belasting betalen over een gewonnen prijs (auto!!)

Ik heb bij een prijsvraag op internet een nieuwe auto gewonnen ( kia picanto festival)

Ik vraag mij af of ik later ook belasting moet betalen over de waarde van deze prijs ( niet dat ik de pijs dan weiger om in ontvangst te nemen…)

Of geldt dat alleen als het een geldprijs betreft ??

wie kan mij hier eens mee op weg helpen !

Het zijn inkomsten in natura en daar moet je belasting over betalen.

In dit land moet je al belasting betalen over een kerstpakket, al hebben ze dat voor een klein bedrag belasting vrij gemaakt.

Als je in een restaurant werkt en daar uit de pot mee eet weten ze je ook te vinden om deze vorm van inkomsten te belasten, al is daar laatst wel een uitspraak over gedaan omdat iemand aan kon tonen dat hij ergens anders een vorkje meeprikte.

Citaat:

Ik heb bij een prijsvraag op internet een nieuwe auto gewonnen ( kia picanto festival)
Ik vraag mij af of ik later ook belasting moet betalen over de waarde van deze prijs ( niet dat ik de pijs dan weiger om in ontvangst te nemen…)

Of geldt dat alleen als het een geldprijs betreft ??

wie kan mij hier eens mee op weg helpen !

Heb dit idd al eens vaker gehoord.
Ook dat iemand met een uitkering z’n uitkering kwijtraakte vanwege een ton inde loterij.
eerst dat opmaken,en dan weer een uitkering.
Zo iemand wint dus niks :dizzy_face:

Citaat:

Ook dat iemand met een uitkering z’n uitkering kwijtraakte vanwege een ton inde loterij.

Ja maar het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn om iemand met een ton op de bank een bijstandsuitkering te gaan geven. :sunglasses:

Dat lijkt me op zich volkomen normaal, het schijnt bij de postcode loterij meer voor te komen en ja dat is pech hebben. :stuck_out_tongue:

is maar 40,85% van de cataloguswaarde :slight_smile:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kansspelbelasting#Gewonnen_Goederen

merDe

Je denkt heel wat gewonnen te hebben maar eigenlijk valt dat na aftrek belasting nogal mee.

Iemand die veel gokt verliest altijd. Dan wint ie een keer en dan moet hij zoveel belasting betalen. Terwijl als je alle bedragen optelt die hij al met gokken heeft uitgegeven hij nog steeds in het verlies staat. Het geld dat hij verloren heeft daar heeft de andere partij ook weer belasting over betaalt.

Belachelijk belastingland leven we toch in.

Citaat:

Citaat:

Ja maar het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn om iemand met een ton op de bank een bijstandsuitkering te gaan geven. :sunglasses:

Dat lijkt me op zich volkomen normaal, het schijnt bij de postcode loterij meer voor te komen en ja dat is pech hebben. :stuck_out_tongue:

Maw : voor iemand met een uitkering heeft 't weinig nut om een lot te kopen.
Deze persoon wordt er niet beter van.

Als je voor een dubbeltje geboren bent, dan wordt je nooit een kwartje …

Louis Davids

Citaat:

Maw : voor iemand met een uitkering heeft 't weinig nut om een lot te kopen.

Deze persoon wordt er niet beter van.

Natuurlijk wel als je een prijs wint waar je gelijk financieel onafhankelijk bent.

Maar een klein prijsje zet voor iemand met een bijstanduitkering geen zoden aan de dijk. :frowning:

Nou lees ik net nog op een website dat het normaal gesproken zo is dat de organisator de verschuldigde belasting al betaald over de prijs…

dus dat de prijs dan ook echt netto is…zou anders wel vervelend zijn..

win je een auto van 10.000,- euro, moet je 29 procent belasting betalen voor je eigenlijk in die auto mag sturen.

dus eerst 3000 betalen en dan pas rijden, …in mijn geval moet ik dan die auto eerst verkopen voordat ik in die zelfde auto kan gaan rijden !!

We zullen het straks wel zien, de auto wordt mij om 1300 uur overhandigt…

ik zal dan even nog verder informeren over die belasting-toestand..

wordt vervolgdt belastingdienst pdf

Ik zou er maar vanuit gaan dat de belasting al betaald is, overleg anders met degene die de prijs uitreikt, en vraag een bewijs dat ze de kansspelbelasting betaald hebben.

Daar ga ik zeker vanuit…

Ik zal straks met deze mensen even overleggen.

(dat bewijsje vragen is idd geen overbodige luxe,..bedankt voor de tip !)

spannend…nog 1 uurtje te gaan !!

mooi…de auto is nu officieel mijn eigendom geworden !!

De kansspeelbelasting wordt door de firma betaald, daar begonnen ze al zelf over zondr dat ik daar zelf iets over hoefde te vragen !!

Zelfs de 9 euro die ik moest betalen op het postkantoor voor de tenaamstelling werdt nog even betaald door hun…

keurig geregeld

dit is hem… kia picanto festival

Gefeliciteerd hoor, geweldig om zo maar een nieuwe auto te winnen!

Komt er wel een Sat4all sticker achterop?

zal ik die eerst even weer opvragen, de vorige zijn al in gebruik !!

Maar nu ga ik eerst even een stukje rijden, even kijken of hij net zo pittig is als dat de naam doet vermoeden…

vr. groeten

loodvrij

Je moet hem eerst rustig inrijden he!

Is dat niet het Kia model met dat specialle Kia Keyless drive systeem?

2 draden uit het dashboard even tegen elkaar houden en…

JJK

PS. Van harte. Leuk bakkie.

@loodvrij gefeliciteerd met je Kia het zal me niet verbazen als hij gewoon op loodvrij rijdt.

beetje saaie kleur, niet echt picanto en helemaal niet festival achtig :smirk:

Maar ja , wat wil helemaal gratis ( na aftrek van aankoop lot ) :+1:

Veel plezier ermee. :wink:

Citaat:

Maar in jou geval heb je niet te klagen, het zou een leuk autootje voor moeders zijn

dat had ik eigenlijk al in gedachten, maar wil er wel nog zelf even mee sturen.

Citaat:

Je moet hem eerst rustig inrijden he!

tuurlijk, gewoon rustig aan van 0 naar de 100 in 13.8 seconden…dat kan toch wel ?

Citaat:

Is dat niet het Kia model met dat specialle Kia Keyless drive systeem?

2 draden uit het dashboard even tegen elkaar houden en…

kun jij ook vertellen welke draden, het lukt mij namelijk niet…

Citaat:

@loodvrij gefeliciteerd met je Kia het zal me niet verbazen als hij gewoon op loodvrij rijdt.

en dat is dan ook zo…

nog even vertellen hoe ik hem gewonnen heb…

Een prijsvraag op een website waar je offertes kunt aanvragen bij diverse autobedrijven bij jouw in de buurt…

daar stond een quiz waarbij het motorblokje van deze kia stond afgebeeld.

hier stonden weer wat cijfers bij , daar moest je bij zetten wat er bij dat cijfer te doen was ( olie bijvullen, ruitewisservloeistof, koelvloeistof etc..)

eventjes invullen, e-mail adres erbij…en zie daar gewonnen (uit 11000 deelnemers)

p.s. ik heb trouwens het eerste mailtje die dat bedrijf mij stuurde gewoon weggegooid..was een wazig mailtje dat er belangrijk nieuws voor mij was en dat ik even moest reageren…jaajaaa !!

pas bij het 2e mailtje ( nu met logo , toen begon er een lampje te branden bij mij )

dus toen toch maar even gereageerd…en de rest is duidelijk !!