik had hem de door mij al enige tijd in gebruik zijnde satfinder Schwaiger SF9002 aanbevolen maar hij heeft zich door de leverancier en waarschijnlijk door de wat lagere aankoopprijs laten overhalen om de Xsarius te bestellen.
Hij en zelf ik komen er nu niet uit hoe met deze satfinder de schotel / DUO LNB op 19.2 3n 23.5 af te stellen.
Zoals ik al schreef gebruik ik een Schwaiger SF9002 met LED’s voor de meest courante satellieten.
Als daarmee een satelliet is gevonden dan licht het betreffende LED van de satelliet op en als dat niet de juiste is weet ik of ik de schotel naar Oost of naar West moet verdraaien, heel simpel.
Ondanks dat ik de handleiding nu enkele malen heb doorgelezen kom ik er maar niet achter hoe ik met deze Xsarius de schotel op Astra1 en 3 kan afstellen.
Ik heb nu zijn schotel even met mijn Schwaiger SF9002 op Astra1 en 3 afgesteld zodat hij vanavond TV kon kijken maar het is de bedoeling dat hij dit in gevolg zelf met de Xsarius doet.
Heeft iemand dit apparaat in gebruik en kan die mij of beter gezegd de medekampeerder op weg helpen?