Voedingsplug aanpassen

Ik wil een Keces gestabiliseerde voeding aansluiten op de voiedingsingang van een VU uno 4k se. De plug van het snoer dat in de Keces wordt gestoken past niet op de VU. Het lukt me niet een passende adapter te vinden. Heeft iemand een oplossing?

er zijn van die universele voedingplugs verkrijgbaar voor weinig geld op internet

Maar je kan ook de socket aanpakken in de Vu+ Uno4K, gewoon overbruggen met dat wat past.

Die switch aan/uit is sowieso snel stuk en vervanging is een k*t karwei

Dank! Ik denk dat ik voor de universele plugs ga. ; k Hoop dat het de audiokwaliteit ten goede komt.

Kan aan mij liggen maar ik kan het even niet volgen

De voeding (plug) heeft niets met de audio te maken. Als de voeding slecht is, zal de decoder niet opstarten of vastlopen.

Ha Frans,het ligt niet aan jou, hoor. Ik heb wat ervaring met het effect van goede voedingen, of rechtstreekse verbinding met een 12V accu. Wat ik toen hoorde was werkelijk een grote verbetering. Ik hoop dat dit ook zo is met de VU. Misschien onzin, maar ik wil het uitproberen. Dank in elk geval voor je reactie.

ik heb hier een 12V accupack in de receiver ingebouwd, om de stroom uivallen hier op te vangen.

Dus jij verwacht wonderen van de interne Vu DAC. Ik denk dat je dan beter een goede externe DAC kan gebruiken :wink:

Vraag aan Frans: merk je iets aan de geluidskwaliteit als de stroom uitvalt en het accupak de VU van stroom voorziet?

En moonchild: nee, hoor, geen wonderen, maar elke verbetering is er wel een. Jouw idee helpt me wel verder te denken. Ik vermoed dat ik dat al doe: de optische uitgang van de VU gaat via de ingebouwde DAC van de versterker. Als de stroomverzorging van de VU beter geregeld is zou dat voor de DAC/versterker best wel iets kunnen uitmaken. Enfin, ik laat jullie weten wat het (subjectieve) resultaat is.

1 like

Beetje riskant @Frans_B :laughing:

Tonskidutch: iets even helemaal buiten dit onderwerp: hoe maak je een rode pijl op een foto? Met welk programma? (Dat wil ik ook kunnen)…

extra applicatie lightshot (voor windows) om screenshots te maken en dus ook een pijltje te zetten

Dank je. Geweldig eenvoudig. Geïnstalleerd en toegepast (in Linux: Flameshot)!

Ik gebruik (W10) gewoon Paint (home → pijltje, kleur, dikte, outline, etc instelbaar).

lightshot is on the go

Ik kijk goed uit hoor. Het is hier erg warm, zweetdruppels dus. De enige plek waar ik nog geen airco heb.

Vannacht 2 1/2 uur geen stroom gehad, maar de decoder had er geen last van…