Valt de ontvangst van Joyne mee?

Ik heb de zenders op 11747 H gisteravond laat met veel moeite en pogingen kunnen scannen. Signaal was ongeveer 10.8 dB maar viel steeds snel weg. Vanmorgen kon ik ze ook scannen, maar geen beeld.

Draai ik de schotel naar 13E, heb ik gewoon beeld op Dubai sport 3t etc.

Ik snap het niet waarom deze transponder zo lastig is te vinden terwijl ik op de overige kanalen voldoende signaal heb.

Misschien skew aanpassen, schotel elevatie iets bijstellen**, niet 100% vrij zicht op 9 oost.

** als je op 9 oost bent uitgericht, moet de elevatie iets worden bij gesteld, doe dit wel heel voorzichtig.

Ik heb vrij zicht en 12073V is geen probleem.

Volgens het nieuws zend Joyne momenteel uit op halve kracht. Zodra het commercieel gaat (1 augustus) zal het signaal op volle sterkte zijn. Zal wel te maken hebben met het FTA uitzenden en rechten.

Volgens het nieuws zend Joyne momenteel uit op halve kracht. Zodra het commercieel gaat (1 augustus) zal het signaal op volle sterkte zijn. Zal wel te maken hebben met het FTA uitzenden en rechten.

Het nieuws?

Bron?

De transponders zenden overigens nog niet op vol vermogen uit. De bedoeling is dat bij de commerciële lancering dit wel het geval zal zijn. De proefuitzendingen omvat een deel van het zenderaanbod; die zal naar verwachting binnen 10 dagen gecodeerd zijn waarbij het volledige aanbod on air zal worden gebracht. De website van Joyne zal naar verwachting komende week op internet geplaatst worden.

https://mediamagazine.nl/joyne-zenderlijst-bekend-waarschijnlijk-begin-augustus-van-start/

Ik zet hier grote vraagtekens bij.

Die van Media Magazin hebben waarschijnlijk de ontvangstrapporten van enkele users gelezen hier op dit board en dat voor ware koek genomen. Zo onstaat fake news.

Als ik vlekkeloze ontvangst heb hier in de Emiraten met een 1,20 mtr schotel, dan lijkt me toch echt alles in orde.

Ik heb gisteravond voor het eerst eens afgestemd op NPO 1 en 2 maar vond de voortdurende onderbrekingen wel echt storend. Aan de signaalsterkte kan het niet hebben gelegen, ik gebruik een 180 cm Channel Master offset schotel met een Invacom LNB aan een Raven conische feedhorn die bijzonder goed presteert op Ku-Band. Vandaar dat ik er voorlopig vanuit ga dat het iets met de uplink te maken zou kunnen hebben. Ik zie in elk geval geen enkele terugval in signaalsterkte als beeld en geluid steeds weer een of twee sekonden bevriest. Overigens zie ik dan op dit moment (woensdagochtend) helemaal niet gebeuren wat mijn vermoeden lijkt te bevestigen.

Ja precies mijn ervaring.

Dus op de vraag van de Topic Starter: nee.

Op mijn 45 cm “test schotel” vanmorgen met droog weer wel TV5, bloomberg, JSTV, etc, etc, maar geen Joyne.

Signaal hebben en fijn afstellen is een heel geduldige bezigheid.

Ik heb in bericht #36 al melding gemaakt van beeld storing-uitval.

Nu nog steeds maar het beste te merken met de kleinste schotel de Eiss 43cm deze heeft nu 10.0 tot 10.6 DB en de Technisat 45cm 10,6 tot 11,1 DB.

Met de Eiss 43cm van 13.02uur tot 13.17uur vaker geen signaal dan wel van 13.17 tot 13.32 regelmatig blokken in beeld, nu weer goed beeld. Nu om 13.46uur weer uitval en blokken gedurende een aantal minuten.

Met deTchnisat een paar minuten problemen met signaal rond 13.02uur verder niet.

Tja, het zou mooi zijn als er nog even een dag geen codering op zit nadat het signaal op normale sterkte wordt gezet, dan kunnen we nog even testen in Zuid-Europa of de ontvangst nu klopt met wat Joyne aan geeft op hun footprint al is het maar op 1 of 2 zenders per transponder.

Misschien dat er nog een woordvoerder van Joyne kan opstaan om even te reageren op onze bevindingen tot nu toe?

We willen toch graag weten of er nog iets in het vat zit qua signaalsterkte.

Voor hen die slechte ontvangst hebben, probeer eens een wok, misschien lukt het dan wel.

Ijzerbout in het midden oosten en ik, halverwege Turkije, hebben wel goede ontvangst.

Zojuist alles opnieuw uitgericht. Ik kom met een merkloze 65cm + Inverto Black Ultra niet verder dan 76% SNR. Met de TD78 (zelfde LNB) haal ik maximaal 85%.

Op beide schotelantennes ‘hapert’ het beeld af en toe maar dat schuif ik af op het testen van Joyne. Ik heb getest met kanaal RTL7 icm met Amiko Alien 2 en bovenstaande.

@Emekli, ja, met 1,20 meter of groter. Maar dat is de discussie niet. Zie hierboven.

@Emekli, ja, met 1,20 meter of groter. Maar dat is de discussie niet. Zie hierboven.

Ik moet wel, zit buiten het gebied van 60 cm. of kleiner en de 9 oost LNB kijkt scheel in de schotel.

Vandaag de radiozenders er bij en de volgende tv-zenders op 12074V:
Nickelodeon SD - Discovery HD - TLC SD - Xite SD - MTV SD - 192TV SD - Een SD - Canvas SD - Ketnet SD en Fox3 SD.

Met zoveel SD-zenders word je niet vrolijk.
Ketnet geeft af en toe flinke glitches bij mij. Hebben andere daar ook last van?

Aantal radiozenders hikken en 100%NL valt bijna helemaal weg.

Ketnet glitches heb ik nog niet gecontroleerd.

Vandaag de radiozenders er bij en de volgende tv-zenders op 12074V:

Nickelodeon SD - Discovery HD - TLC SD - Xite SD - MTV SD - 192TV SD - Een SD - Canvas SD - Ketnet SD en Fox3 SD.

Met zoveel SD-zenders word je niet vrolijk.

Ketnet geeft af en toe flinke glitches bij mij. Hebben andere daar ook last van?

Het ligt inderdaad niet aan je apparatuur.

Tja, het zou mooi zijn als er nog even een dag geen codering op zit nadat het signaal op normale sterkte wordt gezet, dan kunnen we nog even testen in Zuid-Europa of de ontvangst nu klopt met wat Joyne aan geeft op hun footprint al is het maar op 1 of 2 zenders per transponder.

Ja Sprietje dat zou zeker mooi zijn.

Ik heb op 11747 bij de HD en de SD zenders een volledig beeldscherm zonder zwarte strepen dit in tegenstelling van 12073 hier bij Discovery HD vol beeldscherm en bij de SD zenders zwarte balken boven en onder in het beeldscherm.

Bewerking, bemerk net dat ze met het beeld bezig zijn om naar volledig scherm te gaan.