Vu Duo slaat mijn veranderingen niet op

Het probleem is als volgt:

De zenders die op11307H 27500 2/3QPSK 28,2E staan zijn op een keer verdwenen.

Ik scan handmatig sat 2 opnieuw. Dit alles komt in last scanned. De betrefende zenders werken weer. Ook in mijn bouquet Canal Digitaal alles weer oké. Na 1 dag werken desbetreffende zenders weer niet meer. Overzetten van last scanned naar bouquet lost het probleem niet op. Achtergrondscan uit helpt ook niet. Enigma herstarten ook niet. Tv uit en effe wachten en alles staat weer als voorheen . De zenders werken in last scanned ook niet meer na 1 dag.

Wat doe ik fout?

Ik heb dagen gezocht op internet, maar vind de oplossing niet. Ik ken er niet zoveel van, maar kan mijn plan wel trekken.

De transponder gebruikt 8PSK en de frequentie is 11305H DVB-S2

Als ik scan op de door u gegeven transponder, dan werkt alles. Zet ik de vu af, dan staat er terug de data die ik opgaf en werkt het weer niet meer. Ook niet in last scanned. Waarom slaat die dat niet op?

Ik heb nu enigma2 heropgestart. Voorlopig oké. Ik moet toch die zenders niet nogmaals in mijn bouquet zetten? Die staan daar al in en werken ook nu. Voorlopig toch.

En hup alweer weg in bouquet en in last scanned. Zwart beeld!

Zonder dat je ons vertelt welke software en versie je op je box gebruikt is het gissen naar de oorzaak.

Gebruik je een eigen zenderlijst of van een aanbieder?

je satellites.xml is niet up to date.Zulke verandering doe ik met update of zelf in DBE dan zijn alle kanalen op die transponder meteen aangepast

satellites.xml (408,2 KB)

1 like

Met update bedoel je dan software update? Sorry als ik voor jullie domme vragen stel, maar ik ben niet de strafste in deze materie.

1 like

Alleen dit bestand.

Het zou helpen, wanneer je onze vragen beantwoordt, waarna we je doelgericht kunnen helpen.

Alles wat ik verander slaat de box gewoon niet op. De box 5 min uit en alles staat weer als voorheen. Alle veranderingen in de lijst gewoon weer weg en de verkeerde transponder staat terug samen met zwart beeld natuurlijk. Ik word gek!. Ik ken er ook gewoon teweinig van. Frustrerend!!!

Op de box staat open pli4. Enigma 2018_09_01 release 4 . Kernel versie0_10_36

Ik heb de satellites versie gedownload en op de box gezet en de hans zenderlijst van juli. Haalt niets uit.

reuze oud image ( en mss staat er een ABM aan die de zenderlijst update)

Heb je al eens een restart enigma gedaan voor je de box van spanning haalt?

Bij een restart van openpli zou hij normaal de veranderingen moeten opslaan.

Je kan ook de werkende zenderlijst naar je pc downloaden.

Daarna deze terug naar de box sturen en nog een extra reload zenderlijst doen.

Dan zou deze ook moeten opgeslagen worden.

En als laatste een een jongere versie van open pli instaleren.

Mvg

Heel apart, als ik iets naar mijn Vu+ stuur met DCC_E2 of met DreamboxEdit staat het erin EN natuurlijk gebruikt DreamboxEdit een setting om na het verzenden naar de satellietreceiver enigma nieuw te starten

Misschien is het handig als je ook een screemshot maakt van DreamboxEdit zoals deze =>

Ik ga later vandaag weer aan de slag. Nog een vraag. Na inladen via dreamboxedit is herstarten dan genoeg of moet de box dan van de stroom? En doe je best herstarten of herstarten enigma2?

Mercikes alvast!!

standaard is het herstarten van enigma in DBE aangevinkt

ook de defaultpaden waar de bestanden horen te komen per ftp

mocht je het niet zeker weten dan kun je ook per afstandbediening en dus per menu de receiver officieel afsluiten nadat je de zenderlijst hebt ge-ftpeet. Als je dan weer de receiver inschakelt zou alles gewoon moeten werken.

Doet het dat niet dan flikker dat apparaat maar uit het raam, of laat een ander iemand het herstellen.

Kan het ook zijn dat een instelling in mijn systeemsettings verhindert dat ik veranderingen doe?

Als ik de box moet buiten flikkeren, dan moet ik er 2 buiten flikkeren, want ik heb 2 dezelfde met beiden hetzelfde probleem. :scream::face_with_spiral_eyes:

dat zou dan kind beveiliging moeten zijn opdat geen menu’s veranderd kunnen worden

word misschien toch tijd voor een frisse flash van de laatste versie van je image

p.s. ik weet niet waar dat verstopt is in OpenPli, daar ik dat image niet meer gebruik.

mocht je box echter aan een illegaal lijntje hangen, voor gratis TV kijken van de turk op de hoek, kan alles op afstand zijn geblokkeerd

Illegaal is hier niets. Ik heb zelfs 2 abbonementen, 1 voor boven en 1 voor beneden. De boxen staan wel in een huiselijk netwerkje om gebruik te kunnen maken van de beide harde schijven.

De Vu Duo heeft erg weinig geheugen. Je kan er wel de pli 9.2 op draaien, maar extra plugins zoals picons moeten extern worden geplaats. Anders steeds geheugen vol enzo. Anders overstappen naar iets nieuwers, zoals de Vu duo2. die vind je rond de 100€.

De VuDuo heeft inderdaad weinig geheugen en als je picons en andere ballast gebruikt, blijft er weinig ruimte over.

Maar wat ik ook lees in het openingstopic is dat het apparaat 5 minuten uitgezet wordt en dan de instellingen kwijt is, hoe wordt het apparaat uitgezet? Gewoon met de knop of netjes via de afstandsbediening.

Enigma heeft alle instellingen en dergelijk in het (vluchtig) geheugen staan en als je dan de knop omzet is dat natuurlijk na een herstart weg, het netjes afschakelen van de box zorgt dat alles netjes naar flash geschreven worden en dan pas de box wordt afgeschakeld.

Heb je niet genoeg ruimte, ben je alsnog alle instellingen kwijt maar ik zou een VuDuo allang in de kliko hebben laten verdwijnen, het ding is traag en voor een paar centen heb je bijvoorbeeld een Zgemma die hetzelfde kan en ook nog eens voldoende (flash)geheugen aan boord heeft.

Nou allé dan voor een paar centen…

Het uitzetten van een Vu+ is een bekend topic AL JAREN sinds de Duo op de markt staat 2009, dus als men dat nog steeds niet begrepen heeft vraag ik niks meer.

ALS die nog goed werkt is er geen noodzaak voor een nieuwe, maar dat is aan de topic starter. Ik ken zijn budget niet. Men kan wel zoals door ons beschreven het image of een ander image er eens opnieuw in flashen. Ik heb mijn oude Duo zo vaak geflashed om diverse zaken te testen dat was bijna wekelijks.