trust
10 augustus 2014 om 10:45
1
In sept. ga ik naar het huis van vrienden in Carces loc. 43.5 / 6.2
Zij hebben momenteel een Sedea S800 schotel met twin lnb en hebben mij gevraagd om de installatie bij de tijd te brengen .
Op 3 kamers staan HD ontvangers .
Een Duo of Triple lnb past niet in de bestaande lnb houder .
Welk schotelformaat past bij Triple lnb op die locatie , e.v. Duo zou ook mogen .
In Carces, niet ver van Fréjus, kun je de Astra 28,2 alleen maar met een flinke grote schotel ontvangen. Een triple-lnb past daar alleen maar op een 60cm-schotel. Dat gaat dus niet lukken.
Ik neem aan dat de Sedea S800 een 80cm-schotel is maar ja, dan kun je nog alle kanten op. Is dat breed of hoog, is de schotel rond of hoger dan die breed is?
Het lijkt me dat een duo-lnb voor een 80-85cm schotel er wel op past om de Astra 19,2 en 23,5 te kunnen ontvangen.
Wil ik het met zekerheid kunnen zeggen, dan moet ik wat meer gegevens van de schotel hebben. Is dat mogelijk?
dit zal hem kunnen zijn sprietje
Seda parabole-fibre-85-cm-sedea-85-composite
trust
10 augustus 2014 om 11:52
4
Dank voor de snelle reactie , dat 28.5 moeilijk zou worden had ik wel verwacht vandaar ook de optie Duo lnb .
Opmeten van de schotelmaten gaat niet lukken , tot die tijd is er niemand daar , maar het plan is dan ook om een nieuwe triax mee te nemen .
Welk type Triax met welke duo lnb komt het best tot zijn recht op die zonnige plek ?
trust
10 augustus 2014 om 11:58
5
dit zal hem kunnen zijn sprietje
Seda parabole-fibre-85-cm-sedea-85-composite
Nee , die is het niet , het is een wat oudere metalen schotel .
neem dan maar een triax 110tds met mutyrail en 4 Quod lnb en 4X1 switsh (4x)
VB:
switsh naar keuze
4X quad lnb Alps of naar keuze
multyrail triax
trust
10 augustus 2014 om 12:43
8
Smetje , lees nog eens mijn vraag , ik vraag alleen om een triple of een duo .
Er is geen enkele interesse voor Hotbird en toestanden met switches .
en je hebt toch…Op 3 kamers staan HD ontvangers .
dan doe je het toch gewoon zonder hotbird en astra2 met dat systeem
want zo een trippel lbn is maar tot MAX 78CM schote l
een triax 88cm kan ook nog met duo lnb oor 80CM schotels
Dan zou het deze kunnen zijn:
Parabole 85 EASY acier.pdf
Als je een Triax mee wil nemen, past een Triax 78 het beste in combinatie met een duo-lnb voor een 80-85cm schotel. Ook de huidige schotel moet goed lukken.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben op de duo-lnb?
dit schrijft trust
Op 3 kamers staan HD ontvangers .
Met vier aansluitingen zou ik deze adviseren:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101
Die zie ik in Nederland al voor €39,95 te koop staan.
trust
10 augustus 2014 om 18:00
14
en je hebt toch…
een trippel lbn is maar tot MAX 78CM schote l
een triax 88cm kan ook nog met duo lnb oor 80CM schotels
Smetje , ik snap wel dat je behulpzaam wilt zijn , maar vergelijk jij wel eens de oplossingen die jij geeft met die van Sprietje ?
De antwoorden die jij geeft passen wel voor problemen in jouw en mijn omgeving maar een stuk zuidelijker gelden andere waarden .
wat moet ik daar nu opzeggen trust
ik vergelijk dat ook trust
ik heb hier zelfs schotels staan om test te doen
1X channel master 1.20
1X channel master 1.20 met 4 vaste lnb’s
1x vlakschotel selfsatt
2x triax 110TDS enz
Deze middag (24 juni) heeft TVVlaanderen een zenderwijziging doorgevoerd. Daardoor zijn nu enkele Britse radiozenders niet meer te ontvangen. Dit is het geval vanaf zendernummer 698 tot 708. Ik heb de indruk dat ook de in de zenderlijst daarop volgende (Italiaanse) zenders tot en met 799 weg zijn.
Ik heb getracht van TVV telefonisch te bereiken maar na ettelijke menu’s doorlopen te hebben en dan nog te moeten wachten op een medewerker heb ik het opgegeven. De fout is allicht gebeurd bij CD, zod…
trust
10 augustus 2014 om 21:03
16
Zet je 120 channelmaster met die 4 lnb’s maar eens in zuid Frankrijk of Spanje neer met de lnb afstanden zoals je bij jou thuis werken .
Dan zul je zien dat dan de onderlinge afstanden niet meer kloppen .
Dus als op een lnb doos , in het Nederlands staat : geschikt voor 80 cm schotels , wil dat niet zeggen dat het voor een veel zuidelijker locatie ook opgaat .
dan zet je de lnb’s wat verder uit elkaar of dichter bij trust!
met deze metalen beugels kan je al wat verzetten
zo heb ik voor 4 x lnb op de 2é channel master
trust
10 augustus 2014 om 21:54
18
dan zet je de lnb’s wat verder uit elkaar of dichter bij trust!
met deze metalen beugels kan je al wat verzetten
zo heb ik voor 4 x lnb op de 2é channel master
Volgens mij zijn die van kunststof en het lijkt me niet dat ik daarmee de afstand tussen de hoorns van een duo lnb kan veranderen .
ja deze zijn van kunststof,maar die ik heb zijn van metaal bestaat ook in de handel hier bij ons toch.
en je kan er toch alle kanten me op trust,anders had ik het zo nooit gedaan
trust
10 augustus 2014 om 22:12
20
Met vier aansluitingen zou ik deze adviseren:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101
Die zie ik in Nederland al voor €39,95 te koop staan.
In mijn herinnering (zeker 12jaar geleden) zat er een lnb houder op met grote oren , ik ben bang dat die niet tussen de duo lnb passen .
Neem gewoon een Triax 78 mee met een duo lnb ( als Smetje het goed vind) hoe schuin moet die staan ?