Ik gebruik OSCam 11943 op een VU+ Duo 4K met OpenPLi 9.2. Ik heb een probleem met sterk wisselende ECM-tijden.
De ECM-tijd kan bijvoorbeeld normaal rond 0,30 ms liggen, waarna de volgende ECM ineens 4000 ms of hoger kan zijn. Met dezelfde reader. Daarna kan de tijd weer normaal zijn, en dan weer terug naar heel lang en kort.
Het gaat dus niet om een constant hoge ECM-tijd, maar om sterk wisselende tijden, soms van enkele tienden van een milliseconde naar meerdere seconden.
Ik wil graag achterhalen waar deze pieken vandaan komen en welke OSCam-instellingen of logging ik moet controleren om te bepalen of de vertraging bij DVBAPI, de reader of ergens anders in de verwerking ontstaat.
Ik kan indien nodig relevante OSCam-logregels en mijn configuratie-instellingen plaatsen het liefst in pb.
Ik heb al heel veel geprobeerd te spelen met instellingen. Maar het blijft een probleem. Op een bepaalde zender komen hier ook freezes uit voort.
Dit fenomeen is ook erg standaard bij gebruik van een c-lijntje. Bij gebruik van een eigen kaart komt dit eigenlijk nooit voor..Ook is de OScam.services veel te groot voor 1 kabel provider (zijn maar 296 entries) incl. radio…
Dat is geen eigen kaart en voor CS zijn die tijden ook veel te hoog. Je zit op een multics server te kijken en simpel gezegd waarschijnlijk heeft die ook geen eigen kaarten en ontvangt hij alleen cache en die is niet volledig zo te zien.. Snel een andere server zoeken. Genoeg die wel kaartjes hebben en dan werkt het 100%