Hoe coaxkabel binnenshuis krijgen

Hallo,

Ik heb zojuist een nieuw huis gekocht en wil hier sat-tv gaan gebruiken. Nu is mijn vraag hoe ik het beste de coaxkabel van buiten naar binnen kan leggen.

Op dit moment (oude huis) gaat de coax onder de dakpannen door en komt dan op zolder uit. Daar is destijds een pvc buis in de muur verwerkt die bij de TV uitkomt. In mijn nieuwe huis heb ik dus geen pvc buizen in de muur zitten.

Ik kan natuurlijk eenvoudig een gat boren door de binnen- en buitenmuur en daar de kabel doorheen trekken, maar ik ben op zoek naar een betere oplossing.

Welke doe-het-zelver heet de gouden tip??

mvg,

The Iron Maiden

Heb je een kruipruimte onder je vloer? Meestal zit daar ook wel ergens een luchting in.

Salu2, D.Quijote

Niet dat ik weet. Zou ik voor de zekerheid moeten kijken

mvg,

The Iron Maiden

Helaas, geen kruipruimte.

Andere suggesties?

mvg,

The Iron Maiden

Door onluchtingsgaten buitenmuur gat boren door binnenmuur.

Als je dan kabel er later weer uit moet halen heb je aan de buitenmuur tenminste geen zichtbare “schade”

Citaat:

Helaas, geen kruipruimte.

Andere suggesties?

Mss dat dit nog kan, heb ik ook in huis.

Via het dak onder de dakpannen, naar binnen achter het knieschot in de badkamer,

dan via de ruimte naast de riolering (van de badkamer) naar beneden.

Zo komt het bij mij door de toiletruimte beneden, welke achter de meterkast zit,

in de meterkast uit. Voorwaarde is dat je erbij kunt komen natuurlijk !

Werkt hier perfekt, in tegenovergestelde richting heb ik op dezelfde manier

de utp naar boven laten lopen.

Succes ermee !!

Ik heb de kabel hier ook onder de dakpannen door naar binnen en dan via een centrale schacht waar water- gas- en cv-leidingen lopen naar beneden toe.

Gewoon een gat in een raamkozijn?

Is wel zonde natuurlijk bij een nieuw huis.

Het is geen nieuw huis (1984), maar er zitten overal kunststof kozijnen in dus daar wil ik eigenlijk niet in gaan boren.

En via de dakpannen?

Dan moet ik een coax ‘waslijn’ over de stoep aanleggen en dan ben ik nog maar op zolder. Er ligt geen kabelgoot naar de TV. De vorige bewoners hebben gewoon kabel TV gehad, maar dat vindt ik er niet uit zien (en veel te duur voor dat belabberde signaal)

mvg,

The Iron Maiden

Boor gewoon een gat door de muur, dightkitte en klaar is de maid. Heb er voor mezelluf niet eens over nagedacht of het wel mooi is en zo, 50cm betonboor derin en ik had tv.

Je hebt platte stukjes kabel die je onder de ramen kunt laten lopen.

Origineel bericht van: WPW

Boor gewoon een gat door de muur, dightkitte en klaar is de maid. Heb er voor mezelluf niet eens over nagedacht of het wel mooi is en zo, 50cm betonboor derin en ik had tv.

Same here! Net boven de grond, drie coaxen erdoor, plantenbakkie ervoor, niemand die het ziet!

Schotel zat bij mij gewoon achter tegen de gevel aan. Ik heb aluminium ramen. Maar daar zit een rooster voor frisselucht in. In dat rooster zit vliegengaas.

Oplossing was dus gewoon een gaatje in het vliegengaas prikken en de kabel naar binnen. Rooster kan dan niet meer dicht maar dat deed ik toch al nooit. En de kabel loopt gewoon langs het raam over de vensterbank naar de sat ontvanger.

Dat gaat prima zonder vriendin. Vandaar dat ik nu al weer 4 maanden zonder sat TV zit

In het slechtste geval kun je altijd nog zo’n platte coax gebruiken en door een raam binnenkomen.

Origineel bericht van: Psychosammie

Dat gaat prima zonder vriendin. Vandaar dat ik nu al weer 4 maanden zonder sat TV zit

En, hoe bevalt die ruil?

Boven bij het dak zitten diverse pijpjes.

Als je je coax door het goede pijpje laat zakken dan kom je in de keuken uit

en is de weg naar de tv zo gevonden.

Pak je het verkeerde pijpje dan is er nog nix aan de hand want dan is de weg naar de tv ook

zo gevonden alleen zit je dan iets minder gemakkelijk op de wc.

Net als WPW zegt: gewoon even een gat dwars door de muur raggen. Niet lang over nadenken…gewoon doen.

Doe het wel even als moeder de vrouw aan het boodschappen doen is.

Toen ik mijn beide grote schotels op heb dak heb gezet, deed ik dat ook toen mijn vrouw niet thuis was om eindeloos gezeik te voorkomen.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Toen ik mijn beide grote schotels op heb dak heb gezet, deed ik dat ook toen mijn vrouw niet thuis was om eindeloos gezeik te voorkomen.

Maar hopen dat ze dit niet leest..

Citaat:

Net als WPW zegt: gewoon even een gat dwars door de muur raggen. Niet lang over nadenken…gewoon doen.

Volgens mij…wel even over nadenken !!

Schuin omhoog bij van buiten naar binnen, of schuin omlaag bij van binnen naar buiten.

Dit tegen inwateren hemelvocht !!

als je toch nog moet breken in je nieuwe huis , frees dan gelijk en extra pijpje in de muur