Welke software kan ik installeren op een dream 800HD pvr.? Graag openATV of PLI.
Gezien de leeftijd van deze ontvanger (al jaaaaaaren uit productie) rijst de vraag:
Is dit een origineel exemplaar of een nog rijkelijk verkrijgbaar Chinese clone? Alhoewel er nog sporadisch originele gebruikt worden (ik heb in het museum nog een DM800Hd-PVR DVB-C) is er nog maar weinig ‘interessante’ software..
Origineel: De firmware van Dream, OpenPli 2.1, NewNigma2 lean, Gemini Projects, SatDream etc.
Gezien de hedendaagse minimum-eisen is deze box nauwelijks inzetbaar. Eigenlijk alleen goed voor puur lineair TV kijken, opnemen.
Is het een clone (inmiddels meer dan waarschijnlijk), dan gewoon gebruiken tot hij instort. Update alleen mogelijk met images die bij de geplaatste SIM/bootloader passen. Dan nog heels snel kans op R01 - No CA found.
Het is geen clone helemaal origineel met harde schijf. Image: Newnigma2-unstable 2013-09-15 TunerA: Alps BSBE2 (DVB-S2) Harde schijf: ATA-WDC WD2500BEVT-2.
Ik denk dan dat ik maar het beste deze firmware laat staan. Alleen de settings vernieuwen.
Ik heb als laatste een spin-off van MastaG geïnstalleerd. Nog net voordat hij in het OpenPli team instapte. Deze is OpenPli 4 gebaseerd en dat gaat qua bediening nog nét..
Die 7.0 is veeeeeeeels te groot voor de DM800HD…
35 minuten geleden zei Mimisiku:
Die 7.0 is veeeeeeeels te groot voor de DM800HD…
57.8 mb
dan zou je deze kunnen proberen
of je gebruikt wat je nu erop hebt staan maar dan een versie van nu
Met die 58Mb heb je nog iets van 6 Mb ‘over’. Daar laat zich buiten een zenderlijst eigenlijk niets meer plaatsen. Je zóu nog kunnen denken aan een USB stick om wat picons te laden. Het boxje draait op 405Mhz.
1 minuut geleden zei Mimisiku:
Met die 58Mb heb je nog iets van 6 Mb ‘over’. Daar laat zich buiten een zenderlijst eigenlijk niets meer plaatsen. Je zóu nog kunnen denken aan een USB stick om wat picons te laden. Het boxje draait op 405Mhz.
klopt niet draait op 300mhz
vergis je niet per toeval met een 800 se
DREAM 800 pvr
• 300MHz MIPS Processor
• Linux Operating Systeem
• MPEG2 / H.264 Hardware decoding (DVB compliant)
• DVI
• Tuner Module, Plug & Play
• Hoog contrast en energie sparende OLED display
• 64 Mbyte Flash, 256 MByte RAM
• SATA voor interne of externe HDD 2,5"
• 1 x Smartkaart lezer
• 2 x USB 2.0
• Scart
• S/PDIF uitgang digitale bitstream (optisch)
• Ongelimiteerde kanaalslijst voor TV/Radio
• Zaptijd < 1 seconde
• Ondersteund EPG (Electronische programma gids)
• Volautomatische service scan
• Ondersteund bouquets-lijsten
• Ondersteund videotext decoding
• Ondersteund multiple LNB-Switching control (DiSEqC)
• OSD in vele talen
• Skin support
• Externe 12V voeding
Museum stuk geworden, en veel te traag anno 2019.
zolang dat die werkt en doet voor die persoon .. dan blijft het toch nog een goede ontvanger ook al is die trager
en daar komt ook dezelfde film op hé
Waarom wil maja dan die software vernieuwen, voldoet hij dan niet meer.
Denk dat het verhaal IPTV hier weer de kop opsteekt… Veel streams lopen niet vanwege de verouderde gstreamer…
We wachten gewoon op antwoord van maja ![]()
Zelf gebruik ik op mijn ontvangers openATV dit bevalt mij uitstekend. Een bekende van mij heeft 2 ontvangers een maxdigital xp 1000 en dream 800HD pvr..
Hij heeft mij gevraagd om te kijken of van deze apparaten nog iets te maken is vandaar deze vraag. Op de XP 1000 heb ik pli 7000 gezet omdat als ik openATV er op zou zetten maar een keuze had van 3 talen.
Maar in de dream 800HD zag ik het vervangen van de software niet meer zo zitten na jullie antwoorden. Hierin heb ik alleen de settings vervangen.
ok dat is dan ook prima ![]()
Met Flash expander en o.a. flodder kun je nog wel redelijk wat wegschrijven op een usb stick. dan kun je nog wel wat plug ins installeren. of bijvoorbeeld met plug in remover
Ooit geprobeerd. Is waardeloos.. Flash Expander schrijft de ‘var’ naar USB. De rest blijft in flash. Is die alsnog zo vol…
Flash Expander kan ik persoonlijk niet over oordelen. Ik gebruikte destijds flodder op mijn Dreambox 500HD dat werkte prima als je met google op flodder+enigma2 zoekt vindt je nog wel e.e.a. hierover.
Met de huidige prijzen van een 4k box zou ik zelf ook niet met een oudere box gaan “knoeien” maar voor de hobby of iemand met een lager budget is flodder best een redelijke oplossing
Ik heb een Dreambox 800se een oudje
doet het nog steeds en recent geflashed met openpli 6.2 deed het prima alleen bij restart boote niet meer, dus opnieuw flashen met openpli 6.1 en toen deed ie het weer ook na reboot, dus 6.1 is de grens om de oude dm800se te laten werken.