Intenso Memory Drive Portable Harddisk 1 TB
Intenso Memory Case Portable Harddisk 1 TB
Intenso Memory Drive Portable Harddisk 1 TB
Intenso Memory Case Portable Harddisk 1 TB
Onder andere de kleur van de case
Voor de rest zal er niet veel verschil in zitten
16 minuten geleden, jeevanhoof zei:
Onder andere de kleur van de case
Voor de rest zal er niet veel verschil in zitten
verder allemaal goed voor als HDD voor mijn Gigablue X3
Dat weet je pas als je hem aansluit niet alle externe HDDs werken. Zo heb ik ontvangers gehad die enkel met WD HDDs werkten elke andere deed gewoon helemaal niets.
4 uren geleden, Penthe zei:
Dat weet je pas als je hem aansluit niet alle externe HDDs werken. Zo heb ik ontvangers gehad die enkel met WD HDDs werkten elke andere deed gewoon helemaal niets.
ok dat wordt spannend dan, op een duitse webshop staat wel een van de bovengenoemde HDD die je bij een GB Trio kunt kopen…
Dan zal hij waarschijnlijk ook gewoon werken als men dit erbij kunt kopen. Ik bedoel dat zal daar niet zomaar bij staan.
Intenso is geen duur ding zo te zien. Met USB 3 prima voor opnames van je UHD receiver. Wel even laten initialiseren en formateren op EXT4 voor enigma2.
Als je de disk aan pC wilt hangen met Windows zul je NTFS moeten gaan gebruiken en op de receiver de ntfs-3g driver installeren indien niet reeds in de kernel aanwezig.
De links werken niet, dus ik kan de plaatjes of wat er achter zit, niet lezen…
Maar ik heb zelf 3 externe disks van Intenso in gebruik… Niet op de sat receiver, maar als opslag voor foto’s, backup voor foto’s en als volledige backup disk van de laptop. Ik ben er zeer tevreden over… geen problemen mee gehad.
Alle 3 zijn ze 1TB groot… gekocht in Duitsland.
, gebruik je ze met usb-c of usb 3.0 aansluiting? (dus met voeding van de laptop)
USB met 5volt stroom trekken van de Gigableu is niet altijd gunstig voor je receiver…
21 hours ago, Sverige said:
De links werken niet, dus ik kan de plaatjes of wat er achter zit, niet lezen…
Maar ik heb zelf 3 externe disks van Intenso in gebruik… Niet op de sat receiver, maar als opslag voor foto’s, backup voor foto’s en als volledige backup disk van de laptop. Ik ben er zeer tevreden over… geen problemen mee gehad.
Alle 3 zijn ze 1TB groot… gekocht in Duitsland.
Ik heb een hele load aan externe HDDs hier liggen van 1TB tot 3TB van allemaal verschillende merken, sommigen zitten zelfs nog steeds in de nieuw verpakking. Maar alles wat in gebruik is werkt probleemloos. Ik denk dat het niet meer zoveel uitmaakt wat je koopt als het om de levensduur gaat. Het gaat nu meer om de snelheid van de HDDs.
4 uren geleden, Tonskidutch zei:
gebruik je ze met usb-c of usb 3.0 aansluiting? (dus met voeding van de laptop)
USB met 5volt stroom trekken van de Gigableu is niet altijd gunstig voor je receiver…
Ik gebruik ze met usb3 aansluiting… en zoals ik al schreef niet icm een receiver, maar gewoon met de laptop.
Mijn reactie was om aan te geven dat Intenso een betrouwbaar merk voor opslagmedia is… omdat het blijkbaar niet zo bekend is in Nederland.
ah, zie het
oké helder Sverige
Nee, dat is geen externe stroomvoorziening.
Onder dat symbool staat “Ecopower”
Ik heb de verpakking nog, ivm de 2 jaar garantie die je hebt… En heb foto’s gemaakt…
Hier zie je dat er ecopower staat, en in de beschrijving staat dat er geen externe stroomvoorziening nodig is.
Ik heb diverse portable 2.5 drives waar naast de USB aansluiting ook een ingang zit voor een voeding, dit is standaard niet nodig maar bij zeer langdurig gebruik wel slimmer.
oké dat was zo’n beetje ook mijn strekking van de overweging inzake gebruik aan een receiver.
Omdat je bij aansluiten en opstarten natuurlijk je voeding nogal wat prestatie vraagt. En dat herhaaldelijk.
Ik heb een Lacie uit (effe denken) 2004 met ouderwetse 3,5" HDD met USB 2.0 en die gaat er nog steeds voor. (met eigen voeding)
De vraag aan was in zoverre belangrijk omdat goede hardware via de USB-C en USB 3.0 ook stabieler en heel veel sneller is dan USB 2.0.
Maar SATA3 is nog steeds een goede optie die als Esata op receivers aangeboden wordt.
Op 7-4-2020 om 19:20, Penthe zei:
Ik heb diverse portable 2.5 drives waar naast de USB aansluiting ook een ingang zit voor een voeding, dit is standaard niet nodig maar bij zeer langdurig gebruik wel slimmer.
maar ik wil voor mijn GB ontvanger een HDD aanschaffen, is dan een netstroom een betere voeding dan een usb voeding
altijd
ik heb nu een 32gb SD card erin zitten voor programma 's op te nemen.
is het ook handig om gewoon evt. een 512gb SD card erin te zetten?
10 hours ago, edbe said:
maar ik wil voor mijn GB ontvanger een HDD aanschaffen, is dan een netstroom een betere voeding dan een usb voeding
Ja netstroom is altijd beter maar vergeet niet dat de bijgeleverde voeding van een HDD niet van al te beste kwaliteit is dus als je die continu gebruikt elke 2 a 3 jaar kapot gaat. Altans dat doen ze hier, maar hier is het ook een aantal maanden per jaar extreem warm.