de vegetarisch slager is een groenteboer?

ja ik las gewoon een nieuws item,

waar er sprake is van een vegetarische slager dat is toch een contradictio in terminis

zo’n vak-overschreidend gedrag is toch niet goed te keuren, of wel?

een slager maakt van geslachte dieren een product met VLEESWAREN

ofschoon er wel eens een uitwisseling was van saucijzen broodje en kip kroket met de bakker

nu is het toch echt onduidelijk voor mij hoe de slager opgeleid gaat worden als groenteman / melkboer

ik heb nog geen reacties gelezen van het vakverband der slagers, maar ik kan me voorstellen dat die titel bescherming gaan aanvragen

Dat is het voor vandaag benieuwd wat je morgen alweer gaat afzeiken, :grinning_face:

Je moet toch slachten voor hamburgers, dus natuurlijk ook voor vegeburgers.

Toch?:grin::joy:

Lol..na hallal slachten nu vegetarisch slachten

En zo wordt er weer een ambacht ten grabbel gegooid. Het is gewoon een plantsnijderij.

Zo, nu eerst de tofu uitbenen

Ik meen dat er al es een rechtzaak geweest is over de term vegetarische worstjes. Ik heb niets tegen vegetariers of veganisten, maar een slager is per definitie iets wat niets met vegetarisch te maken heeft.

Het lijkt mij sowieso dat je als vegetarische slager gewoon niet serieus genomen wilt worden door je klanten.

Slager heeft betrekking op slachten na mijn gevoel

Was het niet een Maastrichtse bakker die de kroketten

uitgevonden heeft .

Voor mijn gevoel en naar mijn idee ook.

(Wat die bakker betreft overigens geen idee; zou best kunnen.)

Als je het echt wilt weten,in het jaar 1705 werd er in Frankrijk al een recept geschreven voor een croquet, gefrituurd in reuzel!

Tjeez, al 300 jaar kroketten.:smiling_face_with_sunglasses:

Zo oud had ik ze niet geschat.

dat ding uit 1705 was een bal zo groot als een ei dus een grote bitterbal dat is geen kroket, grapjes moet kunnen.

Bij een fastfood bedrijf heeft de croquet tegenwoordig de vorm van een schijf.

Het is maar net in welke tijd je leeft, het bepaalt je referentiekader.

zo iets is schering en inslag

Citaat

De vegan Kroket is ambachtelijk bereid, heeft een krokante korst en een romige lupinevulling.

en

Citaat

De Vegetarische Slager heeft zowel frituursnacks, vlees voor in de pan, als … De Vegetarische Slager bitterballen zijn biologisch en volledig plantaardig. ..

herman kwekkeboom draait zich om in z’n graf (ofschoon die bakker was)

het moet eindelijk afgelopen zijn met vleesvervangende producten te bestempelen als vlees

vlees =vlees

prut =prut

Het is grappig om te zien, dat ze alle moeite doen iets na te bootsen wat ze niet willen eten.

Daar heb ik me ook over verbaasd. Je zou eigenlijk nieuwe namen voor dat soort nieuwe producten moeten verzinnen. Ik vind het ook wat ver gaan als je een fantasieloze homp tofu als vegetarische biefstuk bestempeld. Slagers zijn daar terecht niet blij mee.

2 uur geleden zei Tonskidutch:

een krokante korst en een romige lupinevulling

dan vind ik jouw bewoording HOMP nog veel stoerer… voor de vegetariërs

niet dat het nu met een Angus beef vergeleken moet worden maar je mag wel wat kalorien en eiwitten verwachten voor in die prut

Vegetariers zijn zeikers, altans de gene die ik ken en ze zitten je maar op dringen dat je zelf ook geen vlees en vis meer moet eten erg irritant. IK zelf eet niets van die raar genaamde nep troep (HOMP ).

5 minuten geleden zei Penthe:

Vegetariers zijn zeikers, altans de gene die ik ken en ze zitten je maar op dringen dat je zelf ook geen vlees en vis meer moet eten erg irritant. IK zelf eet niets van die raar genaamde nep troep (HOMP ).

Te vergelijken met niet rokers

22 minuten geleden zei luisteraar:

Te vergelijken met niet rokers

Wat is daar mis mee ? Ik rook niet, maar heb er ook geen hekel aan. Denk dat je ook bij de zeikers gaat horen… :grin:

2 likes

dat is inderdaad een wending die ik er niet aan wil geven… tenminste als we het daar over eens kunnen zijn!

ik ken meerdere vegetariërs en ik kan zelfs heel goed vegetarische gerechten bereiden. Ook lekker spul op zich. Helemaal niet verkeerd.

maar ik kan enkel een vegetarische slager zien als type dat hij vleeswaren bereid en zelf vegetarisch eet