Ik zie bij mij staan 4,6k berichten gemaakt en 4,1k topics gemaakt.
Nu had ik dacht ongeveer 5.800 berichten op het oude forum.
Is het zo dat als je meerdere berichten in 1 topic had gemaakt, dat die niet meer meegeteld worden?
Of is er een andere verklaring?
De replies kloppen exact: IPS 4.126 ≈ Discourse ‘4,1k berichten gemaakt’. Je mist dus niks. Discourse telt openingsposts alleen niet mee als ‘bericht’, vandaar dat de teller “lager” oogt dan de IPS-teller van 6.290.
Maar… de topic-teller is exact verdubbeld. 4.620 is precies twee keer het echte aantal van 2.310. Dat is een import-artefact. De teller lijkt tijdens de migratie dubbel opgehoogd.
Dat heb ik nu hersteld voor iedereen. Let wel op dat dit gecached wordt in je browser, dus wel hard refreshen.
Bedankt voor het melden!
En jij bedankt voor de uitleg. Er staat nu inderdaad 2,3k topics gemaakt en 4,1 berichten (replies) gemaakt. Bij elkaar opgeteld (afgerond) 6,4k berichten. Ik snap het nu.
Daar zal ik even opnieuw induiken. Ik vermoed dat dit een ‘bijwerking’ is van het herstellen van grote hoeveelheden berichten en dat ik dan de tellers opnieuw moet indexeren.
edit: Nu opgelost, denk wel aan je browser cache én…
Discourse’s post_count telt bewust alleen de replies (posts met post_number > 1), niet de topic-openingsposts. Die openingsposts worden apart geteld als topic_count. Dus: