Valt de ontvangst van Joyne mee?

Als je zeker wilt zijn van een 65cm die behalve Joyne ook Astra 23 ontvangt in de Algarve kan je een B&R of een EISS nemen, maar wel met een Inverto Black Ultra lnb.

Als het alleen om Joyne gaat kan je in principe elk merk 64cm schotel nemen.

Er is ook een EISS systeem voor de Triax 64cm.

Meetresultaten voor Astra zijn bekend, en voor Joyne verwacht ik eind vd week te vermelden.

1 uur geleden zei luisteraar:

als ik een fles wijn van 0,75 l koop wil ik 0,75 en geen 0,5l.

Een aangeboden HD kanaal met een lagere bitrate dan bij een colega provider SD vind ik vreemd.

En als je nu in het cafe zit en je fles van 0.75 wordt in kleine glaasjes ingeschonken maar na een paar glaasjes ben je dronken en kan je niet meer goed tellen en denk je maar 0.5 gekregen te hebben?

z

Zoals ik al eerder zei kan jij alleen maar de gemiddelde bitrate van een kanaal lezen,en niet van elke kanaal per seconde.

En de totale bitrate is 66 Mbps.

Alleen wanneer de beeldinformatie zodanig op alle kanalen wijzigd dat alle zenders hun maximale bitstream nodig hebben heb je gelijk dat dan de beeldkwaliteit van alle zenders minder wordt.

Wat een heleboel gebruikers niet eens interesseerd.

Je weet niet hoeveel mensen nog tot eind vorig jaar SD keken enbdat nog zouden doen als Astra 19 niet gestopt was.

Die balen dat ze nieuwe apparatuur moeten kopen en veel gaan daarom nu over naar Joyne.

Die zeuren niet over een paar pixels die ze toch niet zien.

Als je de getoonde bitrate van de

eerste 4 kanalen over output 1 bij elkaar optelt zul je zien dat de payload veel hoger is: 25816 Kbps.

4 minuten geleden zei commentaar:

Die zeuren niet over een paar pixels die ze toch niet zien.

Die ze niet zien betwijfel ik dat ze het niet merken ja.

Vandaag geschakeld tussen 6mb sd en 14mb hd met zelfde basis materiaal van rtl duitsland het verschil was goed zichtbaar waarbij rtl D SD al een hogere bitrate heeft als joyne HD

38 minuten geleden zei commentaar:

Als je zeker wilt zijn van een 65cm die behalve Joyne ook Astra 23 ontvangt in de Algarve kan je een B&R of een EISS nemen, maar wel met een Inverto Black Ultra lnb.

Als het alleen om Joyne gaat kan je in principe elk merk 64cm schotel nemen.

Er is ook een EISS systeem voor de Triax 64cm.

Meetresultaten voor Astra zijn bekend, en voor Joyne verwacht ik eind vd week te vermelden.

Mogelijk ben ik niet duidelijk geweest maar ik bedoel een duoblock als deze bestaat!

op internet heb ik wel een duoblock gevonden van 4,5 Gr,

is deze geschikt voor eutelsat 9/hotbird op een 65cm schotel?

We hebben dat hier getest en dat werkt. Maar de antennes hebben een stand voor Astra 19 en 23 en die staan in een andere hoek.

Sprietje heeft dat hier al vaker uitgelegd.

De kans dat dit goed werkt in de Algarve is klein, afgezien van het feit dat de invalshoek daar nog kleiner is.

Wij adviseren dat in ieder geval nooit. Wij zeggen gebruik een single lnb en draai je schotel.

Dan is het altijd goed.

Misschien dat sprietje hiet nog op in wil gaan.

Daarnaast zitten op 9 Oost nog 54 FTA kanalen waarondet diverse Franse-Duitse en Engelse kanalen.

Ook de 4 voudige lnb 9-13-19-23 werkt in een 78cm Triax en de 65cm B&R in Nederland.

In de Algarve kan ik je geen antwoord op geven.

Niet getest, maar daar zijn de invalshoeken toch anders?

Hey commentaar de 9oost was toch harder dan 23’5

Nou een schotel td64 op het disselwiel met duo twin op mn ouders hun sleurhut in egmond geen uitval met harde regen.

Heb 9oost ook geprobeerd maar dat signaal is niet stabiel

Joyne =geen communicatie=Slecht beeld=is beginnen aan ondergang

Nou voor ik op bed ga,Joyne wordt m niet en zal ook niks worden als het alleen camping gerelateerd wordt.

