Alex 1970 de door jou opgegeven frequentie bekeken maar geen enkel signaal. Ik kom deze trouwens ook niet tegen op de bekende site,s. Wel even op de Noordbeam 12531 H sr2500 en 12522 V sr 27500 bekeken en komen bij mij binnen met 14,1 DB
De frequenties komen van Lyngsat, op Flysat worden ze ook vermeld, soms één of twee MHz hoger.
Maar goed beiden kunnen natuurlijk oude informatie hebben.
Hmmm, ik woon helaas niet in een huis met grote tuin, kan geen grote schotel kwijt. Is het een goed resultaat dat ik met een 80cm schotel de dubai ts met o.a dubai one etc prima ontvang op badr 26 graden oost? snr 6db. Ik heb trouwens opgemerkt dat als ik de boel tune op deze zwakke transponder dat dan de transponder met tunesie 1 etc slechter wordt en anders-om uiteraard ook. Heeft iemand hier een verklaring voor? verstoring door de astra’s die er naast hangen misschien
Zijn die twee kanalen die u spreken over? Ze zijn in verschillende polarisatie en receptie stukjes binnen LNB misschien niet loodrecht. Probeer om LNB om maximum ontvangst op beide polarisaties scheef.
Ik heb op Badr hetzelfde gemerkt.
Stel je de motor voor de ene transponder maximaal, kan je dat voor een andere transponder (beide op Badr 4) weer doen.
Snap daar ook niks van. Weet ook niet of dat verschillende polarisaties waren. Huidige opstelling kan 26°E niet zien.
Om op de eerste vraag terug te komen: Badr 4 is niet out-of-footprint in Nederland, maar het is toch wel een goede prestatie met 80cm!
Op Amos 4 west ontvang ik RASD Tv op 12515H sr 1667 3/4.
Even terug naar 31,5 west daar zit de zender Eri tv.
Voor mij met 180cm moeilijk te ontvangen. Nu heb ik deze frequentie met 5 verschillende Black Ultra lnb,s getest en er is er maar 1 bij waar het signaal met blokken binnen komt. Conclusie van mijn kant is dat er ook in de zelfde merk LNB,s veel verschil zit.
Je moet je natuurlijk bedenken dat er geen enkele lnb is die zoveel wordt nagemaakt als de Inverto Black Ultra. Misschien is die ene die minder presteert wel een nepper. Bovendien vind ik het nog meevallen als 4 van de 5 Black Ultra’s het wel goed doen en slechts eentje niet. Het veiligste is een Inverto kopen die via de Nederlandse importeur uit Eindhoven door een dealer gekocht is.
Verder kan er altijd een exemplaar bij zitten dat minder presteert. Als je ziet met wat voor tempo lnb’s getest moeten worden omdat men doorgaans niet meer dan €10,- voor een lnb wil uitgeven, is dat onvermijdelijk.
Er wordt bedoeld dat maar 1 lnb ontvangst heeft. 4 geven geen ontvangst.
er zyn wel betere lnbs maar die kosten wel meer dan 10.00 eurol
Welke dan?
2 uur geleden zei Plepkeshenkie:
Voor mij met 180cm moeilijk te ontvangen. Nu heb ik deze frequentie met 5 verschillende Black Ultra lnb,s getest en er is er maar 1 bij waar het signaal met blokken binnen komt. Conclusie van mijn kant is dat er ook in de zelfde merk LNB,s veel verschil zit.
Blijft toch moeilijk die 30,5 oost
Hier geen ontvangst op 12713-V van de Pan Arab Beam de rest wel.
Op 52,5 oost ontvangst van alle frequenties van de Mena Beam.
Dit met een Black-Ultra lnb van €9,95 en gratis thuis gebracht.
Satkijker Eritv komt wel erg hard binnen, bij mij komt die rond de 40 % binnen. De lnb is het zelfde alleen aan gepast met een feedhorn van een gibertini 150. Ik denk dat ik maar een nieuwe Black ultra ga kopen . Als dat meer signaal oplever is dat mooi mee genomen. Een Feedhorn van een Gibertini is natuurlijk niet goed maar dit verwachte ik toch ook niet.
wat dacht je van invacom
7 uur geleden zei December10:
Satkijker Eritv komt wel erg hard binnen, bij mij komt die rond de 40 % binnen. De lnb is het zelfde alleen aan gepast met een feedhorn van een gibertini 150.
