Hotbird 6 8 9

27 minuten geleden, bellejt zei:

als je enkel 13E moet ontvangen dan kost een single LNB 9 euro en al het zoeken wordt veel eenvoudiger

Ik denk niet dat “al het zoeken” dan eenvoudiger wordt.

Hij heeft al 10873 als frequentie, hij heeft al diseqc 1.0 LNB-1.

Dat zou dus helemaal geen verschil maken, als hij nu plotseling met een single LNB aan de gang ging; hij heeft dat allemaal nu al, met zijn monoblock LNB.

Het probleem dat hij desondanks “geen ontvangst” heeft, wordt daardoor niet anders.

:

Ik blijf benieuwd naar de uitkomst van deze test:

Op 2-5-2026 om 02:01, a33 zei:

Als je signaalkwaliteit hebt, is het interessant om een scan te doen op die frequentie. Dat geeft de meeste informatie.

Groet,

A33

26 minuten geleden, a33 zei:

Ik denk niet dat “al het zoeken” dan eenvoudiger wordt.

Hij heeft al 10873 als frequentie, hij heeft al diseqc 1.0 LNB-1.

Dat zou dus helemaal geen verschil maken, als hij nu plotseling met een single LNB aan de gang ging; hij heeft dat allemaal nu al, met zijn monoblock LNB.

Het probleem dat hij desondanks “geen ontvangst” heeft, wordt daardoor niet anders.

:

Ik blijf benieuwd naar de uitkomst van deze test:

Groet,

A33

Over dat laatste kan ik pas antwoord op geven als ik signaal heb. Zover ben ik helaas nog niet

Op 27-4-2026 om 16:42, Wijn zei:

Heb geprobeerd om met goede satvinder voor iemand de sateliet hotbird op te sporen. Had ik al spoedig te pakken met 75% kwaliteit.

1 uur terug, Wijn zei:

Over dat laatste kan ik pas antwoord op geven als ik signaal heb. Zover ben ik helaas nog niet

Dus dit ben je ook alweer kwijt? Geen merktekens aangebracht of zo, zodat je je afstelling niet al te moeilijk terug kon vinden?

Je maakt het jezelf niet makkelijk…

3 uren geleden, a33 zei:

Dus dit ben je ook alweer kwijt? Geen merktekens aangebracht of zo, zodat je je afstelling niet al te moeilijk terug kon vinden?

Je maakt het jezelf niet makkelijk…

Tis bij eenander. En die heeft mij wel voor een uitdaging gezet

https://www.dishpointer.com/

De Xsarius HD easy Pro controleert niet op TID/NIT maar kijkt of op de gekozen frequentie e.d. signaal is enz.

We hebben nog steeds geen antwoord gehad welke frequenties je ontvangen hebt op de Xsarius. Je foto laat een heel andere satelliet zien.

1 like

Op 4-5-2026 om 15:53, Alex1970 zei:

De Xsarius HD easy Pro controleert niet op TID/NIT maar kijkt of op de gekozen frequentie e.d. signaal is enz.

We hebben nog steeds geen antwoord gehad welke frequenties je ontvangen hebt op de Xsarius. Je foto laat een heel andere satelliet zien.

Om met het laatste te beginnen.

Opmerkelijk dat de satfinder bij de volgende fotos satelieten allemaal 75% signaal aangeeft.Astra 1,Hotbird,eutelsat,turkse sateliet.

Maar geen succes op hotbird ontvangst.

Ben toen opnieuw op 0 begonnen.

Schotel op waterpas gezet. Zowel horizontaal als vertikaal. Ook op de muur. Zat niet perfect.

Toen opnieuw hotbird op satfinder ingesteld.

Zie foto.

En met succes.

Wat wel een beetje vreemd is dat ik op satfinder maxmaal 60% kwaliteit haalde. Op tv geeft hij 85%.

Maar goed. Probleem opgelost en prachtig beeld.

Iedereen bedankt voor jullie bijdragen.

1 like

Top is het toch goed gekomen. :+1:

Goed dat het werkt, alle gewenste zenders kunnen ontvangen worden?

Op je foto zie ik nog steeds niet dat je signaal hebt en 11355 wordt op de Hotbird helemaal niet gebruikt op dit moment.

Wat was nu het probleem en de oplossing? Dat de schotel niet waterpas stond?