service manual samsung tv type ue55ju6870

hallo,ik zoek voor een samsung tv type ue55ju6870 een service manual wie kan mij helpen

wat is het probleem ?

Dit toestel heeft een AWJ51 chassis. Dit schema staat op de server

het probleem was onder een donkere baan onderaan tv mensen hebben hem bij een reparateur gehad die zei dat de backlite defect was en te duur werd, nu echter na retour toestel is het beeld alleen nog maarr grijs zonder beeld inhoud

nog bedankt voor de aanwijzing naar schema

ik kan geen schema vinden wel een gebruiksaanwijzing, welke server moet ik gebruiken

Probeer deze eens!

1 uur geleden zei ceesv:

[16ºE] Voetbal

deze heb ik inderdaad gebruikt maar on het tv type krijg ik alleen gebruiksaanwijzing en het type chassis vind ik niet wel uwj51 maar geen awj51

het is uwj51 er zal een backlight strip defect zijn,dit is een kleinigheid.

woon je in de buurt van arnhem ?dan kom maar aan

5 uur geleden zei atema:

mensen hebben hem bij een reparateur gehad die zei dat de backlite defect was en te duur werd, nu echter na retour toestel is het beeld alleen nog maarr grijs zonder beeld inhoud

?

Kapot gerepareerd?

ik dacht al nergens dit type te vinden, en wat de reparatie betreft nou gesloopt luidsprekers ontbreken en adapter voor cam is ook verdwenen. nee ik woon in drachten jammer hadden we samen kunnen repareren

Is volgens mij toch een ander chassis type voeding is L55SHNFHSBN4400859A in de uwj51 zit een andere voeding

het is uwj51 er zal een backlight strip defect zijn,dit is een kleinigheid.

woon je in de buurt van arnhem ?dan kom maar aan

zijn de leds op de strips niet defect ? overbrug dan de doorverbinding van de twee strips door twee draadjes

doe dit bij de andere strips ook

er is een led defect deze zit op de strip met 8 stuks verder doen ze het allemaal dat het beeld helemaal wit is is een andere fout ik denk dat ze het scherm hebben beschadigd bij vorige reparatie

Kapot gerepareerd!

jawel en dat voor een gerenommeerd bedrijf en ook nog onderdelen er uit halen

oke nog vriendelijk bedankt voor je informatie

Steve ook nog bedankt