of als je houten kozijnen hebt, een klein gaatje diam.8mm boren in een hoekje. Wel opletten dat je je dubbele beglazing niet lek boort…Voordeel: als je later de kabel weg haalt, beetje gupa (kneedhout) en overschilderen. Niemand die het ziet!
@fdm,
Heb je niet goed gelezen, het gaat hier om kunststof kozijnen !!
Iron Maiden ?
Loopt er ook geen buis vanaf de meterkast naar het punt waar de satontvanger komt te staan ?
Anders net zoals WPW al aangeeft een gat schuin naar beneden toe boren ter hoogte van de plint dan kom je buiten misschien nog wel onder het straatwerk uit. Ik begrijp dat je schotel niet aan het huis zelf vastzit gezien het feit dat je rept over een "coax was lijn " dan zou ik de kabel tot aan de schotel onder de grond gooien.
Voor kunstofkozijnen vind je tegenwoordig ook producten om de gaatjes weer te dichten. Een klein kleurverschil is echter wel te zien.
via de kruipruimte is dat wel een goed optie ?? wordt het niet vochtig onderin ???
je kunt altijd een electro buis door de muur leggen en in de muur freezen…dat heb ik ook bij mijn huis gedaan…
Ik ga er vanuit dat je een bakstenenmuur hebt, ik boor zelf altijd in de voeg, een voeg kan je later eenvoudig weer reparen.
Een beetje coaxkabel mits deze niet beschadigd is kan wel tegen vocht. Zou een mooie boel zijn als dat niet kon , dan zou een coaxkabel ook niet buiten gebruikt kunnen worden want ook daar is het wel eens vochtig.
Je mag niet vergeten dat beton/cement invreet op de mantel van de coax kabel. Een kunstof buisje er omheen is zekker niet verkeerd voor de levensduur van uw kabel te verlengen.
Voor het geval dat je de kabel door de voeg wil laten lopen. Kan je het stuk kabel afplakken met tape.
mvg