Open de Webinterface van de Syno / ga naar Package Center / Handmatig Installeren / selecteer het spk bestand dat je net hebt gedownload voor je specifieke NAS / na installatie vind je Oscam dan terug onder Packages/ en kan je daar op Open klikken voor de configuratie .
Heel fijn dat bij de laatste update al mijn .config files verdwenen zijn. Ik had net die ### ziggo 0606 kaart aan de praat. Alles weg. Kan ik weer gaan uitpluizen.
Je hebt natuurlijk de filestation die grofweg doet wat je bedoelt, en via telnet zou je eventueel kunnen inloggen en midnight commander installeren, maar in beide gevallen kun je alleen binnen de DS kopieren en dus niet naar de PC. Als het goed is staan er sowieso geen files in /volume1, daar horen alleen de shares te staan, en over het netwerk worden shares sowieso als aparte drives gezien.
Wat je nog zou kunnen doen is totalcommander op je PC installeren en intern via FTP inloggen op de DS. Totalcommander is eigenlijk de modernere variant van norton commander en heeft ingebouwde FTP mogelijkheden. Op die manier log je standaard in op niveau /volume1 en zie je alle shares in een oogopslag.
Een uitgebreide variant van Total Commander heet TCUP. Deze heeft ook een nederlandse webside.
Als je TCUP installeerd kan je gewoon als een soort uitgebreide verkenner door de DS bladeren en alle handelingen uitvoeren.
Zeeeer handig!
Registreren van het programma bij Ghisoft kost maar zeer weinig.
als ik met putty inlog krijg ik dit met admin en root
ik moet via het package center oscam uitvoeren dan werkt het wel maar via putty niet iemand een idee ?
admin@DS916:~$ sudo killall -9 oscam
admin@DS916:~$ sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b
/volume1/@appstore/oscam/bin/oscam: error while loading shared libraries: libssl.so.1.1: cannot open shared object file: No such file or directory
admin@DS916:~$ ^C
admin@DS916:~$ sudo -i
root@DS916:~# sudo killall -9 oscam
oscam: no process found
root@DS916:~# sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b
/volume1/@appstore/oscam/bin/oscam: error while loading shared libraries: libssl.so.1.1: cannot open shared object file: No such file or directory
root@DS916:~#