Wat me overigens vandaag nog opviel (en ook dat heb ik al eens eerder gehad): ik had een opname van de Slimste Mens (ook die staat van maandag t/m vrijdag). Deze was echter het klokje rond gegaan, dus de opname heeft 24 uur geduurd ! De opname van een dag later van dezelfde starttijd ontbrak…
Als je nu kijkt bij deze hele lange opname, dan staat er vreemde info, zie de screenshots (bijv een duur van -119:20 minuten…):
Ik heb een andere oorzaak gevonden. Ik heb een Ultimo 4K met twee fysieke FBC tuners. Ik heb in het menu “zenders instellen” de tuners in de modus ëenvoudig" geconfigureerd. Ik kreeg tot nu toe hetzelfde probleem als ik tegelijkertijd een stream op Astra 1 en Astra 2E ging opnemen: één van de twee streams werd “opgeofferd” met 0 Bytes als resultaat.
De oplossing: Je moet de tuners configureren in de “geavanceerde” modus. En dan moet je invoeren welke LNB welke satelliet ontvangt, en welk Disecq commando de juiste LNB kietelt. Dat lijkt te werken, (zojuist getest) maar ik zit nog te otteren met twee LNB’s.
Kijk eens Hier naar voorbeelden van diverse LNB/tuner/Disecq setups. Laat even weten of het werkt!
Nou, ik had het dus mooi mis. Het lijkt er op dat als er twee opnames van eenzelfde stream zijn, dat het dan weer fout loopt. Wat ik gewoon mis is informatie over de werking en de betekenis van de parameters. Hoogst irritant.
Het zou kunnen hoor dat het met ‘gewone’ triple LNB niet altijd lukt maar gezien de andere reacties denk ik toch eerder aan een bug in de software. Vaak gaat het gewoon goed. Laatst had ik met de opname van het programma OP1, die staat als timer van ma t/m vr , steeds dezelfde tijd. Toen ging er eentje mis met 0 bytes en vervolgens ging het de andere daarop volgende dagen ook mis met dit programma: steeds 0 bytes. Daarna heb ik al deze opnames van OP1 gewist, de timer zo gelaten en vervolgens ging het weer goed.
De harddisk die ik gebruik was een nieuwe, deze is prima in orde. Zou ook wel toevallig zijn dat bij meerdere mensen de HD het probleem is.
Ik gebruik VTI, zijn er mensen die OpenPLI gebruiken en hier ook last van hebben ?
Wellicht is het een probleem in VTI.
Ik heb op mijn Vu+ Duo 2 en ervaar ook dit probleem, dus het is niet specifiek voor VTI.
Ik heb een andere oorzaak gevonden. Ik heb een Ultimo 4K met twee fysieke FBC tuners. Ik heb in het menu “zenders instellen” de tuners in de modus ëenvoudig" geconfigureerd. Ik kreeg tot nu toe hetzelfde probleem als ik tegelijkertijd een stream op Astra 1 en Astra 2E ging opnemen: één van de twee streams werd “opgeofferd” met 0 Bytes als resultaat.
De oplossing: Je moet de tuners configureren in de “geavanceerde” modus. En dan moet je invoeren welke LNB welke satelliet ontvangt, en welk Disecq commando de juiste LNB kietelt. Dat lijkt te werken, (zojuist getest) maar ik zit nog te otteren met twee LNB’s.
Kijk eens Hier naar voorbeelden van diverse LNB/tuner/Disecq setups. Laat even weten of het werkt!
Er zullen ongetwijfeld meerdere oorzaken zijn, vermits het bij mij kabel is (ook met FBC tuner).
Nu is het zo dat sedert ik dit hier gerapporteerd heb, ik het niet meer gehad heb.
Nu heb ik zelf al tijden geen opnames meer gemaakt op mijn Vu+ ZERO4K (dvb-s2) omdat ik ook Ziggo kabel heb maar ontdekte tweemaal een soortgelijk probleem als Hiburg met opnames op de NEXT box van Ziggo. De EPG was helemaal van slag en gaf aan dat het programma 12 uur duurde waaruit volgde dat de opname ook 12 uur duurde.
Ik heb het in mijn eerste reactie reeds genoemd dat de EPG foutieve data aanlevert waarmee een gelijktijdige opname of een opname op verschillende transponders verkeerd loopt. Of er een speciale plugin gebruikt wordt voor het verzamelen van EPG data is daarmee van belang als je tussen satellieten zapt.
Je kan eens proberen een Time Server (NTP) uit het internet in te stellen in plaats van de tijd van de satelliet in te lezen.