Dynamic led… automatisch licht op maat. Ik vraag me af wat er gebeurt als je een fietser/voetganger zonder licht tegenkomt.
Die wordt alsnog verblind?
Dynamic led… automatisch licht op maat. Ik vraag me af wat er gebeurt als je een fietser/voetganger zonder licht tegenkomt.
Die wordt alsnog verblind?
Bij mercedes mocht het filmpje iets meer kosten
Komt volgens mij allemaal op zelfde neer. Hopelijk zit er een “manual override” op want als het spul wat op leeftijd raakt gaat het allemaal stuk en hoewel ze een raspberry Py Zero nu al voor 5 dollar kunnen aanbieden kost dit soort lampjes wisselen op zijn minst het 100 voudige.
Maar ik verlang zo langzamerhand weer terug naar een kar waar ik zelf navigatie in moet prutsen, een gewone din autoradio,
Aparte navigatie is nog steeds nodig want de ingebouwde navigatiesystemen zijn razendduur, updates (als die er al zijn) zijn ook gelijk weer kassa en de kwaliteit, gebruikersvriendelijkheid en actualiteit van die systemen zijn om te huilen.
Kon ik inderdaad maar een DIN-radio er in zetten. Dan had ik wél DAB+ in de auto gehad… De plek waar DAB het meest tot z’n recht komt ontbreekt dat nog te vaak op peperdure af-fabriek meegeleverd multimediasystemen.
… Kosten 85 euro en het advies dit 1 keer per 20.000Km te herhalen.
Zoek ik echter naar gebruikers ervaringen dan kom ik nagenoeg niets tegen (alleen wat Engelse sites)
Kijk ik of de motor nu zuiniger loopt, nee niet merkbaar in de 1e 120 Km
meer trekkracht? (ik trap hem nooit op de kop dus zou het niet weten)
Wie heeft hier ervaring mee?
Volgens mij is dit ook mosterd na de maaltijd.
Hoor je niet deze vragen te stellen VOORDAT jij besluit om een dergelijke behandeling uit te voeren?
Ik heb al een aantal jaren automatisch dimbaar licht, en zoals met veel van deze ontwikkelingen,
wanneer je het niet kent mis je het niet, heb je het eenmaal ter beschikking wil je niet meer zonder.
Ondertussen met versie 2, waarin een soort projectiescherm zit, zie je wanneer een tegenligger je nadert een steeds groter wordende donkere vlek in je lichtbeeld ontstaan, die ervoor zorgt dat de tegenligger niet verblind wordt.
Tja, en wat betreft de motor reiniging, zolang het niet in het instructieboekje staat en door de dealer wordt aangeprezen is toepassing ervan iets waarvan je zelf je beter gaat voelen,maar waar verder niemand anders iets van merkt.
Je hebt ook van die reinigende brandstof, waarvan je wagen ook beter en zuiniger van zou moeten gaan rijden, de een zweert erbij, de ander kan geen verbetering vaststellen, anders dan dat het meer geld aan de pomp kost.
Misschien is de kwaliteit van de brandstof in sommige landen slechter?
Volgens mij is dit ook mosterd na de maaltijd.
Hoor je niet deze vragen te stellen VOORDAT jij besluit om een dergelijke behandeling uit te voeren?
Ik kreeg de 1e behandeling gratis en ze garandeerden me dat het absoluut niet schadelijk zou zijn voor de auto of levensduur.
Dus wat kan je overkomen lijkt me zo, alleen toen ik ging zoeken over het hoe en wat kwam ik alleen maar buitenlandse sites tegen en was er niets in het Nederlands te vinden en hier zijn meer flinke gebruikers te vinden vandaar dus de vraag wie dit kent.
suc6
Gerrit
Ik ben bij het googelen ook een Nederlands bedrijf tegen gekomen die dit aanbiedt, onder een iets andere merknaam.
Sjaak, ik stel dat je iets over het hoofd ziet met motoren en water.
Bij de oude zuigermotoren van vliegtuigen werd bij de take-off water injectie toegepast.
De verklaring staat hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_%28engine%29
Zoek maar eens op de definitie van een katalysator in een proces.
Voor het echte gevoel in je maag moet je er echt bij zijn met je oorkleppen op.
En je panservest aan want ik heb ook wel eens de tandwielen van de bak het publiek in zien gaan
beetje off topic, maar als reactie hierboven, vond ik een pikdorser cross met afgedankte pikdorsers, het mooist, met in begin zo goed als geen regels. 'T was wel van, breng een gasmasker mee, want je kon ze soms niet zien van de zwarte rook. Laat staan, wat je in ademde.
Geeft een inkijkje in je gedachtewereld…
Bij mercedes mocht het filmpje iets meer kosten
Komt volgens mij allemaal op zelfde neer. Hopelijk zit er een “manual override” op want als het spul wat op leeftijd raakt gaat het allemaal stuk en hoewel ze een raspberry Py Zero nu al voor 5 dollar kunnen aanbieden kost dit soort lampjes wisselen op zijn minst het 100 voudige.
1400 euro perstuk(marktplaats)
dus voor 500 red je het niet
I
Tegen de tijd dat het kapot gaat is zo een wagen allang niet meer eigendom van de eerste koper.
Zolang de eerste koper eigenaar is, zal er doorgaans ook garantie of coulance op een eventueel defect onderdeel zitten.
