Wij zijn in het bezit van de volgende onderdelen:
1 Schotel
1 Amika A3 receiver
1 Beugel
Coax kabel
En uiteraard een TV.
Nu hebben wij gekeken op welke muur we de beugel moeten bevestigen om Hotbird zenders te kunnen ontvangen.
Op deze muur hebben wij de beugel bevestigd en hier de schotel aan gemonteerd.
De Coax kabel getrokken en de receiver aangesloten en opgestart.
Nu hebben wij met een Satfinder gewacht op een pieptoon, toen we de schotel draaiden.
Wij hebben nu zonder aanpassingen in de Amiko te doen, zenders gezocht.
Hij vond zenders behorende bij Astra 29 Graden. Dus om bij 13 graden oost te komen moesten we verder draaien.
Dit hebben we gedaan, maar bij alle piepjes die wij tegen kwamen, vonden wij geen Hotbird zenders.
We weten dat alles in principe zou moeten werken, omdat hij wel de astra zenders vind, en je deze ook kunt bekijken, mits FTA
Door nagevraagd te hebben aan kennissen, heb ik de tip gekregen om de App Satfinder te installeren op mijn telefoon en deze te gebruiken. Dit heb ik gedaan, Schotel exact gelijk zetten met de telefoon APP, en zenders gezocht.
Wederom vond hij niet veel ( 14 zenders, waarvan ik niet weet waar die bij horen ) Daarna had ik gelezen, dat je in het Noorden van het land de schotel op 30 graden moet zetten ipv 29,5.
Dit heb ik gedaan, en ja, hij vond meer zenders, maar niet zo veel meer en allemaal scrambled.
Ik weet niet wat ik moet doen, om de Hotbird zenders te verkrijgen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Als ik iets niet goed omschreven heb of er zijn nog vragen /onduidelijkheden, vraag gerust, dan zal ik het verhaal completer maken.
Ook kan ik foto’s maken indien gewenst.