Valt de ontvangst van Joyne mee?

Op ‎23‎-‎9‎-‎2017 om 21:17 zei Sprietje:

Oh ja commentaar? Is het verschil tussen -3 en +1 maar 2 graden? Volgens mij 4 graden maar ja rekenen is jou sterkste kant niet heb ik wel begrepen en je gaat me toch niet vertellen dat je een skew-afwijking van 4 graden niet merkt bij 8PSK als het om een zwak signaal gaat.

Ik verwacht van een professional dat die juiste informatie geeft en geen foute.

Ach en beste luisteraar, ook de skew van de Hotbird wordt ook 3,5 graden gedraaid uitgezonden. Hoe kun je dan beweren dat je de skew van de Eutelsat 9 oost verkeerd moet zetten om geen last van de 13 oost te hebben.

Ik heb de transponders van Joyne wekenlang getest met een Triax 64 aan de Costa Calida en heb geen enkel probleem ondervonden door de Hotbird.

Beste Sprietje,

Ik ben inmiddels 4 weken onderweg naar het zuiden en heb van Eindhoven tot in Lagos en Monte Gordo in de Algarve de meest uiteenlopende en - lees het goed - voor de kampeerder en vakantieganger relevante metingen gedaan. Vanaf effectief 43 cm t/m de nieuwe Bente automaat met B&R65 cm schotel.

Waar ik mij intussen mateloos aan stoor is het feit dat jij het over 3 graden skew-afwijking hebt terwijl een minimale foutieve horizontale of vertikale uitrichtingsfout een veel groter effect heeft op de ontvangstkwaliteit van zowel Astra 3 als Eurobird 9. Ik heb je nog nooit bruikbare adviezen horen geven voor de camperaar of caravanner die onderweg is naar het zuiden en de grootst mogelijke moeite heeft met het afstellen van zijn schotelantennetje. Of het nu om Astra 3 gaat of om Eurobird. En of het nu om automaten op campers gaat of om caravanners met 'n los schoteltje. Ik ben je nog nooit op 'n camping in de Algarve tegengekomen. Kort en goed: aan dit soort discussies heeft niemand iets!

BTW, in de Algarve is Eurobird 9 met 53cm effectief (dus horizontaal effectief gemeten) te ontvangen.

Ga maar eens 'n goede discussie voeren over het feit dat mensen een camper kopen van 100.000 Euro waar 'n automaatje bij wordt verkocht met 'n schoteltje van (effectief) 78cm. En die mensen hebben vervolgens in zuid Europa geen beeld op Astra. Met zo’n camper verwacht je toch in heel Europa TV-ontvangst te hebben of heb ik het mis? Fijn dat dat probleem met Eurobird is opgelost. Laten we het dáár eens over hebben!

Groet vanuit de Algarve.