marco24
22 november 2014 om 18:33
1
na al 2,5 jaar te zagen met een chinese kettingzaag heb ik een jaar terug ook een bosmaaier gekocht
niet erg duur en werkt toch verrassend goed.
echter hield de bosmaaier er ineens mee op
hij verzuipt / krijgt veel te veel benzine
slaat even aan met starten, maar krijgt te veel benzine en slaat uit
meestal met dat spul moet je de carberateur uit elkaar halen en goed schoonmaken , maar dat lukt me nu dus niet (doet het nog niet)
wie heeft er tips voor reparatie
met vr gr
marco
Con
22 november 2014 om 18:54
2
Blijft de shoke hangen?
Want dan krijgt hij teveel voor zijn kiezen.
Vast een membraam carburateur.
ff Membraam vervangen ff type op schrijven of membraampje mee nemen.
Bij de meeste bos en tuinbouw machine winkels wel te verkrijgen
Mojo
23 november 2014 om 10:12
4
na al 2,5 jaar te zagen met een chinese kettingzaag heb ik een jaar terug ook een bosmaaier gekocht
niet erg duur en werkt toch verrassend goed.
echter hield de bosmaaier er ineens mee op
hij verzuipt / krijgt veel te veel benzine
slaat even aan met starten, maar krijgt te veel benzine en slaat uit
meestal met dat spul moet je de carberateur uit elkaar halen en goed schoonmaken , maar dat lukt me nu dus niet (doet het nog niet)
wie heeft er tips voor reparatie
met vr gr
marco
Er zit geen garantie meer op?
Garantie van die vent met 40 rovers ??
marco24
23 november 2014 om 22:34
6
hoi mereltje
over de garantie:
mag geen naam van een winkel noemen
echter ben ik bang voor een verwijtbare oorzaak
bijv. iets rommel in de benzine
marco24
24 november 2014 om 17:06
7
ik ga binnen kort eens op pad voor een ander membraam
ik laat het weten
marco24
26 november 2014 om 21:49
8
In de plaatselijke winkel geweest en verteld dat ik in bezit ben van zo’n chineese maaier
carburateur meegenomen , en goed advies gekregen (het membraam was niet zichtbaar kapot , maar heel/te slap)
ook moest ik thuis nog even de gasnaald er uit halen en controleren op vuil en kijken of deze nog mooi puntig was
er werd verteld dat er honderden soorten membramen waren in dat boek daar kwam er in korte tijd niets naar voren wat er op leek. (probleem geval dus)
het verwijderen / schoonmaken van de gasnaald heeft niet geholpen!
nu ben ik op internet aan het zoeken en heb ik voor 99,9 % zeker een compleet nieuwe carburateur voor 12,50 of 17,50 gevonden
ik ga morgen bellen of dit de juiste is
met vr gr
marco
Heb je wel de oude benzine vervangen.
Vast niet. En ook geen toevoeging gedaan waarschijnlijk. En ook niet weggezet met volle tank. Maar daar heeft hij nu niets meer aan.
Ik heb ooit eens per vergissing diesel in mijn grasmaaier gegooid.
Heb de hele machine gesloopt en kon maar niet ontdekken wat de oorzaak was dat ie niet wilde starten. Totdat ik aan de bougie zag dat ie veel te vet was.
Toen ging me een licht branden. Maar de hele grasmaaier lag al uit elkaar. Het heeft me een hele zaterdag gekost voordat ik alles weer schoongemaakt had en goed in elkaar zat. Zo´n goeie service beurt heeft ie nog nooit gehad.
marco24
3 december 2014 om 21:42
12
een nieuwe carberateur besteld
op internet stond een membraamset voor € 20,00 maar even verder kijken en ik vondt een complete carberateur voor € 17,50
vandaag gemonteerd
en ja , de bosmaaier starte weer
even volgas en aan de stelschroef bij de benzine in en uitlaat gedraaid tot de bosmaaier het mooiste liep.
tot nu toe ben ik weer helemaal blij
achteraf waarschijnlijk een slecht functionerend membraam
't is ook mijn vak niet, maar ik leer steeds meer
met vr gr
Top!
Bedankt voor terugkoppelen
Johan45
3 december 2014 om 23:36
15
Als het gewoonte is dat het membraam na een jaar de geest geeft kan je maar beter een reserve carburateur bestelling.
Sneker
4 december 2014 om 01:22
16
Mijn broer begruikt al een paar jaar sthill te hovenieren heeft alles er van nooit tot weinig storing
Sneker
4 december 2014 om 01:25
17
oja en die goedkope dingen kunnen niet te lang in hoge toere
Goddank,… je wordt toch knetterkierewiet van dat gejank aan je kop
Racing
8 september 2021 om 17:44
19
Ik heb een gecombineerde bosmaaier/zaag etc gekocht. Slaat gemeen terug. ELectroniese ontsteking. Zou dar bij te stellen zijn. Merk racing rac 54 kit A
minplus
8 september 2021 om 18:30
20
Een bizarre combinatie waar ik weinig van begrijp. Bosmaaiers hebben een draad en/of een mes.
Dus even gegoegeld op het merk en model wat je noemt en kom dan bij leuke autootjes terecht.