Al is het opnemen van je vaste lijn via je smartphone eerder besproken, open ik toch maar even een apart topic.
Ik ontvang mijn gesprekken thuis via het op dit forum al vaker genoemde CheapConnect. De SIP instellingen staan nu in een Gigaset.
Ik kan ze ook in een app op mijn smartphone als CSipSimple en Grandstream Wave zetten. Dan gaat de smartphone over, maar alleen als ik de Gigaset uitschakel (en omgekeerd).
Is er een mogelijkheid om het vaste nummer via beide (Gigaset EN app) over te laten gaan?
Dat laatste kan bij CheapConnect helaas niet. Ik zie op mijn site ook steeds maar één apparaat staan waarmee ik ben ingelogd.
Bij CC krijg je naast je eigen “vaste” nummer twee SIP accounts, beginnend met 77, en een SIP trunk. Waar kan ik vinden hoe je dat kunt configureren om het door satt4iedereen genoemde resultaat te behalen?
ik heb mensen die niet graag lang bellen met een gsm, omdat ze bang zijn kanker of een hersentumor te hebben, en hebben ook nog een vaste lijn. Zelf bel ik er bijna niet mee, maar ik krijg nog oproepen.
nu werk ik met een online telefooncentrale, en kan ik zelfs op verplaatsing gratis bellen via o.a. Zoiper of via de computer.
Met een Fritzbox is dat geen enkel probleem, mijn “vaste” lijnen (VOIP nrs) schakelen parallel door naar GSM. Enige nadeel is dat als je thuis zit en de vaste lijn opneemt je GSM nog 1 of 2x overgaat.