heb mijn Sat installatie (in Giza) als volgt, 100cm dish, 3 LNB (nile sat, hotbird en eutelsat 16) melks 2 outputs. Heb 2 disk switches voor 1 tv in woonkamer, en 1 in slpkmr. Nu wil ik in de woonkamer muziek van eutelsat 16 kunnen beluisteren. TV heeft eigen ingebouwde sat ontvanger, en ik heb thuis nog een aparte sat ontvanger liggen die ik ervoor wil gebruiken. Helaas laat mijn geheugen me in de steek, hoe ik deze aparte ontvanger mee kan aansluiten, opdat tv niet ganse dag moet opstaan voor de muziekkanalen, maar ik dit via die aparte ontvanger kan beluisteren, dewelke ik via cinches op de muziekinstallatie kan aansluiten.
Je kan een goedkope FTA ontvanger nemen, maar let wel op dat er een AV uitgang op zit. Dat kan ook een jack zijn met een adapter naar RCA. Rood en wit is het audio signaal.
Met een Sat Priority switch (master-slave switch): als de ontvanger/TV op de Master-aansluiting geen spanning aan de antenneaansluiting geeft (standby, of helemaal UIT staat), gaat het satellietsignaal naar de ‘slave’ ontvanger/TV.
Dat is de mooiste oplossing.
Groet, A33
zulke priority switch werkt dus automatisch?..ttz als ik dan de tv opzet, verlies ik ontvangst van audio via de aparte sat ontvanger…?
precies. Mits je toevallig dezelfde kwadrant van dezelfde satelliet ontvangt. Dan zal je wel ontvangst hebben.
Waarom niet een sat ontvanger in zijn totaal gebruiken? Dus voor TV en Radio
ik ga een sat ontvanger gebruiken, maar voor de radio kanalen enkel. Beide TV’s hebben reeds ingebouwde ontvangers.
[quote=“HugoH, post:7, topic:401783”]
Beide TV’s hebben reeds ingebouwde ontvangers.
[/quote]
Dat is handig maar je bent toch niet verplicht deze te gebruiken. Door er een sat onrvanger neer te zetten hoef je geen extra kabels of andere materiaal te gebruiken
en waarom zou ik dan een aparte sat ontvanger moeten gebruiken?.. enige voordelen?
Dan heb je die priority switch niet nodig.
daar zit zeker een logica in…had ik zelfs nog niet aan gedacht…bedankt voor de tip !