Wie kan mij hierover wat meer vertellen

vanaf mijn 18 jaar tot ong 60 jaar zat ik echt veel te hobbyen met elektronica. Zat soms weken meer boven in mijn hobbykamer dan beneden (soms tot ergenis van mijnvrouw) Nu doe ik het niet meer met dat priegelwerk…mijn grote hobby is nu oude buizenradioos en -TV’s al of niet defect inkopen en dan na reparatie verkopen. Op zolder staan 3 grote kleerkasten vol met eletronica onderdelen, en gooi het meeste weg, soms zonde om weg te gooien, maar ja, verkoopbaar zijn die zelfgemaakte meetinstrumenten en hobby projectjes, weerstanden, condensatoren, spoelen en onderdeeltjes ook niet meer. Ik heb sinds de verhuizing in 2003 niet meer in die kasten gekeken *af en toe uit nieuwsgierigheid, maar gauw weer dicht) nu alles weg, meestal weet ik wel wat en waarvoor die printjes en kastjes wel voor was, maar die weet ik niet meer. Wie??? is er een site van elektuur/elektor waar ik hele oude bouwprojectjes kan opzoeken? Het belangrijkste is een elktor nummer 050092, staat op de print en op de PROM (?) Het IC wat ik kan identificeren is e MAX232 (seriële transmitter en reciever) maar verder??

https://www.elektormagazine.nl/magazine/elektor-200507/14683

1 like

De nieuwste elektor zat vandaag in de bus.
Maar dat geheel ter zijde.

hai Dukard . Dat is hem! hartstikke bedankt, en inderdaad, de print zat ook in zoon blauw doosje van kunststof. hoe ben je erachter gekomen met welke zoekmachine ??

nou, hoppa, in iedergeval, in de kliko dus. voor 4 a 5 tientjes heb je zelf al iets nieuws wat beter werkt.

“elektor 050092” inkloppen in Google :upside_down_face: