Ik zat al buiten de aanpassingstijd, dus vul het in dit bericht nog even aan.
Als je iets gratis weg wilt geven via Facebook of een verkoopplaats, vraag iets goedkoops, al is het 1 cent waard wat je vraagt, je bent van een hoop zeurpieten af, want ze moeten er iets voor doen. Ik lees tegenwoordig een fles wijn of een bloemetje, een reep chocolade van nog geen euro kan bijvoorbeeld ook. Al wil je het terug geven, zorg dat er een kleine drempel is, dan heb je het minst last van geklier.
Ik had een bureau dat in de weg stond, was aan één kant lichtjes gebogen wegens geen ondersteuning, kon nog prima een ronde mee, en was gratis op te halen via Facebook aangeboden, wat zaten daar een hoop vooral Engelstalige zeurpieten tussen. Niet komen opdagen op het afgesproken tijdstip, zelfs na een halfuur wachten zelf contact gaan zoeken en eisen gaan stellen, pardon?! Volgende, wat zijn de maten? Staat in de advertentie. Kan het niet vinden, staat ook in de reactie, maar goed, even door gegeven. Krijg ik een reactie, past niet in de auto. De ander vraagt in welke plaats het is, staat ook in de advertentie, netjes blijven en de plaats genoemd, reactie was dat 40 minuten rijden te ver weg is. Volgende, volgende, volgende!!!
Ik kan best wat hebben, echter heb ik wel geleerd dat als ik dat nog eens doe, een kleinigheidje moet vragen zodat ik weet dat ik met serieuze mensen te maken heb.
Er is na 4 dagen leuren i.v.m. dat ik ook mensen die vervoer moesten regelen de gelegenheid kon geven, iemand volgens afspraak gekomen. Die gene was er heel blij mee, gaf mij voldoening, want weg gooien terwijl ik er een ander blij mee kan maken gaat mij te ver.
Als iemand een reep van nog geen euro niet kan betalen, dan komt die gene er zelf wel mee, misschien met iets waar je niets aan hebt, een gedicht, een tekening, het gaat er om dat je weet dat het een serieuze reactie is die afspraken na gaat komen, of zelf contact op neemt als iets niet goed lukt om na te komen.