[Sat] voeding maxplus 2100, diode gaat steeds kapot.

En hoe is het met die voeding nu afgelopen en wat heb je gedaan

een aantal weg geweest.

Maar zoals ik eerder melde bij een andere elktronica boer gweest en die kwam met de vervanger de BY298, maasr werd ook heet en hij gaf de geest, dus wie heeft er nog een sugestie.

de oorzaak opsporen lijn volgen waar de diode inzit

en zoeken naar:zoals ik al eerder aan gaf defecte: elko,tor,

c tje,weerstand of hoog ohm weerstand etc

diode gaat niet voor niets steeds stuk

gr metropar

BY298 is 2A!!!

Je hebt een UF5404 of 5408 nodig = 3A

Normaal dat ie defect gaat!!

een andere (echte) elektronicaboer zoeken.

Je kan misschien 2 BY298 parallel plaatsen.

deze is niet snel genoeg 250ns moet 50/75ns zijn,sommige mensen knoeien maar raak en vinden het dan gek dat het niet goed functioneerd.

vandaag bij de elektronica boer in apeldoorn geweest.

heeft u voormij de uf5404 of liever een die wat zwaarder is, ja ik heb de 5408 oke is goed, nog wat voor mij broer mee genomen, en ik naar huis ( ik moet er wel een eindje voor rijden) Kijk ik thuis voor alle zekerheid op de diode, en waarachtig weer de IN5408 dus deze heb ik er niet in gezet.

ik zal via internet wel bestellen, of wie weet een goede vervanger. want ik probeer het nog een keer, en anders sloop ik het uit elkaar. maar het is eigenlijk een mooi kleine ontvanger voor de caravan

vervangingen kunnen zijn : MUR480 , MUR4100 (maar deze zijn minder gemakkelijk verkrijgbaar dan de originele uf…)

je kan als vervanger ook nemen de UF304 of de HER305

gr metropar

ik snap niet waar om je zo moeilijk doet je hoeft het type nr.maar in te typen bij Google en je krijgt zo een side te zien voor je data van de diode ,de 5404= 400volt 3A en de 5408= 800v 3A,verder zijn ze het zelfde,dus deze kun je er gewoon inzetten.

Ik doe niet moeilijk, maar eerder is gesteld dat je de UF5404 en IN5404 diode niet het zelfde zijn en dat je dus een IN5408 er niet in zou kunnen zetten. maar ik vraag om een UF5408 en krijg IN5408.

maar verder mag dit van mij gesloten worden, en bedankt een ieder voor zijn of haar reactie.

de uf 5408 kan alleen maar een hogere4 spanning hebben verder is hij het zelfde , ik bedoel dus in jou geval is het niet van belang of hij nu 400v of 800v kan hebben,maar in bijv in raster gedeelte van een crt TV waar hoge spanningen voor komen dan is een hogere spanning wel belangrijk, je kunt dan de 5408 niet ddor een 5404 vervangen.Dus je krijgt een betere diode als dat er origineel in zat, dat is alles dus.Hope lijk is het probleem nu opgelost.

Hallo, een voeding van een Maxplus of Clarketech is het zelfde.

Meestal gaat een diode of een diode en IC (8pin) bij de primaire kant stuk.

Diode die stuk gaat staat volgens mij (205) op en die moet(206)

en de IC is volgens mij moeilijk te krijgen.

Ik heb zelf veel Clarketech/ Maxplus voedingen gemaakt waarbij

alleen die diode stuk gaat. Maar voedingen met defecte IC’s

kan ik ze niet repareren, want ik kan die IC niet vinden.

Graag als je die IC kan krijgen , het laten weten.

mohoulaa

welk ic is dat?

en om welke diode gaat het

stuur anders een bericht naar hakensteker@hotmail.com dan kan je anders een foto sturen van de voeding.

groet