Decemer10, iedere satelliet ontvanger (meter) geeft zijn eigen waarde, en de ene kan beter overweg met een zwak signaal dan de andere ontvanger. Met de Channel-Master en Sab-Titan mini rond de 40%, met de Redline-TS40 rond de 52%, met de satmeter Satlink-ws6933 5,9db. De Azure-Shine met de Sab-Titan mini 78% en de Redline-TS40 zoon 91% en de satmeter 7db. Dus of jou lnb nu slechter presteert weet ik niet.
Dit op 30,5 oost op 12530-V-2000 Eritv.
Beste sabtriple
Waarom ontvang je dan bepaalde zwakke satellieten niet met een Invacom en wel met een Inverto Black Ultra?
Op 19-8-2018 om 10:49 zei Plepkeshenkie:
Op Amos 4 west ontvang ik RASD Tv op 12515H sr 1667 3/4.
RASD TV lukt me niet, terwijl 12364 H en 12410 H totaal geen probleem zijn (zou toch op dezelfde CEE Beam van de Amos 7 zitten).
Ook heb ik vaak moeite met 11140 H en 11175 H (Europe Beam van de Amos 3), terwijl de T-home transponders allemaal ruim te ontvangen zijn.
Eri TV zie ik in de overzichten niet op 31.5W. Of bedoel je 30.5E? Dus Eri TV 2?
31.5W zou trouwens ook een mooie catch zijn. Bozóth is het blijkbaar gelukt (in Hongarije, op ongeveer 500 km van de rand van de footprint), maar die heeft ook gigantisch grote schotels staan. (Google maar eens op DX Bozóth).
Zo ben ik dus ook benieuwd naar o.a.:
Alcomsat 1, 24.8°W
Express AM8, 14°W, Ku Fixed 2/Africa Beam
Rascom QAF 1R, 2.8°E
Eutelsat 9B, 9.0°E, Nordic/Eastern Europe beam en Italy beam
Eutelsat 36B & Express AMU1, 36.0°E, Russia beam (heb zelfs gelezen dat iemand in de UK de Sub-Sahara Africa beam van de Eutelsat 36B kon ontvangen).
Express AM7, 40.0°E, Fixed 1 beam en Steerable beam.
Türksat 4A, 42.0°E, East beam
Dit omdat de rand van de meeste officiële footprints eindigen bij een hoge sterkte (bijv. 45 dBW).
Ja ik bedoelde 30.5 oost. Sorry
Even wat anders sinds een aantal dagen is de transponder op 7 west 11559 V 27500 5/6 zwakker geworden. Kan iemand dit bevestigen zonder de vermelding welk pakket hier op zit.
Alex1970 zojuist eens even op 14 west gekeken. Hier zit op de door jou genoemde beam op 11456 H sr 3000 3/4 Al Manar tv
Komt bij mij binnen met 7.1 Db
Verder op 11472 H sr 3360 3/4 NairaBet tv.
Zie screenshots
Plepkeshenkie bij mij is die duidelijk minder sterk. Alleen in de avond nog beeld . Ik hoop dat het aan de tijd van het jaar ligt.
31,5 west -12284-V Cherifa tv,
24,8west - niets,
14 west -11456-H en 11472-H,
2,8 oost - niets,
9 oost - Nordic en Italy,
36 oost -12245-H met 17 gecodeerde zenders,
40 oost - niets,
42 oost - een 7 tal frequenties van de 4a oost beam.
Mooie verhalen, welke LNB’s zijn gebruikt?
Verrassend dat 31.5°W en de Sub-Sahara Africa beam van de Eutelsat 36B hier nog te ontvangen zijn?
Nog andere frequenties van de 36B? Gezien de enorme signaalsterkte vraag ik me af of het met 120cm ook zal lukken.
En ik vraag me gelijk af hoe dat bij andere satellieten die een Africa beam hebben zou zijn.
En de 9°E Nordic en Italy beam? Daar staat geen resultaat bij.
Ik ben benieuwd of je met de NSC schotel vergelijkbaar resultaat als met de Channel Master hebt straks. Mocht je hem niet voor Ku band gebruiken, zou je toch eens met dezelfde LNB willen testen? (Met een Ku-band LNB kan je ook nauwkeuriger de schotel afstellen).