Facebook? Enfin, zullen we serieus blijven?
Sorrie mijn beste minplus, maar wanneer jij mijn kennis in twijfel neemt zonder enige notie te hebben van wie wie ik ben en wat ik weet en wie ik ken, dan vrees ik het ergste voor jouw “leerlingen”.
Jij bent de tittel “leraar” niet waard wanneer jij geen vervolgopleidingen doet, wanneer jij geen feitenkennis hebt en alles wat jij ooit geleerd hebt maar voor waarheid aanneemt zonder er bij stil te staan dat wetenschap veranderd, dat politieke spelletjes omtrent voedsel in Nederland even gewoon aan de kant wordt geschoven en leerlingen de ingestampte kennis uit 1950 door gaat geven.
Het onderwijs is al 40 jaar een drama in Nederland dus zou maar niet al te trots zijn op jouw titel.
Ik noem bewerkt vlees geen echt vlees.. technisch gezien heb je gelijk maar kom op zeg. Vlees moet 100% zijn.
Het fenomeen transvetzuren en hydrogeneerde oliën zijn schadelijk voor het menselijk lichaam. Ik doe vanaf 1992 studie naar voeding en het menselijk lichaam, dat inmiddels duidelijk is geworden dat de honger naar geld van de voedingsindustrie en Nederlandse economie groter is dan het welzijn van de bevolking.
Klein voorbeeld:
Wat transvetzuren van de chemische soort doet in het menselijk lichaam is namelijk …niets.
Het wordt simpelweg afgebroken en langzaam afgevoerd via de natuurlijke weg.
Het lichaam haalt er geen voedingswaarde uit, maar kan in feite niet zoveel kwaad, was het niet dat dit proces 90 dagen kan duren en de mensen in die tijd steeds meer van dit soort “plantaardige vetten” binnenharken.
Het vet moet ergens blijven hangen in die 90 dagen en inderdaad, aan de binnenkant van de aderen, op en om de organen en noem maar op.
Het gevolg van deze ophoping mag je raden.
De normale natuurlijke transvetzuren, zoals we in kaas tegenkomen, doet er ongeveer 30 dagen over en wordt wel opgenomen in de spijsvertering.
Afhankelijk van hoeveel men beweegt is dit proces te beïnvloeden.
Zal ik het ook nog even over vetsin hebben? of wel gistextract genoemd en beter bekend als E621?
Zal ik ook even uitleggen wat deze stof voor effect op de hersenen heeft of weet jij dat als leraar feilloos uit te leggen?
Elk mens reageert anders op deze stoffen, net als bijvoorbeeld alcohol.
De ene wordt er slaperig van, de ander agressief en weer een ander actief..
We zijn niets anders dan een biologisch pakket chemicaliën mijn beste Minplus, net als scheikunde geeft elke toegevoegde andere stof een reactie.
En vlees is 100%, anders noem ik het geen vlees.