Voor thuis op een grote tv is het niet veel beter dan digitenne.

jammer mensen is een gesloten boek

***geen-reclame*** weet beter hoop ik,onee hoord ook bij joyne

Ik heb nooit gezegd dat 9 hier beter zou zijn dan astra 23.

De footprint is sterker in zuid Europa en je kan het combineren met Tooway.

Er zitten engelse -duitse -franse en chinese fta kanalen op waar 23 geen fta kanalen heeft.

en de fta op 19 heb je bij joyne natuurlijk ook.

voor headends is de logische kanaalindeling een groot financieel en technisch voordeel.

De beeldkwaliteit van de meeste zenders is prima, er zijn er een aantal waarvan het niveau op sd ligt, maar dat is een bewuste keuze.

joyne zal niet iedereen tevreden kunnen stellen.

maar dat hoef ook niet

32 minuten geleden zei commentaar:

De beeldkwaliteit van de meeste zenders is prima, er zijn er een aantal waarvan het niveau op sd ligt, maar dat is een bewuste keuze.

joyne zal niet iedereen tevreden kunnen stellen.

maar dat hoef ook niet

Mogen we dan nu vaststellen dat Joyne de consument misleidt?

Op de Joyne site lees ik dat Joyne het volgende beweert:

Nederlandse tv-zenders in heel Europa in HD kwaliteit

Beste beeld en geluidskwaliteit

14 minuten geleden zei ceesv:

HD kwaliteit is niets zeggend HD heeft geen relatie met kwaliteit alleen het aantal pixels waarbij de vraag komt 3 identiek pixels naast elkaar geteld moet worden als 1 of 3 pixels.

Beste beeld is wel een omschrijving er zijn zenders met hogere bitrates dan joyne.

Op de vraag van @Commentaar gisteravond:

Ja de ontvangsthoeken veranderen wel iets als je naar het zuiden gaat maar niet zo erg veel.
De ontvangsthoeken voor het 9 - 13 - 19 - 23,5 monoblock zijn in de Algarve (Portimao) 2% groter dan in Nederland. Dat dit maar weinig scheelt komt omdat de Algarve een stuk schuiner onder de vier satellieten ligt dan Nederland.
In de punt van de laars van Italië wat zelfs iets minder zuidelijk ligt dan de Algarve, zijn de ontvangsthoeken 3,5% groter want daar zit je wel midden onder de vier satellieten.
Als je weet dat bij dit quad-monoblock de kop van de 9 oost en de 23,5 oost 149mm van elkaar staan, is het verschil in afstand in de Algarve slechts 3mm en in de laars van Italië 5mm.
In de Algarve merk je daar dus niets van, in de laars van Italië amper.

Cees schrijft: Nederlandse tv-zenders in heel Europa in HD kwaliteit

Wat zijn Nederlandse tv-zenders?
Ik vind alleen die zenders die ook Nederlands gesproken zijn dus niet de zenders met Nederlandse ondertiteling zoals bijv. Discovery en History.

Tja de regionalen zijn niet in HD maar dat lijkt me ook geen grote meerwaarde te hebben. Dan blijven er toch niet veel Nederlandse zenders over die in SD zijn.

Nederlandse zenders zijn zenders die betaald en onder controle van Nederland dus de npo’s..

De omschrijving beste beeld heeft betrekking op alle zenders die joyne aanbied

Nou daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Als ik dus naar RTL 4 - 5 - 7 - 8 - Z, SBS 6 enz. zit te kijken, kijk ik naar buitenlandse zenders.

inderdaad rtl is een luxenburgse zender

3 uur geleden zei ceesv:

Nee, dat doen ze ook.

Alle kanalen zijn in HD formaat .

En er staat toch niet " Alle tv zenders"

en wat voor zin heeft het om kanalen waar de hele dag PAL 625 uitzendingen op plaatsvinden in een hoge bitrate uit te zenden.

Daar zit nu juist het voordeel van de variabele bitrate maar je moet elk woord op een gouden weegschaaltje leggen.

HD kwaliteit bestaat niet zoals de reclame witter dan wit.

De uitdrukking beste beeld is wel gedefinieerd n. l. beter dan alle anderen tot nu toe geen slechtere bitrates gevonden als joyne bij andere providers.