Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?

52 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Die Sprietje, “schoenmaker, blijf bij je leest”

Nee, elke 2-voudige splitter geeft een verlies van ca 4dB per uitgang (in het gespecificeerde gebied), dus ook de POA-550.

Dat hoeft geen probleem te zijn. Ziggo zorgt voor voldoende signaal op het aansluitpunt.

“schoenmaker, blijf bij je leest”, dat zou ik ook zeggen Old Satterand. De POA-550 is een bandfilter en geen splitter.

1 uur geleden, Sprietje zei:

“schoenmaker, blijf bij je leest”, dat zou ik ook zeggen Old Satterand. De POA-550 is een bandfilter en geen splitter.

Jullie hebben beiden gelijk. Vanaf de ingang komt eerst de splitter. Tak links is gefilterd voor DVB-C zonder de US retourband en de GHz OFDM DS signalen. De tak rechts is breedbandig voor het modem. Dus upstream van 5 tot 200 MHz en downstream tot 2000 MHz eind van het jaar. Dit is een up to date splitter.

5 uren geleden, youriy zei:

Er is al jaren geen radio meer op de ziggo kabel.

Klopt, die frequenties moesten van richting omkeren om een upstream bandbreedte tot 200 MHz mogelijk te maken. Het is in theorie mogelijk om het FM gat te behouden maar dat zou een ongelooflijke filter fabriek in elke versterker vergen. Economisch niet haalbaar.

1 like

De Braun POA-550 is speciaal voor Ziggo gemaakt, zie bijlage die uitvergroot kan worden.

Ik heb weer een aardige discussie op gang gebracht, maar het is een zeer tijdelijke oplossing.

Sinds 11 jaar geleden ben ik sinds afgelopen vrijdag een weekje in Nederland op vakantie waar ik keihard aan toe was.

Momenteel op het Heijderbos van Center Parcs via een heel goede aanbieding, en gedeeld door 3 maakt het goed te doen.

Sorry als ik wat laat reageer daardoor.

De TV staat hier op het tijdelijke verblijf nauwelijks aan, maar wat een beroerd beeld geven ze hier door, is echt niet om aan te zien als de TV aanstaat.

Wifi op het park waar ik nu gebruik van maak is van wisselende dekking, is gratis bij inbegrepen, dus veel moet je daar niet van verwachten. Het werkt, maar als er te veel mensen het gebruiken wordt het traag.

Ziggo is letterlijk op de dag dat we naar huis gaan offline bij mijn moeder, een dag later gaat gaat Hollandsnieuwe aan, met het signaal van Ziggo.

Ik had zonder splitter zoals ik het even noem waarvan ik opgegeven heb welke in even zo snel kon vinden, want ik moet ook ergens andere in mijn huurwoning hebben liggen, een test met een Humax ontvanger met hardeschijf gedaan wat prima werkte, de standaard zenders waarvan een deel in SD kwaliteit, het is voor minimaal een jaar. Mocht het echt niet bevallen, dan komt er NL-Ziet daarvoor in de plaats.

Ik denk dat ESPN nog tijdelijk om klanten bij Ziggo te werven ook via DVB-C uitgezonden zal worden, zodra er voldoende over de streep zijn zal denk ik Ziggo ze vermoedelijk naar IPTV only gaan overzetten. Het is een gevoel, kan het niet hard maken, maar Ziggo haalt wel meer streken uit.

De splitter en kabels liggen bij de hand, ik moet wel maar die andere splitter opzoek, hopelijk komt deze snel boven water.

Nadeel via DVB-C is eerst opnemen voor je het terug kan kijken, uitzending gemist werkt dan niet meer, net als interactiviteit die alleen nog voor IPTV werkt.

Even een vervolg in dit topic.

Vrijdag kwamen we terug, op zaterdag zou de modem geleverd worden, maar i.v.m. dat we niet wisten of er iemand bij mijn moeder thuis zou zijn heb ik het op vrijdag nog in PostNL app naar een servicepunt omgezet, niet wetende dat het daardoor pas afgelopen maandag opgehaald kon worden, als ik dat geweten had, dat had ik niets veranderd.

Overigens is de levering Ziggo via Hollandsnieuwe net als bij Ziggo zelf op het allerlaatste moment, als ik de aanpassing niet mee reken, dan is de levering op de dag van aansluiting, ze leren het daar echt nooit af.

Eindelijk het veel betere zwarte modem, die witte kan naar de milieustraat, je zou er bijna kosten voor in rekening willen brengen i.v.m. dat in de gemeente waar ik woon het gratis naar de milieustraat gebracht kan worden, of voor € 15,- opgehaald kan worden, ik heb bijna de nijging om die modem in een andere doos dan geleverd i.v.m. dat die uiteraard te klein is, terug te sturen. Het is haar tweede witte modem die ze weg mag gooien dan wel een fantastisch netwerk van te maken zoals Ziggo dat brengt.

Om op de splitter terug te komen:

De POA 01-UPC werkt prima, geen storingen kunnen vinden, bleek bij mijn moeder nog een vrijwel identieke splitter in de meterkast niet aangesloten te liggen, maar dat heeft het als naam “POA-01-B” en het item nummer van 8 cijfers heeft als laatste nummer een 3 i.p.v. een 0.

Gezien dat ESPN zeer binnenkort volledig met 4 zenders in het standaard pakket zal zitten, verwacht ik dat het een lokkertje is op DVB-C door het een bepaalde periode beschikbaar te stellen voor eigenlijk enkel Ziggo klanten, daarna vermoed ik dat ze alleen nog in het IPTV only zullen worden aangeboden, dus NEXT-mini dan wel app van Ziggo, want bij een abonnement van Hollandsnieuwe TV zit geen ESPN. Het is denk ik niet of, maar wanneer Ziggo haar streken weer van stal haalt.

Eerst binnen halen, dan omzetten naar IPTV, en vervolgens of enkel Ziggo apps in de TV gebruiken, of voor elke extra TV een NEXT-mini verhuren.