OSCam – sterk wisselende ECM-tijden en Freezes

Hallo,

Ik gebruik OSCam 11943 op een VU+ Duo 4K met OpenPLi 9.2. Ik heb een probleem met sterk wisselende ECM-tijden.
De ECM-tijd kan bijvoorbeeld normaal rond 0,30 ms liggen, waarna de volgende ECM ineens 4000 ms of hoger kan zijn. Met dezelfde reader. Daarna kan de tijd weer normaal zijn, en dan weer terug naar heel lang en kort.

Het gaat dus niet om een constant hoge ECM-tijd, maar om sterk wisselende tijden, soms van enkele tienden van een milliseconde naar meerdere seconden.
Ik wil graag achterhalen waar deze pieken vandaan komen en welke OSCam-instellingen of logging ik moet controleren om te bepalen of de vertraging bij DVBAPI, de reader of ergens anders in de verwerking ontstaat.
Ik kan indien nodig relevante OSCam-logregels en mijn configuratie-instellingen plaatsen het liefst in pb.

Ik heb al heel veel geprobeerd te spelen met instellingen. Maar het blijft een probleem. Op een bepaalde zender komen hier ook freezes uit voort.

Is je ontvangst van die transponder wel optimaal?

om welke satelliet en transponder gaat het bij die zender?

Een mogelijkheid is, dat je kaart in de strafmode gaat.

Excuus, ik vergeet erbij te vermelden dat het om kabelzenders gaat.

Dan is de vraag om welke kabelaanbieder het gaat.

Kort geleden was er een onderwerp waarbij hetzelfde speelde, ontvangstproblemen op een enigma ontvanger.

de provider ontvanger werkte wel.

Ziggo.

Heb je wel buurman beeld, dan zou ik me geen zorgen maken.

Of bevriest het beeld dus regelmatig?

Met Ziggo altijd makkelijk decoderen en ik zou ook niet weten wat er in de configuratie fout kan staan wat dit veroorzaakt.

Desondanks kunnen we pas echt iets beoordelen als we die configuratie kennen, dus graag je oscam-bestanden even delen.

wisselende ECM tijden zeggen helemaal niks over de oscam configuratie

plaats die config bestanden gewoon hier en men kan iets voor je betekenen, emu versies die niet uit de feed van OpenPli komen zijn sowieso SUSPECT.

Hoi, dank voor jullie reactie!

Heb je iets aan printscreens van Global, Loadbalancer, Dvbapi etc.?

gewoon het hele mapje

zippen of arcken en hier plaatsen

p.s.

ik heb ook Ziggo, nog!

En het werkt nog steeds met dezelfde configuratie uit 2022

4000 ms is de timeout van de reader dus die reageert op dat moment niet.

Je kunt even de oscam live log posten, dan weten we mogelijk meer.

Dit fenomeen is ook erg standaard bij gebruik van een c-lijntje. Bij gebruik van een eigen kaart komt dit eigenlijk nooit voor..Ook is de OScam.services veel te groot voor 1 kabel provider (zijn maar 296 entries) incl. radio…

Als je de .bak bestanden verwijdert, freezed het dan ook nog?

Met vriendelijke groet, HJS74

oscam.conf (806 Bytes)

oscam.srvid2 (15,1 KB)

oscam.services (58 Bytes)

oscam.server (2,4 KB)

oscam.dvbapi (60 Bytes)

log.txt (11,8 KB)

Hebben jullie hier wat aan? als ik het op andere manier moet delen hoor ik het graag.

Dat is geen eigen kaart en voor CS zijn die tijden ook veel te hoog. Je zit op een multics server te kijken en simpel gezegd waarschijnlijk heeft die ook geen eigen kaarten en ontvangt hij alleen cache en die is niet volledig zo te zien.. Snel een andere server zoeken. Genoeg die wel kaartjes hebben en dan werkt het 100%

Nu mag er een slotje op. Dit is tegen de board regels.