Hallo
Ik heb deze namiddag kleine aanpassaingen gedaan aan mijn shcotelpark.
Zo ziet mij systeem eruit (mijn STB is een octogon SF4008 met dubbele SAT-tuner + 1dvb-T tuner, doe op openATV 6.1 draait).
Op tuner A, via diseqc 2.1, 3 Spaun 411 Switiches aan de tuner verbonden via een Spaun 420. Daar ben ik deze namiidag vanaf gebleven.
Op tuner B via diseqc 2.1, 2 Spaun 411 switches aan de tuner verdonden via een andere Spaun 420.
Deze configuratie werkt al een paar jaren erfect.
Het probleem kwam omdat ik 10 oost wilde toevoegen. He eerst via een satmeter nagekeken of ik op dee stalliet signaal kreeg en dit was ook het geval. Daarna heb ik, in functie van de lengte van de reeds aanwezige coax kabels, posities met elkaar verwisseld : Telstar 12 uitgeschekeld en deze kabel/ingang gebruikt voor 0,8 West en de LNB van 0,8 voor 10 oost.
Terwijl ik normaal gezien mijn box altijd aflsuit wanneer ik op de antenne werk, kan het zijn dat ik hier het even vergeten ben.
Na de verwissleing heb ik natuurlijk alles netjes geconfigureerd op mijn box.
Helaas heb ik nu geen enkel sigaal meer op Tuner B. Ik heb van alles geprobeerd, bv de 420-switch even verwijderd zodat ik de box rechtsstreeks kon ansluiten op een 411 swiusch. Of een nieuwere swicth (Spaun 211) geprobeerd maar niet aan de praat gekregen.
Ik weet het nu echt niet meer.
Kan het zijn dat tuner B door een overspanning of zo tidens mijn werkzaaamheden kapot is gegaan ? Hoe kan ik dit checken ?
Alvast bedankt voor de hulp.