De eerste 3 jaar zijn er zo geen kosten, mijn ervaring is trouwens,dat doorgaans de eerste 3 jaar er geen noemenswaardige defecten te verwachten zijn.
Bij Ford beweren ze dat de led verlichting er op gebouwd is dat deze net zo lang als de levensduur van de auto meegaan.
Tja en als die dan eerder stuk gaat … ik heb de folder goed bewaard waar dit in staat
suc6
Gerrit
Ik kom vaak op het platteland in Frankrijk, donkere bochtige smalle wegen.
Daar komt deze moderne verlichting goed tot zijn recht.
Een van de laatste reizen de laatste 30 km op een RN.
Een weg met toevallig een recht stuk van ongeveer 15 km, donker, droog en geen verkeer.
Ontspannen 90 rijdend, na een rit van 500 km, bijna op de bestemming.
Plotseling zie ik iets vreemds midden op de weg staan, vol in de remmen.
Een ontsnapte koe! Tot op centimeters genaderd, net op tijd kunnen stoppen.
Daarvoor zijn die schijnwerpers ontwikkeld, en dan heeft die meerprijs zich in een keer terug betaald.
Een koe van 600 kg door je voorruit levert biefstuk op, maar niet noodzakelijk van de koe.
Terug naar de motoren, en het reinigen daarvan.
In Duitsland worden regelmatig wagens gedurende een jaar onder praktijk omstandigheden getest.
Daarna worden ze helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe de onderdelen eruit zien.
Moderne dieselmotoren lijken dan nagenoeg geen slijtage te hebben, of zo een reiniging zin heeft.
Een keer tijdens een wat langere rit de motor goed op bedrijfstemperatuur laten komen lijkt mij voldoende.
Korte ritjes met een diesel?
Bij mij wordt er bijna dagelijks zo’n 300 tot 500 km gereden dus verwacht wel dat de motor op temperatuur zal komen
Afgelopen weken regelmatig per week bijna de 2000 km aangetikt.
Maar merk inderdaad nog geen verschil voor en na de reiniging (ook niet in het brandstofverbruik)
Inderdaad werken die lampen mooi, (bij Ford vanaf 1400 euro) de auto regelt zelf welke verlichting er nodig is en past deze ook aan op de snelheid en breedte van de weg, ga je een bocht in dan draaien de lampen de bocht al in zodat je ook dan beter kunt zien wat er in de bocht gebeurd.
Rij je een stad in dan worden ook de fietspaden, stoep enz. verlicht zodat je ook daar kunt zien wat er gebeurd en staat er dan plots een koe op de weg, of iets anders, dan remt hij zelf (als je tenminste niet te snel rijdt)
Enige waar ik nog steeds ruzie mee heb is het lane keeping system.
Die zorgt er voor dat je netjes binnen de witte lijnen blijft en zolang je maar keurig netjes consequent de richting aanwijzers gebruikt werkt dat ook prima, vergeet je een paar keer de richting aanwijzer aan te doen of ben je daar net te laat mee (dus bocht maken en gelijktijdig de richting aangeven) dan begint hij tegen te sturen en begint je stuur te trillen. Op zich prima dat hij op je veiligheid let maar om na een paar keer dan het advies te geven om eerst maar even koffie te gaan drinken
suc6
Gerrit
Enige waar ik nog steeds ruzie mee heb is het lane keeping system.
Die zorgt er voor dat je netjes binnen de witte lijnen blijft en zolang je maar keurig netjes consequent de richting aanwijzers gebruikt werkt dat ook prima, vergeet je een paar keer de richting aanwijzer aan te doen of ben je daar net te laat mee (dus bocht maken en gelijktijdig de richting aangeven) dan begint hij tegen te sturen en begint je stuur te trillen.
Geweldig dat dit er opzit, dat moeten ze verplichten voor elke auto.
Richting aangeven lijkt voor sommigen wel optioneel. En als ze een uitrit nemen geven sommigen pas richting aan als ze de uitrit oprijden.
Laat het dan maar helemaal achterwege want dat boeit echt niemand meer dat je dan nog naar rechts gaat, dat is toch al overduidelijk: je stuurt er immers naar toe!
Ik las vanavond een bericht, waar de moderne techniek zich tegen de bestuurster richtte.
Een vrouw in een Ford! raakte betrokken bij een aanrijding, waarna ze er vandoor ging.
De wagen echter had de aanrijding gedetecteerd en belde automatisch 911.
De sheriff werd verbonden met de wagen en vroeg de bestuurster wat er aan de hand was, omdat hij een crash waarschuwing kreeg.
Alhoewel de vrouw bleef volhouden dat er niets aan de hand was, hielp ontkennen niet meer.
Erbij gelapt worden door je eigen wagen.
In dit geval juich ik het toe.
Mijn wagen belt niet de politie, maar de alarm centrale van mijn merk.
Die zien dan meteen een schaderapport zodat ze de te vervangen onderdelen klaar kunnen leggen.
Allemaal overbodige elektronica. Vooral bedacht om jouw merk van andere merken te onderscheiden maar waarvan nog lang niet vaststaat dat het ook daadwerkelijk de veiligheid ten goede komt. Met dit soort fratsen stoppen we met nadenken zodat uiteindelijk niemand meer echt kan autorijden.